Valg af træ til bundstykker i vindue
Fra : Per P.

Dato : 11-04-04 07:57

Hej

Jeg har et par ældre vinduer hvor bundstykket er dårligt. Jeg vil selv til
at snedkerere nogle nye bundstykker; men er lidt i tvivl om hvilken træsort
jeg skal vælge. Jeg hælder mest til at bruge noget kernetræ af skovfyr. Er
det helt åndsvagt?

Jeg skal også have nye glaslister på i samme omgang. Jeg har set lidt i et
Primo-katalog over de plastlister de kan levere. Hvordan er erfaringerne med
Primos plastlister? Eller skal det være bundglaslister laves i alu? Og
hvordan hænger det sammen prismæssigt?

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 11-04-04 09:41

Per P. skrev:

> [...]
> jeg skal vælge. Jeg hælder mest til at bruge noget kernetræ af skovfyr. Er

Hvis du kan skaffe noget godt kernetræ, ville det være super. Men
meget af det fyrretræ de har på trælasterne, indeholder jo en hel
del splintved. Og det er jo det, der rådner først - derfor er det,
vi vakuumimprægnerer fyrretræ til vindues- og dørproduktion.

> [...]
> Primo-katalog over de plastlister de kan levere. Hvordan er erfaringerne med
> Primos plastlister? Eller skal det være bundglaslister laves i alu?

Jeg sværger absolut til alu-glaslister. Der er noget gedigent over
disse. Plastik siger mig ikke så meget. Jeg er jo træmand, forstår
du

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Per P.

Dato : 12-04-04 16:18

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtomeseb@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg sværger absolut til alu-glaslister. Der er noget gedigent over
> disse. Plastik siger mig ikke så meget. Jeg er jo træmand, forstår

Træmanden der sværger til alu......

Den er fin. Jeg forsætter min plan og finder noget kernetræ. Og tak for
svar!!