Mere motorsav ;-)
Fra : //zlgge

Dato : 27-03-04 22:28

Hej.

Nu vi er ved det med save - der er vel ikke en gammel rotte, der kan hjælpe
mig med et motorproblem.
Jeg købte for et par år siden en lille bitte orange McCulloch sav meget
billigt fordi den ikke virkede, jeg panglede lidt med den og opgav den så
delvist.

Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke mere
gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men efter
lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så op
og balladen starter forfra...
Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
intet at se når man skiller den ad.

Der er en fin lille sav, perfekt til at tage lidt småtræer og afkvistning
selv om den larmer som en gal og der ikke er hverken kædebremse eller
vibrationsdæmpning på den.

Mvh
//zigge

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-03-04 22:45

"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er

Ikke andet end, at hvis det havde været et køretøj, ville jeg sige at
benzindækslet var for tæt. Kender ikke virkemåden på en sav. Men du kunne jo
starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at
begynde at justere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : NPS

Dato : 28-03-04 08:57

det lyder lidt underligt, hvor er du fra da jeg da gerne vil kigge på den.

MVH

NPS
skov og landskabsfagtekniker.

Fra : //zigge

Dato : 28-03-04 13:13

"NPS" <nps@nospamesenet.dk> skrev i en meddelelse
> det lyder lidt underligt, hvor er du fra da jeg da gerne vil kigge på den.

Tja, hvis du gider gøre det for fornøjelsens skyld, må du gerne. Jeg har
ikke tænkt mig at ofre alverden på den, da jeg har både en elektrisk og en
anden motorsav.
Jeg bor i Ålborg.

Mvh
//zigge

Fra : NPS

Dato : 28-03-04 13:28

ok, lidt for langt væk, bor i Tjæreborg

Fra : Tomas Jensen

Dato : 28-03-04 11:10

> [...]
> starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at

Ja, undertryk kan være en forklaring; men det kan overtryk også: Nogle
save er konstrueret således, at varmen fra motoren kan forplante sig til
benzintanken. Jeg har, som (tidligere) skovarbejder oplevet, hvorledes
benzinen kunne komme til at koge i tanken og dermed lave et ret stort
overtryk. Og er nåleventilen i karburatoren en lille smule utæt, drukner
saven.
Tomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-03-04 20:24

> [...]
jo
> starte med at åbne for tanken, når problemet begynder, i stedet for at

Det var også min tanke, da min sav opfører sig lige sådan. Efter at dækslet
er løsnet og spændt igen kan den tømme tanken.

MVH Niels

Fra : Niels

Dato : 28-03-04 23:10

//zlgge wrote:
> [...]
>
> Der er en fin lille sav, perfekt til at tage lidt småtræer og afkvistning
> selv om den larmer som en gal og der ikke er hverken kædebremse eller

Det kan være benzinslangen inde i tanken. Inde i tanke skulle der gerne
ligge en slange, som falder ned i bunden af tanken, sådan at ligemeget
hvordan du vender saven, så får den benzin. Med tiden knækker/revner
slangen, og suger så lidt luft når du har brugt en del af benzinen.

Mvh. Niels