Gode ideer til rækværk ønskes:
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 16:05

Hej med jer,

Har I selv lavet et flot rækværk eller har i set en model på nettet så er
jeg meget interesseret.

Alle forslag er velkomne da vi endnu ikke har fundet "lige det".

MVH

Bo

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-04 21:38

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Har I selv lavet et flot rækværk eller har i set en model på nettet så er
> jeg meget interesseret.
> Alle forslag er velkomne da vi endnu ikke har fundet "lige det".

Har i slet ikke nogen foretrukken stil? Pil, træ, birkeris, rafter,
trådhegn? Levende eller dødt? Stedsegrønt? Løvfældende?

Mvh. Lisbeth

Fra : Quatalis

Dato : 29-03-04 00:50

> Har i slet ikke nogen foretrukken stil? Pil, træ, birkeris, rafter,
> trådhegn? Levende eller dødt? Stedsegrønt? Løvfældende?

....går ud fra at du mener rækværk som i gelænder ved trappe eller rækværk på
terasse eller lignende (og altså ikke et "plankeværk" eller noget der kan
erstattes af en hæk eller ligenende).

Hvad præcis skal det være rækværk på? - Og i hvilken stil er dette "noget"
bygget? Hvilken stil er jeres hus? (hvornår er det opført), hvor stort er
det?, ligger det på landet, i en provinsby, midt i København? Er det en
træterasse rundt om et fiskerhus i skandinavisk 1850'er stil, rækværk til en
trappe i haven på en funkis villa fra 1925, forlængelse af udestuen på et
1960'er typehus eller....?

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 16:19

> er

> ...går ud fra at du mener rækværk som i gelænder ved trappe eller rækværk

> terasse

Korrekt

> Hvad præcis skal det være rækværk på? -

På en træterrasse som ligeledes fungere som en svalegang.

> Og i hvilken stil er dette "noget"
> bygget? Hvilken stil er jeres hus? (hvornår er det opført),

Vores hus er bygget i 1954 og tilbygningen sidste år, dog holdt i samme
stil.

Facader er filser grå/natur jura.

Det ligger i et villakvarter i nordsjælland

Skal jeg lægge et billede ud i dk.binare? (jeg troede ikke at jeg kunne få
så meget medspil)

MVH

Bo

Fra : syngre

Dato : 29-03-04 21:29

> på
>
> Korrekt

> På en træterrasse som ligeledes fungere som en svalegang.

Der findes inspiration at hente på www.dansk-smedejern.dk systemet heder
nådet i retning af crosinox?, og er et rustfrit modul-system. Der er
selvføgelig også smedejern.
MVH
Kurt

Fra : Quatalis

Dato : 29-03-04 23:45

> Skal jeg lægge et billede ud i dk.binare?

Gerne.

Det hjælper også hvis du ved i hvilken retning I kunne tænke jer at gå -
smedejern, beton, træ....og om der på forhånd er nogle af dem I er sikre på,
at I ikke bryder jer om stilmæssigt. Om det skal være diskret og klassisk
eller om det skal være spændende blikfang. Også om du/I er dygtige
gør-det-selv folk eller om I leder efter en færdig løsning der bare skal
monteres - og endelig om det gerne må være en dyr (fx. ædeltræ's) løsning
eller om det helst skal være den billigst mulige

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 05:51

> Gerne.

Jeg finder et der duer.

> Det hjælper også hvis du ved i hvilken retning I kunne tænke jer at gå -
> smedejern, beton, træ....og om der på forhånd er nogle af dem I er sikre
på,
> at I ikke bryder jer om stilmæssigt.

Det skal umiddelbart være træ da beton ikke passer og at en smedejern ikke
lige er vores stil.

> Om det skal være diskret og klassisk
> eller om det skal være spændende blikfang.

Det skal være diskret men selvfølgelig flot!

> Også om du/I er dygtige
> gør-det-selv folk eller om I leder efter en færdig løsning der bare skal
> monteres

Jeg laver det selv, øhh rimelig dygtig gør-det-selv mand

og endelig om det gerne må være en dyr (fx. ædeltræ's) løsning
> eller om det helst skal være den billigst mulige

Det behøver ikke være den billigste.

MVH

Bo