Holder 5cm fliser på parkeringspladsen?
Fra : jfo

Dato : 15-04-04 16:54

Er ved lægge nye fliser på platformen hvor bilen skal holde.

Overvejer at lægge 40x40 eller 50x50 med tykkelsen 5cm.
Bilen vejer 1300 kg. Under fliserne er der stabilgrus.

Holder regnestykket eller skal fliserne være tykkere?

Mvh. JFO

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 15-04-04 22:24

jfo wrote:
> [...]
> Bilen vejer 1300 kg. Under fliserne er der stabilgrus.
>
> Holder regnestykket eller skal fliserne være tykkere?

Jeg har fået oplyst at hvis jeg ville have 40x40 eller 50x50 i
indkørslen skal de være 7 eller 8 cm. for at holde.

M.v.h
Niels

Fra : Thomas

Dato : 16-04-04 08:04

det kommer an på om du laver underlaget godt nok og om hvor store biler der
kan komme i indkørslen..

Kan du f.eks sige med sikkerhed at der altdrig vil komme en lastbil med
varer ind på fliserne, eller en gravemaskine der skal udbedre et kabelbrud
???

men det vigtigste er om underlaget er 100 % plant , fast og ikke sætter sig.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 20:58

Hvis det er almindelige små "Hollændersten" el.l. er 5 cm nok - det er
vigtigere at tænke på underlaget.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-04-04 08:00

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er almindelige små "Hollændersten" el.l. er 5 cm nok - det er
> vigtigere at tænke på underlaget.

Ja når de er nye, men fliser er ikke 100% uforgængelige, så når tiden går,
er det bedste der er 10-20 mm. ekstra rygrad.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 18:54

> Ja når de er nye, men fliser er ikke 100% uforgængelige, så når tiden går,
> er det bedste der er 10-20 mm. ekstra rygrad.

Hvor lang tid skal der gå før det bliver et problem?