Rensning af døre/vinduer efter filsning:
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 17:36

Hej med jer,

Vi fik filset vores hus sidste år og skal nu til at få finrenset alle vore
døre/vinduer.

Det drejer sig om lukke mekanisker på VELFAC døre og vinduer.

Problemet er at det "knaser" når de lukkes op o i.

Nogen anbefalinger?

På forhånd tak

Bo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-04 18:23

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev

> [...]
> Det drejer sig om lukke mekanisker på VELFAC døre og vinduer.
> Problemet er at det "knaser" når de lukkes op o i.

Rensning og smøring af hængsler. Der må være kommet lidt grus ind.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 19:31

> Rensning og smøring af hængsler. Der må være kommet lidt grus ind.

Tak for det, men hvad skal jeg bruge til dette?

Jeg har fjernet alt det grove og så smurte jeg med noget ala WD40 sidste
sommer.

Det knaser dog stadig men selvfølgelig ikke så meget som inden rensningen.

MVH

Bo

Fra : F. Hansen

Dato : 27-03-04 19:47

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse
> vore

> Tak for det, men hvad skal jeg bruge til dette?

Uden at kende vinduerne vil jeg gætte på at en kompresors tilbehør kan
blæse det ud, det er da et forsøg værd.

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 21:13

> Jeg har fjernet alt det grove og så smurte jeg med noget ala WD40 sidste

Når WD40 har sat et stykke tid tørrer det ud og den smørende virkning
forsvinder. Syrefrit olie er sagen.

MVH

Kl@us