Dørhåndtag
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 13-04-04 21:48

Jeg har nogle gamle døre i huset.
De dørhåndtag, der har siddet på dørene har været af typen med en jernstang
igennem 'låsen', som holder dørhåndtagene ved hjælp af en stift gennem
håndtag og jernstang.
De håndtag jeg ser i byggemarkeder ol. er enten af en type hvor håndtaget
skrues fast i døren eller med skruer helt igennem låsen.
De kan ikke bruges bl.a fordi der ikke er huller gennem 'låsen' og fordi det
træ der skal holde håndtaget ike er tykt nok.

Kan jeg stadig få den gamle type håndtag eller kan jeg skifte 'låsene'?

Venliug hilsen
Peder

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-04-04 23:50

Peder Hanghøj wrote:
> Jeg har nogle gamle døre i huset.
> Kan jeg stadig få den gamle type håndtag

I Råd & Dåd købte jeg da 5 sæt for 3 uger siden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Joachim Aagaard

Dato : 14-04-04 14:18

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> træ der skal holde håndtaget ike er tykt nok.
>
> Kan jeg stadig få den gamle type håndtag eller kan jeg skifte 'låsene'?

Er det mon disse du leder efter? http://www.fs-dorgreb.dk/
VH Joachim

Fra : Mads Madsen

Dato : 14-04-04 14:47

Joachim Aagaard wrote:
> Er det mon disse du leder efter? http://www.fs-dorgreb.dk/
> VH Joachim

Du kan også prøve www.genbyg.dk

De har dem vist både i nye og brugte.

/Mads

Fra : Kevin Steffer

Dato : 14-04-04 19:59

Peder Hanghøj wrote:

> [...]
> træ der skal holde håndtaget ike er tykt nok.
>
> Kan jeg stadig få den gamle type håndtag eller kan jeg skifte 'låsene'?

Hej Peder

Vi har købt nogle i Silvan for nylig så de burde være muligt at skaffe.

-Kevin

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 14-04-04 21:33

Mange tak for hjælpen til alle.