Bomuldsplanter
Fra : lene

Dato : 06-04-04 05:10

Hejsa alle!

Jeg har sat 5 bomuldsfrø, og de er kommet fint op. De står med tykke
stængler, ca. 5 cm. høje og med fine, store kimblade. Men altså, stængler
og blade er gule. Skal de allerede nu have lidt gødning, eller er det et
helt andet problem? De står i spaghnumpotter i så-og priklemuld. Hjælp
modtages med tak.
MVH Lene

Fra : Jonas

Dato : 06-04-04 21:13

Hej Lene

Hvor længe gik der fra du såede frøene til planten kom op?
Jeg har nemlig også sået bomuld....og går spændt rundt og venter

Venligst

Jonas

Fra : lene

Dato : 07-04-04 16:23

"> Hvor længe gik der fra du såede frøene til planten kom op?
> Venligst Jonas>

Ja, men der gik vel omkring 1½ uge, så tiitede de første op.
Men altså, de er gule, og nu prøver jeg at sætte dem i almindelig jord for
at se om det nu osse er gødning de mangler.
MVH Lene

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-04-04 20:45

> Ja, men der gik vel omkring 1½ uge, så tiitede de første op.
> Men altså, de er gule, og nu prøver jeg at sætte dem i almindelig jord for
> at se om det nu osse er gødning de mangler.

Hvor har du købt frøene henne?

Mvh Maria

Fra : Margrete Johansen

Dato : 08-04-04 09:39

Kan du gi' dem mere lys?

Margrete Johansen

Fra : lene

Dato : 08-04-04 21:45

Jeg tror jeg købte dem hos råd og gråd, -hmm råd og dåd.
Det ku da osse være jeg sku prøve at give dem noget mere lys. På pakken er
det nævnt at de skal stå meget lyst, gerne i sol, men altså ikke brændende
solskin hele tiden. Så nu ryger de i almindelig pottejord og ind i stuen,
hvor der er noget mere lys. Så må vi se. De bliver op til 1 meters penge og
bliver buskagtige. Man vil se både blomster og bomuld på samme tid. Jeg har
set dem et par gange hos bekendte, og jeg synes de er ganske spændende og
lidt usædvanlige.
MVH Lene