god stegepande til induktion
Fra : Sune

Dato : 27-03-04 23:25

Jeg har hørt at man ikke rigtigt kan få teflon pander til induktion,
da panderne kan blive for varme.

Hvad skal man så satse på?

NOgen der kan anbefale mærker m.v.?

/Sune

Fra : Gunnar

Dato : 28-03-04 07:52

"Sune" <engsig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at man ikke rigtigt kan få teflon pander til induktion,
> da panderne kan blive for varme.
>
> Hvad skal man så satse på?

Sludder, spørg hos forhandler.
Gunnar

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 10:22

Hej Sune,

"Sune" <engsig@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har hørt at man ikke rigtigt kan få teflon pander til induktion,
> da panderne kan blive for varme.

Det passer ikke. Vi har Eva Trio's pande med tefal i blankpoleret stål. Vi
har også haft en Hackmann med tefal.

> NOgen der kan anbefale mærker m.v.?

Vi er rigtig glad for vores Eva Trio pande. Men det er ligeså meget fordi
den også er pæn og passer sammen med gryderne... I øvrigt skal man undlade
at skrue helt op for varmen, på vores induktionsplade kan man justere fra
1-9, hvor 9=2800 watt. For at få den stegevarm skal vores stå på 7, derover
kan netop gøre at panden bliver for varm.

Det står også i vejledningen til panden og gryderne - at max effekt ikke må
anvendes med mindre der er noget i gryden. I praksis bruger vi kun trin 9
til at få vand i kog.

** Lars

Fra : Ivar

Dato : 28-03-04 16:56

Sune skrev:

> Jeg har hørt at man ikke rigtigt kan få teflon pander til induktion,
> da panderne kan blive for varme.

Vi har en Raadvad pande med teflon den har været brugt dagligt i
6 år på induktion - god pande.
Desuden har vi en Hackman uden teflon - elendig pande, tung
og dårligt håndtag, desuden larmer den på induktions-komfur.

Ivar Magnusson

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-04 18:17

"Sune" <engsig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt at man ikke rigtigt kan få teflon pander til induktion,
> da panderne kan blive for varme.

Jeg har i et år brugt en Hackmann med teflon på mit induktionskomfur.... og
jeg er rigtig glad for den.

Mvh. Lisbeth