Hjælp - Champignon muld
Fra : G Nielsen

Dato : 03-04-04 18:57

En nabo kom med et læs Champignon muld, han havde fået i overskud.
Er der nogen der ved noget om PH værdi i sådan noget?
Kan jeg bruge det til roserne, eller hvad vil I anbefale?

mvh Gunnar Nielsen

Fra : //zlgge

Dato : 04-04-04 00:02

"G Nielsen" <guni7850@tmailup.net> skrev i en meddelelse
> En nabo kom med et læs Champignon muld, han havde fået i overskud.
> Er der nogen der ved noget om PH værdi i sådan noget?
> Kan jeg bruge det til roserne, eller hvad vil I anbefale?

Jeg ved ikke hvad den nøjagtige pH er, men derimod hvad det bastår af:
Det er hestegødning uden halm, der er komposteret og kogt.
Der er så tilsat kalk for at hæve pH-værdien til det for champingnon
optimale.
Prøv at slå op hvad champingnon trives i...

Jeg har i øvrigt brugt det på roser med udemærket resultat. Det er også et
godt alternativ til dækbark, da det er kogt og fri for frø mm. der kan
spire. Man skal derimod ikke komme det imellem jordbærrækkerne, de gror helt
vildt og det bliver ikke til andet end store mørkegrønne blade det første
år... Her er "normal" hestegødning med halm i meget bedre, da det ikke er så
stærkt.

Mvh
//zigge

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-04-04 13:18

G Nielsen wrote:
> En nabo kom med et læs Champignon muld, han havde fået i overskud.
> Er der nogen der ved noget om PH værdi i sådan noget?
> Kan jeg bruge det til roserne, eller hvad vil I anbefale?
>
> mvh Gunnar Nielsen

Hej

http://www.champost.dk/Default.asp?Page=1&SubID=1

mvh