Græsslåning
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 31-03-04 18:19

Min far og jeg snakkede idag om, at græsset nok skal slåes første gang
om et par uger. Jeg kunne da også sagtens nære mig og istedet angribe
det ukrudt, som jeg tåbeligt nok lod overvintre (av,åh,av,gaaab).

Men i dette øjeblik er en plæneklipper igang temmeligt nær - og åbner
jeg vinduet, kan jeg snuse græsset.

Nu er jeg nysgerrig Hvornår starter I andre med at slå græsset?

Havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Inger Pedersen

Dato : 31-03-04 18:32

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg nysgerrig Hvornår starter I andre med at slå græsset?

Når det trænger.

Hilsen Inger

Fra : Peter Andersen

Dato : 31-03-04 19:02

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> jeg vinduet, kan jeg snuse græsset.
>
> Nu er jeg nysgerrig Hvornår starter I andre med at slå græsset?

Hej Dorthe
Hvis du har løg planter i din plæne vil jeg da vente til de er afblomstret,
så der når at komme noget næring til løgende.
og hvis du bare ikke kan vente, og glæder dig til at komme ud og lufte
hundskupperen , ja så er det nu du skal ud med NPK gødning og evt lidt
kalk hvis der er mos på vej.

Peter

Fra : Peter Andersen

Dato : 31-03-04 19:05

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message

<Klip en masse stave fejl >

Peter ......sorry

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 31-03-04 20:52

On Wed, 31 Mar 2004 20:02:10 +0200, "Peter Andersen"
<nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>og hvis du bare ikke kan vente, og glæder dig til at komme ud og lufte
>hundskupperen , ja så er det nu du skal ud med NPK gødning og evt lidt

Nope, jeg har erantis, kløver og bellis i plænen - og de må gerne være
der, men intet mos. Faktisk drømmer jeg om en dag at have vinterplænen
dækket af små gule sole. Gødningen står min (host, vores )
bioklipper for. Og jeg længes ikke usigeligt meget efter
håndskubbermotionen endnu

Jeg blev blot lidt overrasket over at høre en plæneklipper allerede -
og nysgerrig efter, om det måske er mig, der er lidt vintersløv endnu.

Havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Peter C:\\>

Dato : 31-03-04 22:55

> Jeg blev blot lidt overrasket over at høre en plæneklipper allerede -
> og nysgerrig efter, om det måske er mig, der er lidt vintersløv endnu.

Kan det tænkes at det bare var "forårs-olieskift med derpåfølgende opstart"
du hørte ?
Sådan en lavede jeg forleden, men jeg trillede klipperen ind igen, da jeg
ikke er bange for jeg ikke skal få min lyst styret senere.
Jeg vil tro at jeg slår plænen for første gang i år, indenfor en uge...

MVH Peter C:\

Fra : Peter Andersen

Dato : 01-04-04 00:21

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in message

> Kan det tænkes at det bare var "forårs-olieskift med derpåfølgende
opstart"
> du hørte ?
> Sådan en lavede jeg forleden, men jeg trillede klipperen ind igen,

Er "forårs-olieskift" en guld øl på bænken inden man skal ud med
håndskubberen *GG*

Peter

Fra : pusmand

Dato : 01-04-04 14:59

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> hundskupperen , ja så er det nu du skal ud med NPK gødning og evt lidt
> kalk hvis der er mos på vej.
>
> Peter

Jeg har tænkt mig at bruge en masse gødning for at bekæmpe mosset, der er i
min "næsten-ingen-græs-plæne". Men hvilken NPK skal jeg købe - der er jo en
masse tal efter NPK, når man søger på ordet NPK-gødning, men hva er de rette
tal til mit projekt??

Fra : Aase

Dato : 01-04-04 17:09

> [...]
en
> masse tal efter NPK, når man søger på ordet NPK-gødning, men hva er de

Du skal bruge gødning med tal i retning af 14-3-15. Det første og sidste tal
(N og K) skal være NOGENLUNDE lige store -og under 20, -tallet i midten (P)
er mindst.

Jeg bruger selv Animix, det skal kun gives een gang om året. Det er sikkert
for dyrt i forhold til indholdet, men jeg har gode erfaringer med det, -og
min plæne er ikke så stor. Lige nu er der en del mos i plænen, men med
gødning og varme forsvindet det.
Jeg vil tro, at plænen bliver slået første gang i år i week-enden efter
påske, men det afhænger jo af temperaturen. Det skulle være godt for
græsrødderne, at den ikke bliver slået FOR tidligt.
Hilsen
Aase