Vurdering af hus hos kreditforeningen
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 17-04-04 08:23

Jeg skal når min ombygning er slut her en gang til sommer have vurderet
huset på ny i kreditforeningen. Alt efter hvor meget det kan give, så satser
jeg på at omlægge mit nuværende lån samt låne til indfrielse af bil og
boliglån samt min byggekredit fra frohjektet.

Men hvad nu med den offenlige ejendomsvurdering?
Huset har en offenlig vurdering på 490.000 kr. Indberetter kreditforeningen
deres vurdering til det offenlige, så jeg lige pludselig skal betale
ejendomsskat af måske 8-900.000?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Niels

Dato : 17-04-04 08:37

"Ole Frederiksen" <baltzer@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kreditforeningen
> deres vurdering til det offenlige, så jeg lige pludselig skal betale

Kummunen ændrer kun vurderingen, hvis du har udvidet dit boligareal (eller
udhuse, de har kendskab til). Din vurdering er summen af din grundpris og en
gennemsnitlig boligkvadratmeterpris, som er opnået ved hussalg i området.

Mvh Niels

Fra : anders majland

Dato : 19-04-04 12:05

> [...]
> (eller udhuse, de har kendskab til). Din vurdering er summen af din
> grundpris og en gennemsnitlig boligkvadratmeterpris, som er opnået

Så ja hvis alle dine forbedringer har kunnet foretages lovligt uden en
byggetilladelse så skal kommunen ikke have noget at vide. Men kontroller
hellere selv at BBR registreringerne på din ejendom er korrekte - ellers
så få dem rettet. Udover areal så hver opmærksom på antal badeværelser,
opvarmningform osv..

Alle kan jo se hvad der er af tinglyst gæld på en ejendom så hvis i har
"glemt" at søge byggetilladelse til nogle tilbygninger eller lign. kan
det da godt tænkes at en at en i teknisk forvaltning tilfældigt for øje
på det hvis i har et lån på flere gange den offenlige vurdering. I nogle
egne af landet går man jo ikke altid så meget op i den slags papirer ...
men noget kan opdages fra skrivebordet.

www.ois.dk og www.toldskat.dk kan du finde langt det meste af hvad
der er registreret

Vi købte i 2002 et hus til 50% over vurderingen. Siden er vi bla. gået
igang med en udvidelse af boligarealet, og det medfører så desværre at
når vi engang melder det færdigt får en stigning på den offenlige
vurdering og dermed skatten. Men da det er mest gør-det-selv går der nok
nogle år inden vi er helt færdige så vi kan færdigmelde byggeriet

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-04-04 12:37

Ole Frederiksen wrote:

> [...]
> Huset har en offenlig vurdering på 490.000 kr. Indberetter kreditforeningen
> deres vurdering til det offenlige, så jeg lige pludselig skal betale

Jamen, det skal du da?

Som andre skriver, er det primært et gennemsnit for området, men hvis du ligger
isoleret, eller dit hus er væsentligt "bedre" end snittet, så skal du da
betale mere i skat. Surt, men sådan er livet jo.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
But the Napster case is not just, or even mainly, about piracy. It is about

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models
do not.

- The Economist, 2001.02.24