Nye vinduer og døre
Fra : Uffe Holst

Dato : 16-04-04 17:01

Mit hus trænger til nye vinduer og døre, men der er vist desværre ikke
de store penge til udskiftning i øjeblikket. Så det bliver vist mest
noget i retning af at tage det lidt ad gangen med de værste først.

Så i starten vil jeg blot udskifte:

Terrassedør, mål ca. 90x210 cm, rude i fuld højde
Vinduer, mål ca. 150x130 cm, blot en stor rude

Hvad vil sådanne koste?

Jeg ved, at man både kan få trævinduer og plastvinduer. Hvad er
prisforskellen?

Da jeg jo ikke rigtig selv kan lave sådant, skal der en tømrer ud og
gøre det. Jeg går også ud fra, at tømren bestiller vinduerne. Hvad vil
montering pr. element sådan cirka koste?

Jeg håber, at nogen kan give mig et overslag på sådanne priser, så
jeg får lidt en idé om, hvad jeg har råd til.
--
Uffe Holst

Fra : Walther

Dato : 16-04-04 17:43

In article <bB.QB.sU2CHIPXq7cJCOe.NR@post6.tele.dk>, Uffe Holst
<uhc@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg håber, at nogen kan give mig et overslag på sådanne priser, så
> jeg får lidt en idé om, hvad jeg har råd til.

Ved ikke med håndværker, men elementpriserne kan du regne ud her:

http://www.bedst-billigst.dk/

Mvh,
walther

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-04-04 19:23

In an article of 15 Apr 2000 Walther wrote:

> Ved ikke med håndværker, men elementpriserne kan du regne ud her:
>
> http://www.bedst-billigst.dk/

Tak for linket. Det fortalte da lidt i hvert fald :)

--
Uffe Holst

Fra : KH

Dato : 16-04-04 19:29
Fra : Christian

Dato : 16-04-04 18:30

Du kan da også nøjes med at skifte ruden hvis karmen er i orden, der er
under halv pris.

Tjek billige gørdetselv energiruder her http://www.termoruder.dk/

/Christian

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-04-04 19:22

In an article of 15 Apr 2000 Christian wrote:

> Du kan da også nøjes med at skifte ruden hvis karmen er i orden, der er
> under halv pris.

Ja, det ved jeg. Men ramme og lister har det ikke for godt. Og vinduerne
er mange år gamle, så det vil nok være spild af penge at få en tømre ud
og skifte træet ud i rammen og lignende. Vinduerne er gamle, så de
punkterer måske snart. Så er det måske billigst at skifte hele vinduet.

Jeg har nemlig ladet mig fortælle, at det snildt vil kunne komme til at
koste 1000 - 1500 kr. blot at få skiftet det dårlige træ ud. Nogen af
vinduerne kan nok godt vente et par år, men andre bør der gøres noget ved
snarest.

--
Uffe Holst

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-04-04 20:04

Uffe Holst skrev:

> Terrassedør, mål ca. 90x210 cm, rude i fuld højde
> Vinduer, mål ca. 150x130 cm, blot en stor rude

> Hvad vil sådanne koste?

Jeg kan oplyse dig nogle priser (incl. moms) fra Rationel:

Terrassedør (88,8 x 211,8 cm.) koster 4853,-
Topstyret vindue (148,8 x 131,8 cm.) koster 3912,-

> Da jeg jo ikke rigtig selv kan lave sådant, skal der en tømrer ud og
> gøre det. Jeg går også ud fra, at tømren bestiller vinduerne. Hvad vil
> montering pr. element sådan cirka koste?

Det er jo ret individuelt med timelønspriser, men jeg kender
nogen der tager 250,- (+ moms) i timen.

Hvis du skal have skiftet en dør og et vindue, skal der nok gå
en formiddag med det. Men det er absolut et skud, for der er så
mange ting, der spiller ind ved sådan en opgave.

Jeg har nogle gange været med til at skifte selve rammen på en
terrassedør. Nogle gange virker det fint - andre gange knap så
godt. Ved at kun at skifte rammen, kan du spare lidt. Men jeg
anbefaler man skifter hele elementet, fordi man så er sikker på
en ordentlig funktion.

--
Venlig hilsen
Svend Erik