Larkrisrod
Fra : Jesper B. H.

Dato : 07-04-04 00:42

Hej NG

Det der lakrisrod jeg kan købe nede i byen hvad hedder det rigtig for det
ville jeg godt vide.

Hilsen Jesper

Fra : Peter Græbe

Dato : 07-04-04 02:47

Jesper B. H. skrev:

> Det der lakrisrod jeg kan købe nede i byen hvad hedder det rigtig for det
> ville jeg godt vide.

Tja, hvis det drejer sig om 15-20 cm lange, knastørre stængler er det
nok ... lakridsrod. Eller har du noget andet i tankerne?
Selve planten, der er flerårig, hedder på latin Glycyrrhiza glabra - men
det er sgu dårligt til at udtale.

Man kan købe frø fra lakridsplanten, hvis man vil dyrke selv.

Peter Græbe

Fra : Jesper B. H.

Dato : 07-04-04 12:13

Det er det jeg snakker om tak skal du have

Hilsen Jesper