Netværk mellem 2k og 98
Fra : Rasmus Larsen

Dato : 29-04-01 14:35

Hej!!

Ved i hvordan man får netværket mellem to computere til at fungere jeg har
en computer med 2k og en med 98 og kan sagtens dele internettet mellem disse
to men kan ikke bruge alm. netværk.

Rapanden

Fra : Henrik Holm Jensen

Dato : 29-04-01 15:05

en løsning kan være at "enable" netbios under win2000 det gøres her:

kontrol panel -> netværk -> egenskaber for netkort -> egenskaber for
tcpip -> avanceret -> wins

--
/henrik

Fra : smik

Dato : 29-04-01 18:00

"Henrik Holm Jensen" skrev d. 29-04-01 15:05 dette indlæg :
> [...]
> disse

> De skal være i samme workgroup og brugerne skal være oprette på begge maskiner.

gruppe: workgroup eller arbejdsgruppe

PC navne: PC1 PC2 eller Lars, Peter

(husk brug aldrig PC navne med æøå mellemrum og /\ - de kan ikke altid ses over nettet)

Hvis du bruger IP adresser så skal IP numre og maske ligge i samme område som f. eks

PC1 IP adr 192.168.1.1 maske 255.255.255.0
PC2 IP adr 192.168.1.2 maske 255.255.255.0

MVH søren m.

http://www.kandu.dk/