nyt hus
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 25-03-04 19:23

Hej allesammen
Vi går og leger med tanken om at bygge et nyt hus!
Så derfor kunne vi godt bruge et par gode idéer til lidt inspiration evt.
nogle link til typehuse.
Vi regner med at bruge 1,500,000 heraf går der 375,000 til grunden tror i
det kan lade sig gøre ?
vi er to voksne og et barn .
Ps vi må ikke bygge i træ der hvor vi har kigget på grund:

MVH
Henrik og Pigerne

Fra : tb

Dato : 25-03-04 19:45

tja grundens placering og pris hænger jo meget godt sammen. 800kvm i
århuskanten ligger på 650.000

8-10.000 pr kvm er vel meget realistisk, så 120kvm burde være inden for
rækkevidde. Meen mon ikke 160 var bedre til 2 børn (ja 1 bliver jo hurtig
til 2

Mvh Tom
530 kvm grund på djursland til 50.000 og et hus til 500.000 på 165kvm...
(gammelt)

Fra : Claus

Dato : 25-03-04 20:44

Hej,

Det virker ikke helt skævt.
Jeg vil dog måske lige ligge en anelse til alt efter hvor meget i selv skal
have med byggeriet at gøre. Samtidig skal i rent faktisk være opmærksomme på
hvad i ønsker omkring huset. Dette kan for nogle godt komme som en mindre
overraskelse.
Har noget familie som netop er blevet færdige med nyt hus i Østbirk. Samlet
pris. meget tæt på 1,5 mio. alt incl.

Har i evt brug for at få lavet tegninger til et nyt hus kan jeg være Jer
behjælpelig.
evt mail til mig på peter_plys_25@hotmail.com - ( ja har lavet den til ære
for sønnike der er vild med peter plys)

Med hensyn til inspiration - er det på sjælland skal i måske prøve at klikke
ind på www.lr-huse.dk - I kan herfra få tilsendt noget materiale.

I Jylland kunne måske kigge på Give-huset.
GamborgByg i Viborg

Fra : Martin H.

Dato : 25-03-04 21:39

Jeg vil også gerne hjælpe jer med statiske beregninger.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 26-03-04 02:32

On Thu, 25 Mar 2004 19:22:47 +0100, "Henrik G Nielsen"
<HLT2FJERN@HUSKES.DK> wrote:

> [...]
>nogle link til typehuse.
>Vi regner med at bruge 1,500,000 heraf går der 375,000 til grunden tror i

Hvor i landet? Grundpriserne varierer jo kraftigt - fra 50.000 i
yderområderne til 500.000-1.000.000 i Storkøbenhavn.

Hvis der ikke skal spares alt for meget på materialer og finish skal I
nok regne med 10.000 kr. pr. kvm.

Angående pladsen kan evt. I bygge i 1 1/2 plan og bare lade overetagen
være forberedt til beboelse (føre el, vand, varme tilslutninger op),
så den kan indrettes til beboelse, når/hvis ungerne bliver mere
pladskrævende - det er billigere end at bygge 40 kvm ekstra til
grundplanet.

Leverandører af typehuse (og mere information) finder I bl.a. på
www.bygnet.dk (der er over 100), boligtorvet.dk, byggeri.dk m.fl. (og
jubii.dk)
Sørg for at få en masse stak brochurer og prislister tilsendt, så I
kan danne jer et overblik over muligheder, gode ideer, priser m.v.

KS

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 26-03-04 05:48

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sørg for at få en masse stak brochurer og prislister tilsendt, så I
> kan danne jer et overblik over muligheder, gode ideer, priser m.v.

Ja det må i altså undskylde men det er i korsør
Og grunden har vi fundet.

MVH
Henrik

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 26-03-04 10:00

On Fri, 26 Mar 2004 05:47:42 +0100, "Henrik G Nielsen"
<HLT2FJERN@HUSKES.DK> wrote:

>Ja det må i altså undskylde men det er i korsør
>Og grunden har vi fundet.

Prøv at tjekke det her link - det kan give en ide om priserne.

http://www.modulhuset.dk/

KS

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 28-03-04 10:13

> Prøv at tjekke det her link - det kan give en ide om priserne.
>
> http://www.modulhuset.dk/
>
> KS

Tak for hjælpen nu går vi igang med at bestille broshurrer.
MVH
Henrik og Pigerne

Fra : frederik

Dato : 28-03-04 20:40

"Henrik G Nielsen" <HLT2FJERN@HUSKES.DK> wrote in message news:<40632349$0$505$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> det kan lade sig gøre ?
> vi er to voksne og et barn .
> Ps vi må ikke bygge i træ der hvor vi har kigget på grund:

hej

Det lyder nok realistisk, vi har selv fået bygget et hus på fyn, vi
var igennem stort set alle typehusfirmaer, men på de priser vi fik var
der altid noget der ikke var med - eller prisen der var afsat til
køkken var sat alt for lavt. Så faldt vi over noget der hedder
dlh-huse, vi kunne ikke få udleveret et katalog med deres huse, idet
de ville lave alt fra vores første skitser, vi sprang med idet der
ikke var udgifter selv om vi sprang fra, vi har siden fundet ud af at
firmaet altid henter tilbud fra flere håndværker og sammensætter det
billigste tilbud, bla. blev der givet en seperat pris på levering af
køkknet fra håndværkerne, det endte med vi selv leverede det, idet vi
kunne sparer flere tusinde kr. om de bygger i korsør ved jeg ikke, men
såvidt jeg husker var det planen, de skulle over broen i 2004. prøv
www.dlh-huse.dk

mvh.

fredrik