Kompost på Fyn?
Fra : Marlene

Dato : 21-03-04 15:14

Hej fynboere!

Kan det være rigtigt, at man ikke kan hente/købe kompost på de fynske
genbrugsstationer? Jeg kan ikke se det på diverse kommunale hjemmesider -
desværre. Det er jo ret normalt i Jylland, at man henter kompost til haven
(brændt haveaffald) på genbrugsstationen.

Mvh. Marlene.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 21-03-04 15:20

Prøv Klintholm A/S (Kommunernes fælles komposteringsanlæg)
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Marlene

Dato : 21-03-04 16:24

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv Klintholm A/S (Kommunernes fælles komposteringsanlæg)
> Mvh Thomas Strandvig

Hvor ligger det?

Mvh. Marlene.

Fra : Peter Mortensen

Dato : 22-03-04 21:17

>Hvor ligger det?
>
>Mvh. Marlene.

Ca. 10,80121 Ø.L., 55,18069 N.Br.

Brug f.eks. <http://skovkort.sns.dk/Default.asp>

Mvh. Peter Mortensen

"In the beginning the universe was created. This
has made a lot of people very angry." --D. Adams
--

Regards,
Peter Mortensen

Peter Mortensen, E-mail: NukeSPAMMERSpmortensen@forskning.dk
Software Engineer, M.Sc.E.E. 65 97 39 39 / 23 34 29 88.
Bioinformatics Application developer
University of Southern Denmark
CEBI/BMB
Campusvej 55
DK-5230 Odense M
<http://mortensenforskn.homepage.dk/> and maybe
<http://radio.weblogs.com/0106961/>
DKK 26600 (US$ 3800) charge to accept unsolicited commercial messages.
Echelon illegal secret conspiracy corruption bribe return commission.

Fra : klaus

Dato : 21-03-04 16:38

Marlene wrote:
> [...]
> desværre. Det er jo ret normalt i Jylland, at man henter kompost til haven
> (brændt haveaffald) på genbrugsstationen.

Hvor bor du? Jeg mener helt bestemt, at os der bor her i Vissenbjerg kan
hente kompost på genbrugsstationen, men der er sikkert perioder, hvor
det er en mangelvare, fx. nu hvor vi alle gerne vil i haven.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Marlene

Dato : 21-03-04 18:07

"klaus" <ke@aigis.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bor du? Jeg mener helt bestemt, at os der bor her i Vissenbjerg kan
> hente kompost på genbrugsstationen, men der er sikkert perioder, hvor
> det er en mangelvare, fx. nu hvor vi alle gerne vil i haven.

Jeg bor i Søndersø Kommune, men bor dog tættere på både Bogense og
Ejby........ Jeg har ofte afleveret skrald på Søndersø genbrugsstation, og
der kan man i hvert fald ikke hente kompost - desværre.

Mvh. Marlene.

Fra : lhs

Dato : 21-03-04 18:29

Hej

Kik her: http://www.snapind.dk/

Lars HS

Fra : Marlene

Dato : 21-03-04 18:45

"lhs" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kik her: http://www.snapind.dk/
>
> Lars HS

Tak skal du have

Mvh. Marlene.

Fra : H.S.

Dato : 23-03-04 13:05

> [...]
> desværre. Det er jo ret normalt i Jylland, at man henter kompost til haven
> (brændt haveaffald) på genbrugsstationen.

Mange genbrugsstationer afskaffede ordningen for at begrænse dræbersneglenes
'udbredelse'

Fra : Marlene

Dato : 23-03-04 15:46

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> "Marlene" <tunnefjerndette@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Mange genbrugsstationer afskaffede ordningen for at begrænse
dræbersneglenes
> 'udbredelse'

Ja, det er der ikke noget at sige til. De findes faktisk en del steder på
Fyn; vi har set på mange huse hernede - både syd og nord - og mange steder
var der dræbersnegle. Da jeg skal have planteskole, var det et must, at der
ikke var dræbersnegle på grunden, da jeg ikke har tid til at slås med dem
her fra starten (for ja, de kommer over hele landet på et tidspunkt), så der
var mange huse, vi måtte sige nej tak til. Mange sagde, at nej da, de havde
ikke dræbersnegle, men så er det jo bare at løfte sten m.v., så ser man dem
straks.

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-03-04 19:11

On Tue, 23 Mar 2004 15:46:00 +0100, "Marlene"
<tunnefjerndette@heaven.dk> wrote:

> [...]
>her fra starten (for ja, de kommer over hele landet på et tidspunkt), så der

Almindelige snegle med hus samt agersnegle kan nu være et mindst lige så
stort problem i en planteskole.
Men alle snegle kan heldigvis nemt klares med Ferramol ca. 2 gange i
løbet af sommeren.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 24-03-04 07:46

Snip

> Almindelige snegle med hus samt agersnegle kan nu være et mindst lige så
> stort problem i en planteskole.

Ja, det kan de. Dog findes de sjældent i et så stort antal, som den iberiske
skovsnegl/dræbersneglen. Her hos mig er der heldigvis ikke skyggen af en
snegl - dog har jeg set nogle få med hus.

> Men alle snegle kan heldigvis nemt klares med Ferramol ca. 2 gange i
> løbet af sommeren.

Jaahhhh - jo, det virker - har selv brugt det, men der går lang tid. Det
bedste er vist at have et par pindsvin i haven.

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-04 20:25

On Wed, 24 Mar 2004 07:46:27 +0100, "Marlene"

>Ja, det kan de. Dog findes de sjældent i et så stort antal, som den iberiske
>skovsnegl/dræbersneglen. Her hos mig er der heldigvis ikke skyggen af en
>snegl - dog har jeg set nogle få med hus.

Jeg har flere af dem med hus end jeg har de andre - så vidt jeg lige kan
se i hvert fald.

>Jaahhhh - jo, det virker - har selv brugt det, men der går lang tid. Det
>bedste er vist at have et par pindsvin i haven.

Her virker det i løbet af et par dage. Og kunsten er så at komme ud i
ordentlig tid og når vejret er rigtigt.

Ville også gerne have pindsvin - men det sidste jeg så her på grunden,
var et som hunden fik fat i. Utroligt hvad en arrig gravhund kan gøre
ved sådan et dyr

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 25-03-04 12:09

> Her virker det i løbet af et par dage. Og kunsten er så at komme ud i
> ordentlig tid og når vejret er rigtigt.

Ja, det er rigtigt. Jeg lavede sidste år et forsøg med en dræbersnegl, som
jeg gav Ferramol - der gik 10 dage, inden den døde.

> Ville også gerne have pindsvin - men det sidste jeg så her på grunden,
> var et som hunden fik fat i. Utroligt hvad en arrig gravhund kan gøre
> ved sådan et dyr

Ja, de har instikterne i orden (er selv vokset op med korthårede gravhunde)!

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-04 19:28

On Thu, 25 Mar 2004 12:08:52 +0100, "Marlene"

>Ja, det er rigtigt. Jeg lavede sidste år et forsøg med en dræbersnegl, som
>jeg gav Ferramol - der gik 10 dage, inden den døde.

Under hvilke forhold? Hvis det er overskyet, finregn eller regn, så
virker det jo ikke så godt - men er der sol og varmt, så syntes jeg det
går stærkt - men det er kun ud fra egne erfaringer.

>Ja, de har instikterne i orden (er selv vokset op med korthårede gravhunde)!

De korthårede er også de eneste rigtige gravhunde

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 25-03-04 20:32

> Under hvilke forhold? Hvis det er overskyet, finregn eller regn, så
> virker det jo ikke så godt - men er der sol og varmt, så syntes jeg det
> går stærkt - men det er kun ud fra egne erfaringer.

Den stod i skygge.

> De korthårede er også de eneste rigtige gravhunde

Tak, tak, tak ))) Det er nemlig det, jeg altid siger - ha, ha.....

Mvh. Marlene.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 23-03-04 16:18

On Tue, 23 Mar 2004 13:05:07 +0100, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

>"Marlene" <tunnefjerndette@heaven.dk> skrev i en meddelelse

>Mange genbrugsstationer afskaffede ordningen for at begrænse dræbersneglenes
>'udbredelse'

Nu kan jeg desværre ikke hjælpe med komposten på Fyn.

Men her på Bornholm uddeles der kompost fra containerpladserne, som
vores BOFA skriver er fri for dræbersnegle via processen:

http://www.bofa.dk/p.asp?Id=7

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 23-03-04 21:31

Hej.
Du kan hente kompost på genbrugspladsen i Søndersø gratis hele året.
Se evt. Område Avisen Nordfyn i denne uge (side 50)
MVH
Niels Peter

Fra : Marlene

Dato : 24-03-04 07:48

"Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Du kan hente kompost på genbrugspladsen i Søndersø gratis hele året.
> Se evt. Område Avisen Nordfyn i denne uge (side 50)

Ja, det er da rigtigt. Jeg har aldrig set skyggen af kompost på Søndersø
Genbrugsplads, men det må gemme sig så ))))

Tak for hjælpen.

Mvh. Marlene.