Støjhegn
Fra : tubs

Dato : 18-04-04 18:27

Hej gruppe
Er et støjhegn eller støjmur mellem have og en rimelig støjende amtsvej et
gør det selv projekt.
Og, hvordan griber man det an?
Nogen der kender opskriften eller et link?
På forhånd tak

Fra : //zlgge

Dato : 18-04-04 21:52

"tubs" <tubs@tuknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør det selv projekt.
> Og, hvordan griber man det an?
> Nogen der kender opskriften eller et link?

En "pæn" måde at lave en meget effektiv og smal støjmur på, er at bruge
jord.
Det holder man på plads med to rivenet der er bundet sammen parallelt med
hinanden lodret, sådan at muren bliver ca 60-70 cm bred for neden og 30
foroven. indvendigt i muren lægges et lag fibertex og der fyldes jord i.
Man kan så plante allemulige planter på siderne af muren der står flot og
følger årstidernes farver.
Det hele skal selvfølgeligt laves forsvarligt og hvis man vil have muren i
mange år bør man bruge galvaniseret net. Man kan godt erstatte fibertexen
med sækkelæred da der efterhånden som læredet rådner væk, vil dannes et
massivt rodnet i jorden og den derfor vil blive meget tørveagtig.

Mvh
//zigge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-04 12:34

"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> wrote in message

> [...]
> med sækkelæred da der efterhånden som læredet rådner væk, vil dannes et
> massivt rodnet i jorden og den derfor vil blive meget tørveagtig.

Jeg synes faktisk at de rustne net er flotte, mon ikke også at 10mm holder
længe.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : //zlgge

Dato : 21-04-04 01:30

> Jeg synes faktisk at de rustne net er flotte, mon ikke også at 10mm holder
> længe.

Jo jeg tror såmend at de holder i mange år.
Jeg har også lige en rettelse ang. fibertex, det er et andet materiale man
skal have fat i. Jeg kan ikke lige huske hvad det hedder men det bliver
solgt under betegnelsen "ukrudtsdug", det er mørkt og en del pænere end det
lysegrå fibertex, men ellers er det noget af det samme.

Mvh
//zigge