Ideer til blomster i krukker
Fra : Dan Andersen

Dato : 18-04-04 21:38

Er der een eller anden (eller flere) der kan give nogle gode råd om hvilke
planter, løg osv. man kunne plante/lægge i en stor udekrukke placeret på
solrigt sted, sådan at den ene blomst afløste den anden mht. blomstring i
løbet asf foråret/sommeren?
Jeg hørte fra en tidligere kollega, som jeg desværre ikke har kontakt med
mere, at hun havde plantet flere vækster i forskellige dybder, der så
gjorde, at hun havde fuld flor hele sæsonen igennem. Men jeg fik ikke hendes
sortiment at vide, før vi skiltes.
Er der nogen, der har erfaring med ovenstående?
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Puk

Dato : 19-04-04 18:08

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der har erfaring med ovenstående?

Jeg plantede i efteråret flere krukker til med tulipanløg i bunden,
påskeliljer i midten og krokus i toppen. Indtil videre går det fint *S*.
Krokus har været der og er på retur, påskeliljerne er lige sprunget ud og
tulipanerne er skudt godt op, så jeg tror på, at de kommer, når
påskeliljerne er ved at være trætte.

Mange hilsner
Puk

Fra : Dan Andersen

Dato : 19-04-04 19:49

Ok... Hvad så efter tulipanerne?

--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-04-04 21:45

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> Ok... Hvad så efter tulipanerne?

Dem smider du væk, eller planter andetsteds uden at forstyrre rødderne. Så
planter du Sommerblomster (gerne med enkelte hængende, evt. iblandet lidt
Sølvblad, Vedbend, ell.lign.)
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-04-04 07:14

> Dem smider du væk, eller planter andetsteds uden at forstyrre rødderne. Så
> planter du Sommerblomster (gerne med enkelte hængende, evt. iblandet lidt
> Sølvblad, Vedbend, ell.lign.)

Nemlig.
Og efter dem planter du skimmia, lyng og hebe
- og efter dem: gran- og fyrregrene, et par røde æbler og evt. et
"udendørs-lys".
- og næste år starter du så med forårsløgene igen.

Hilsen Inger

Fra : Dan Andersen

Dato : 19-04-04 19:49

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 20-04-04 07:46

> [...]
> Krokus har været der og er på retur, påskeliljerne er lige sprunget ud og
> tulipanerne er skudt godt op, så jeg tror på, at de kommer, når

Hej Puk

Det lyder som en rigtig god ide, som jeg er nødt til at afprøve til
efteråret. Hvor tæt lagde du løgene?

Mvh.
Mette

Fra : Puk

Dato : 20-04-04 14:31

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Mette

> Det lyder som en rigtig god ide, som jeg er nødt til at afprøve til
> efteråret. Hvor tæt lagde du løgene?

Det kan jeg dårligt huske *S*. Jeg kiggede simpelthen på løg-pakkerne og så
lagde jeg dem i den dybde, som det var anbefalet for dem. På den måde
kommer tulipanerne til at ligge nederst, påskeliljerne i midten og krokusne
øverst.
Jeg mener iøvrigt, at man kan lave tricket med flere andre løg også.
Eksempelvis vintergækker/erantis i toppen og nogle andre længere nede, jeg
kan bare ikke huske hvilke Min mor har vist en bog med utallige
eksempler på den slags og når hun kommer hjem fra Lissabon, så hører jeg
lige nærmere og vender så tilbage (det burde blive midt i næste uge).

Mange hilsner
Puk

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 20-04-04 19:53

> [...]
> eksempler på den slags og når hun kommer hjem fra Lissabon, så hører jeg
> lige nærmere og vender så tilbage (det burde blive midt i næste uge).

Det lyder godt. Og mange tak.

Mvh.
Mette