Weber-grill
Fra : pusmand

Dato : 20-04-04 12:06

Jeg har en ikke-udpakket One-Touch Gold 57 cm. Jeg er bare blevet i tvivl om
den ikke skal byttes til en gasgrill istedet - her har jeg kig på en Genesis
B. Men kan man - som i Gold - sætte diverse ting (kartofler/grøntsager)
under kødet ved indirekte stegning?? Jeg synes - efter et kig på Genesis'en,
at det ikke kan lade sig gøre...... Er det rigtigt?
At jeg nok mest hælder til en gasgrill skyldes, at jeg gerne vil være fri
for alt "bøvl", der er ved kullene.....
Det er godt nok svært - som nybegynder - at finde ud af det helt rigtige
førstegangskøb......................
Derfor ser jeg frem til en masse erfarne tips fra jer

Fra : pusmand

Dato : 20-04-04 12:11

Sorry - dette skulle slet ikke ha været i fritid.hus-og-have.............

Fra : SB

Dato : 20-04-04 21:58

> om
> Genesis
> Genesis'en,

Siger som de andre
Brug en kulgrill
nok muligt at gasgrillen er nemmere, men den giver ikke helt samme smag
og det tager altså kun 2 min. at tænde den op
og man kan så nå en øl i de 20 minutter der går inden kullene er klar

Elles kan du også købe en forlængerledning og så slæbe en ovn ud på
terassebordet, så sparer du også gassen

/Søren

Fra : Leonard

Dato : 20-04-04 22:08

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote:

>Elles kan du også købe en forlængerledning og så slæbe en ovn ud på
>terassebordet, så sparer du også gassen

Der hvor min gasgrill står er der 8 meter til en stikkontakt, men kun
50 cm til naturgassen. Burde egentlig spørge smeden om der kan laves
et udtag på gasledningen til grillen ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 12:21

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> den ikke skal byttes til en gasgrill istedet -

En grill er et avanceret lejrbål, så jo længere "væk" fra det oprindelig man
kommer, jo nemmere er det at spare sig besværet og blive i køkkenet ). En
grill skal være træ,brænde el. trækul,briketter, bare mine 5ører .

Fra : Calle.

Dato : 20-04-04 12:45

pusmand wrote:
> [...]
> rigtige førstegangskøb......................
> Derfor ser jeg frem til en masse erfarne tips fra jer

Der skal kul til, for at give den specielle grill-smag. Bruger du gas, kan
du lige så godt blive inde i køkkenet

--
Calle.

Fra : Johnt

Dato : 20-04-04 14:04

> Der skal kul til, for at give den specielle grill-smag. Bruger du gas, kan
> du lige så godt blive inde i køkkenet

Og der skal være en støbejernsrist på grillen, for at kunne få det optimale
grill resultat.

Drop alle de modeller med en spinkel stål rist.

Når man først har prøvet støbejernristen gider man ikke at have andet.

Hilsen

Johnt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-04-04 14:29

"Johnt" wrote

> Og der skal være en støbejernsrist på grillen, for at kunne få det
optimale
> grill resultat.

Var der nogen der sagde grillrist
Kullene opvarmer risten og risten bruner kødet
Ikke: Kullene branker kødet

- Peter

Fra : Ollie

Dato : 20-04-04 22:25

> Der skal kul til, for at give den specielle grill-smag. Bruger du gas, kan
> du lige så godt blive inde i køkkenet

Så har du ikke prøvet en Weber.

De har et specielt system med stål ribbe over brænderne, som afbrænder
fedtet.

Det giver præcis den samme smag som en kul grill, hvilket også er
testet i en blindtest.

Dernæst er det, som også svaret andetsteds, risten og ikke kullene der
griller kødet.

Indirekte stegning opnår man ved at slukke for en af brænderne.

Mvh.
Ole

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-04-04 22:44

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i> Det giver præcis den samme smag
som en kul grill, hvilket også er
> testet i en blindtest.

Gad vide 'hvem der mon har arrangeret den test', almindelig sund fornuft
siger da at det selvfølgelig kan smages. Og min smag siger at der skal
bruges kul eller træ. Særligt glad er jeg for kuglegrillen, hvor jeg smider
lidt bøgepinde ned, og opnår en yderligere smagsforbedring, til de ting der
gerne må smage en smule røget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ollie

Dato : 22-04-04 20:58

In article <40859999$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Preben Riis
Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
> lidt bøgepinde ned, og opnår en yderligere smagsforbedring, til de ting der

Nu er det jo ikke så vigtigt hvem der har lavet testen, da det er mine
smagsløg der skal tilfredsstilles.

MHS. til bøgepinde; Det kan du også gøre på en gasgrill (weber).

Jeg har en speciel "rygebox" til min, hvori jeg lægger forskellige
typer træ afhængig af hvad jeg griller.

Det gasgrill mad du har smagt er formentlig fra en med lavasten, som
ganske rigtig ikke giver den rigtige grillsmag.

Men iøvrigt er det jo nok også et trospørgsmål samt et spørgsmål om
urmennesket i en; se jeg har lavet ild

Mvh
Ole

Fra : Calle.

Dato : 21-04-04 05:26

Ollie wrote:

> [...]
> griller kødet.
>
> Indirekte stegning opnår man ved at slukke for en af brænderne.

Hvis du tror på den blindtest, så er det godt, men jeg gør *ikke*
Du vil under ingen omstændigheder få den rigtige grillsmag.
Hvorfor tror du man stadig bruger savsmuld til røgning af f.eks fisk! Det
havde de ikke bøvlet rundt med, når gas kunne det samme
--
Calle.

Fra : Anita

Dato : 21-04-04 08:42

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev

> [...]
> Hvorfor tror du man stadig bruger savsmuld til røgning af f.eks fisk! Det
> havde de ikke bøvlet rundt med, når gas kunne det samme

Der er da forskel på at grille og at røge.

Venligst Anita

Fra : Calle.

Dato : 21-04-04 11:54

Anita wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev

> Der er da forskel på at grille og at røge.

Helt klart, men grunden til man griller, er jo for at få den fine smag. Den
får du ikke på en gasgrill. Det var blot for at give et eksempel på, at det
er træet der gir smagen

--
Calle.

Fra : Ollie

Dato : 22-04-04 20:53

In article <RImhc.562$PX3.292@news.get2net.dk>, Calle. <Fake@Fake.Fake>
wrote:

> [...]
> Hvorfor tror du man stadig bruger savsmuld til røgning af f.eks fisk! Det
> havde de ikke bøvlet rundt med, når gas kunne det samme

Det er jo ikke savsmuldet der brænder, så det kunne du jo også gøre på
gas.

Fra : SB

Dato : 25-04-04 20:12

Egentlig er der vel ikke mere grill i en "gasgrill" en der er hund i en
puddelhund, et kræ jeg mener ikke børe være en del af hunderacen

Om man kan lide gas eller ej, svare vel til at spørger hvad der er bedst VW
eller Opel, og vi bliver nok aldrig enige om at det selvfølgelig er VW.

Havde alle samme gode smag, var gasgrillen jo slet ikke opfundet, men sådan
er det, der skal jo være noget for os alle

just my 25 cent

Søren

Fra : Calle.

Dato : 25-04-04 20:43

SB wrote:
> [...]
>
> Havde alle samme gode smag, var gasgrillen jo slet ikke opfundet, men
> sådan er det, der skal jo være noget for os alle

Jo vi er enige, kører VW og bruger grillkul/briketter

--
Calle.

Fra : Ollie

Dato : 26-04-04 21:32

In article <VwUic.2294$H34.2226@news.get2net.dk>, Calle.
<Fake@Fake.Fake> wrote:

> Jo vi er enige, kører VW og bruger grillkul/briketter

Øv, så er jeg sgu nok nødt til at sælge VW'en.

Mvh.
Ole

Fra : SB

Dato : 27-04-04 21:29

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Øv, så er jeg sgu nok nødt til at sælge VW'en.
>
> Mvh.
> Ole

så kan du jo købe en kulgrill for nogen af pengene

søren

Fra : Ollie

Dato : 27-04-04 22:11

In article <408ec294$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, SB
<sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote:

> "Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> så kan du jo købe en kulgrill for nogen af pengene
>
> søren

Ja men jeg er jo ikke sikker på der kan blive til kullene

Ole

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 22:05

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote:

>Havde alle samme gode smag, var gasgrillen jo slet ikke opfundet, men sådan
>er det, der skal jo være noget for os alle
>
>just my 25 cent

For min 1 krone kan du få denne mening:

Jeg har 3 stk. VW og en gasgrill - alle 4 passer fint til min smag.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/