Afløb på badeværelse
Fra : Thïngmand

Dato : 05-04-04 09:20

Jeg er ved at lave et nyt badeværelse hvor gulvet i bruseren bliver lavere
end det øvrige gulv, hvorfor der ikke er nogen kant til bruseren. Når nu
gulvet hælder, så vand løber ind i brusekabinen, behøver jeg så afløb (rist)
under vasken?

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-04-04 12:04

Thïngmand wrote:

> [...]
> gulvet hælder, så vand løber ind i brusekabinen, behøver jeg så afløb (rist)

Nej. Jeg mener pointen er at dit vådrum skal kunne komme af med vand
hvis der sker en "oversvømmelse" fra en af installationerne. Når du har
en bruseniche med kant NED skulle det derfor være ok.

Jeg mener ikke engang der skal være hældning mod afløb fra resten af
badeværelset, kun i nichen, men det er jeg nu ikke sikker på.

Hvis der er nogen der har link til dok. kunne det være fint - jeg synes
ofte der kommer spørgsmål om vådrum og jeg synes vi mangler lidt dok
vedr. gul og hældning af disse!?

Mvh
Jesper.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 05-04-04 21:08

Måske kan du blive klogere her:
http://www.alfix.dk/rammemaindkk.htm

Venlig hilsen Margrete Johansen

Fra : staunstrup

Dato : 05-04-04 23:17

Det er ikke noget krav med rist i gulvet, blot fordi der er en vask.
/jan