Hussvamp
Fra : FILIP RAVN

Dato : 26-03-04 23:52

Hej Alle

Jeg har måske fået hussvamp i huset. Det er ikke endeligt konstateret, men
det kan ses som noget scilikone agtigt noget på et af alu. vinduerne i
kælderen. Problemet er at for at sende en prøve til et analyseinstitut, skal
jeg tage en del af noget træ som er inficeret, men da det er et alu vindue,
finder jeg det ret svært. Kan de ikke lave en prøve af det der stads som har
sat sig på ydersiden?

Filip

Fra : Chriz

Dato : 27-03-04 00:09

Det lyder ikke umiddelbart som ægte hussvamp.

Se evt disse links:

http://www.goritas.dk/svampe/aegte-hussvamp.htm

http://www.teknologisk.dk/byggeri/8798,1

Der er fler på google.

Desuden: Hvis et er begrænset til vinduet der der håb. Der er mere kritisk, hvis
det er tagkonstruktion, vægge eller lign

Mere sandsynligt er det måske at det er en anden svamp. Råd. Skimmel. Der
finders 1000 vis af arter. Indendørs bør overvejes vækst betingelser. Varme ?
fugt?

Udendørs kan bruges gori 22-7 der dræber alt den slags. Hvis det er samme svamp
ude og inde er det ligegyldigt hvor du tager din prøve. Laboratoriet kigger på
svampens celler og hyfer som er (næsten) uafhængerige af vokse sted.

mvh
Chriz

..