Betonstakit?
Fra : MGA

Dato : 09-04-04 17:44

Hej

Vi har fået fjernet hækken ud til vejen (nuj, det var nemt med en
gaffeltruck) og nu vil jeg gerne have betonstakit ud mod vejen. Jeg troede
det hed en havemur - men det gør det åbenbart ikke. Der er ikke mange steder
på nettet der reklamere med at sælge sådan en starut og derfor spørger jeg
her. Et betonstakit ser sådan ud:
http://www.metteogthomas.dk/images/haven090404/koekkenhave.jpg
Vi skal bruge omkring 9 meter - det eneste sted jeg har fundet vil de have
5000,- ex. moms for et lavt et af slagsen. Der må da være andre steder????

På forhånd tak

Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-04-04 20:16

> Vi skal bruge omkring 9 meter - det eneste sted jeg har fundet vil de have
> 5000,- ex. moms for et lavt et af slagsen. Der må da være andre steder????

Umiddelbart lyder prisen rimelig nok. Se det i forhold til raftehegn eller
lign - hvad er begrundelsen for at vælge beton frem for et raftehegn eller
lign?

Mvh Maria

Fra : MGA

Dato : 09-04-04 21:10

> [...]
> lign - hvad er begrundelsen for at vælge beton frem for et raftehegn eller

Det skal passe med resten af haven

Fra : //zlgge

Dato : 10-04-04 00:08

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.metteogthomas.dk/images/haven090404/koekkenhave.jpg

Det ligner dem man bruger omkring minkfarme. Prøv at henvende dig til et
firma der sælger minkudstyr.

Mvh
//zigge

Fra : MGA

Dato : 10-04-04 21:57

"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Det ligner dem man bruger omkring minkfarme. Prøv at henvende dig til et
> [...]
Æv, jeg har ikke kunne finde noget på nettet - det må nok udskydes indtil vi
finder ud af noget.
Men tak for idéen!

MGA

Fra : Aksel

Dato : 10-04-04 23:17

> [...]
> 5000,- ex. moms for et lavt et af slagsen. Der må da være andre steder????

Prisen lyder normal, må I overhovedet sætte så grimt et hegn ud mod vejen?

Fra : MGA

Dato : 12-04-04 21:18

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> steder

> Prisen lyder normal, må I overhovedet sætte så grimt et hegn ud mod vejen?

Grimt? Det er det mest almindelige at have et lavt gult stakit med hvide
søjler ud mod vejen her i Skagen - det passer til de gule huse. Du skal ikke
hæfte dig ved den manglende maling på mit betonstakit, men udformningen.
Som du kan se, er det i 2 "etager". Normalt har man så 1 etage ud mod
vejen - og jeg havde tænkt mig roser eller azalea bag det.
Brug din fantasi, mand - i stedet for at dømme. Eller formuler dig lidt mere
diplomatisk. Dette er ikke i hundegruppen hvor folk taler ned til hinanden.

Surt at flere siger det er normal pris - vi må nok lade der være bart ud til
indtil vi får sparet sammen til stakittet så. =/

Tak for hjælpen

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-04-04 09:16

On Mon, 12 Apr 2004 22:17:48 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>Surt at flere siger det er normal pris - vi må nok lade der være bart ud til
>indtil vi får sparet sammen til stakittet så. =/

Årh, hvor svært kan det være at lave sådan et selv?
Noget cement, sand, armeringsjern og 4 brædder til at lave en form af.
Det sværeste må være h-bjælkerne de skal sidde fast i.

Det er bare at gå i gang

http://www.gartneriet.dk

Fra : MGA

Dato : 13-04-04 14:52

> [...]
> Noget cement, sand, armeringsjern og 4 brædder til at lave en form af.
> Det sværeste må være h-bjælkerne de skal sidde fast i.

Du siger noget

Må lige se om jeg kan lokke min mand til eksperimentet!

Tak!