TFTP
Fra : Henrik Holm Jensen

Dato : 29-04-01 13:25

spg. 1:
Cybercity har en service som kan lave nogle config filer til ens router
(cisco677), disse filer ligger på en tftp-server, hvorfra routeren kan hente
filen. Det har jeg styr på, problemet er jeg gerne vil se og ændre en smule
i filerne. Hvordan fa.... får jeg den hentet, og med hvilket program.

jeg kan kun finde tftpservere på nettet

--
Henrik

Fra : Bent skohorn

Dato : 29-04-01 14:04

"Henrik Holm Jensen" <henrik@area42.dk>

Med en tftp client.. http://www.walusoft.co.uk/products.htm f.eks ..

> jeg kan kun finde tftpservere på nettet

det er jo fint nok. Så kan du lægge den tilrettede fil på en af dem.. :)

> --
> Henrik

bent

Fra : Brian Ipsen

Dato : 29-04-01 14:04

On Sun, 29 Apr 2001 14:24:57 +0200, "Henrik Holm Jensen"
<henrik@area42.dk> wrote:

> [...]
>filen. Det har jeg styr på, problemet er jeg gerne vil se og ændre en smule
>i filerne. Hvordan fa.... får jeg den hentet, og med hvilket program.

I min Win2000 findes der skal en tftp klient (mon ikke den også er i
Win9x/ME):

c:\> tftp

Transfers files to and from a remote computer running the TFTP
service.

TFTP [-i] host [GET | PUT] source [destination]

-i Specifies binary image transfer mode (also called
octet). In binary image mode the file is moved
literally, byte by byte. Use this mode when
transferring binary files.
host Specifies the local or remote host.
GET Transfers the file destination on the remote host to
the file source on the local host.
PUT Transfers the file source on the local host to
the file destination on the remote host.
source Specifies the file to transfer.
destination Specifies where to transfer the file.

/Brian

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-04-01 22:16

Hej Henrik

"Henrik Holm Jensen" <henrik@area42.dk> skrev i en meddelelse news:9ch140$170l$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> filen. Det har jeg styr på, problemet er jeg gerne vil se og ændre en smule
> i filerne. Hvordan fa.... får jeg den hentet, og med hvilket program.

Måske kan du få et par fif her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: