Aktiv harddisk skift
Fra : the Phantom

Dato : 29-04-01 17:30

Hej

Jeg har to harddiske siddene i min computer.
hd nr 1: 1 stk gammel 5 gb harddisk
hd nr 2: 2 ibm 75 gpx 30 gb i raid 0

Når jeg så formatere c drevet hvilken ligger på hd nr 2. Når formateringen
er færdig og jeg har genstartet computeren skriver den at min hd nr 1 er den
aktive hd og kan derfor ikke installere win me på hd nr 2.
Lige nu bruger jeg en midlertidig løsning som består i at koble hd nr 1 fra
under installationen af win me og kobler den derefter til igen.

Men er der ikke en anden måe at få bytte rundt på de to uden at skulle
formatere hd nr 1 hver gang (har en del vigtige filer og programmer liggene
som ikke er brændt ).

Mvh The Phantom

System
Bundkort Asus a7v133

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-04-01 08:20

the Phantom skrev...
> [...]
>
> Men er der ikke en anden måe at få bytte rundt på de to uden at skulle
> formatere hd nr 1 hver gang (har en del vigtige filer og programmer

Hvis jeg forstår dig rigtigt, vil du boote fra fra din raid-disk?
Problemet er, at du kun kan ha' een aktiv partition igang
ad gangen, men hvis du alligevel formatterer din 5gb disk
vil jeg foreslå at du fdisk'er den og re-partitionerer den
så den bare kan bruges til lager bagefter.
Samtidig skal dine raid diske også være udstyret med
en aktiv partition og din bios indstillet til at boote fra
"andet" end ide0 eller ide1.
Hvis du vil lave en form for dual-boot skal dine systemfiler
stadig alle ligge på den aktive partition, selvom du sagtens
kan vælge et andet bibliotek at installere i.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.