|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | pendler bil Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 21:26
 | 
 |  | Hej NG,
 Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt), jeg
 har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en Huyndai
 Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
 hvad folk eller generelt ville anbefale.
 
 Mvh
 Morten Fogtmann
 
 
 
 
 |  |  | 
  Rasmus (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rasmus
 | 
 Dato :  28-04-04 21:29
 | 
 |  | 
 "Morten F" <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote in message
 news:40901359$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej NG,
 > Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 > km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 > totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt),
 jeg
 > har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en
 Huyndai
 > Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler,
 og
 > hvad folk eller generelt ville anbefale.
 På http://www.penge.dk  kan du se de 10 biler som har den bedste total
 økonomi
 Lupo 3L er den billigste med 2,17 kr pr. km.
 mvh
 Rasmus
            
             |  |  | 
  Roberto Saldo (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  29-04-04 07:15
 | 
 |  | 
 
            Rasmus wrote:
 > "Morten F" <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote in message
 > news:40901359$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > 
 >>Hej NG,
 >>Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 >>km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 >>totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt),
 > 
 > jeg
 > 
 >>har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en
 > 
 > Huyndai
 > 
 >>Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler,
 > 
 > og
 > 
 >>hvad folk eller generelt ville anbefale.
 > 
 > 
 > På http://www.penge.dk  kan du se de 10 biler som har den bedste total
 > økonomi
 > 
 > Lupo 3L er den billigste med 2,17 kr pr. km.
 Jeg kan ikke se hvordan de kan beregne det uden at kende detaljerne om 
 ens kørselsmønster og forsikringsstatus.
 -- 
 Roberto Saldo
            
             |  |  | 
   Rasmus (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rasmus
 | 
 Dato :  29-04-04 18:35
 | 
 |  | 
 "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
 news:c6q6h9$ov6$1@news.net.uni-c.dk...
 > Rasmus wrote:
 > > "Morten F" <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote in message
 > > news:40901359$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > >
 > >>Hej NG,
 > >>Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 > >>km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 > >>totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt),
 > >
 > > jeg
 > >
 > >>har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en
 > >
 > > Huyndai
 > >
 > >>Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler,
 > >
 > > og
 > >
 > >>hvad folk eller generelt ville anbefale.
 > >
 > >
 > > På http://www.penge.dk  kan du se de 10 biler som har den bedste total
 > > økonomi
 > >
 > > Lupo 3L er den billigste med 2,17 kr pr. km.
 >
 > Jeg kan ikke se hvordan de kan beregne det uden at kende detaljerne om
 > ens kørselsmønster og forsikringsstatus.
 .....forudsætningerne for beregningen er angivet i artiklen, som man kan se
 hvis man køber bladet, eller låner det på biblioteket.
 Tidligere har det været noget med 25tkm pr. år i 3 år, og derefter bliver
 bilen solgt....
 Hvis du har en "dårlig" status i dit forsikringsselskab, er den årlige
 præmie nok ca. den samme for alle de biler på top ti listen, af de mest
 økonomiske...
 mvh
 Rasmus
            
             |  |  | 
  Mogens Knudsen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  28-04-04 21:34
 | 
 |  | On Wed, 28 Apr 2004 22:26:01 +0200, "Morten F"
 <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote:
 
 >Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 >km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 >totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt), jeg
 >har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en Huyndai
 >Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
 >hvad folk eller generelt ville anbefale.
 
 Jeg købte en P206 1.4 HDi til min nabo for eet års tid siden. Han er
 helt vild med den bil, som kører gennemsnitligt ca. 21 km/l. Km/l er
 dog hastighedsafhængig således, at de 21 km/l falder hvis du kører
 over en 125-30 stykker på motorvejen.
 
 Yaris gik vi udenom, fordi den er lille - det samme med Lupo.
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
  Ove Jakobsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ove Jakobsen
 | 
 Dato :  29-04-04 05:53
 | 
 |  | 
 
 > Yaris gik vi udenom, fordi den er lille ????? iforhold til en pug 206?????
 
 Har du prøvet dem begge???
 
 MVH Ove som godtnok har en anden opfattelse af størelse
 >
 > /Mogens
 > Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 05:59
 | 
 |  | On Thu, 29 Apr 2004 06:53:16 +0200, "Ove Jakobsen"
 <ovejakobsen@mailDOTdk> wrote:
 
 >Har du prøvet dem begge???
 
 Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
    Deaster (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Deaster
 | 
 Dato :  29-04-04 09:45
 | 
 |  | Mogens Knudsen wrote:
 
 > On Thu, 29 Apr 2004 06:53:16 +0200, "Ove Jakobsen"
 > <ovejakobsen@mailDOTdk> wrote:
 >
 > > Har du prøvet dem begge???
 >
 > Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.
 
 Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
 kabinene ?
 
 I min venindens Yaris synes jeg faktisk der er rigtig god plads på
 bagsædet, bilens størrelse taget i betragtning.
 
 
 --
 Mvh
 Deaster
 "War is God's way of teaching
 Americans geography"
 
 
 |  |  | 
     Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 10:26
 | 
 |  | 
 
            Deaster wrote:
 :: Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
 :: kabinene ?
 Tror jeg også.    :: I min venindens Yaris synes jeg faktisk der er rigtig god plads på
 :: bagsædet, bilens størrelse taget i betragtning.
 Jeg har heller ikke problemer.
 M.v.h.
            
             |  |  | 
      Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 17:35
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 29 Apr 2004 11:26:17 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >:: Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
 >:: kabinene ?
 >Tror jeg også.    He, he - tror I ikke jeg kender dén detalje    >Jeg har heller ikke problemer.
 Nej, elsvfølgelig ikke. Jeg er jo lidt større end som så...
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
       Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 18:05
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 :: He, he - tror I ikke jeg kender dén detalje    ::
 ::: Jeg har heller ikke problemer.
 ::
 :: Nej, elsvfølgelig ikke. Jeg er jo lidt større end som så...
 Hvorfor relevansen om netop du kan være dig, er knap så stor.    Personligt kan jeg ikke være bagi hverken 206 eller Lupo.
 M.v.h.
            
             |  |  | 
       Rasmus (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rasmus
 | 
 Dato :  29-04-04 18:37
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
 news:2kb290lg4nm71ondgifbp4egd73n5f3211@4ax.com...
 > On Thu, 29 Apr 2004 11:26:17 +0200, "Henrik B."
 > <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >
 > >:: Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
 > >:: kabinene ?
 >
 > >Tror jeg også.    >
 > He, he - tror I ikke jeg kender dén detalje    >
 > >Jeg har heller ikke problemer.
 >
 > Nej, elsvfølgelig ikke. Jeg er jo lidt større end som så...
 Jeg var en tur rundt i samtlige "mindre" biler på Copenhagen motorshow....,
 jeg syntes 206 var en af dem med ok plads på bagsæderne, og så vidt jeg
 husker var der både i Lupo og Yaris noget mindre plads.
 mvh
 Rasmus
            
             |  |  | 
    jan@stevns.net (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  29-04-04 20:15
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
 >Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.
 Nu spørger jeg måske (?) dumt, men hvad betyder bagsædepladsen
 egentligt for dig, når talen går på pendlerbil ?
 Jeg ser dælme ikke mange biler på vejene i myldretiderne med folk på
 bagsæderne ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
     Jacob Bjørn (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  29-04-04 20:24
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:30l290d8fs9umoomnkad8571tiu3090gph@dtext.news.tele.dk...
 > Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
 >
 > >Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.
 >
 > Nu spørger jeg måske (?) dumt, men hvad betyder bagsædepladsen
 > egentligt for dig, når talen går på pendlerbil ?
 >
 > Jeg ser dælme ikke mange biler på vejene i myldretiderne med folk på
 > bagsæderne ;)
 Hvis nu Mogens skal have en _så_ lille bil, er det da vist nødvendigt for
 ham at rive forsædet ud, og sidde på bagsædet?    <<løber_i_dækning.avi>>
 hehe.......
 -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
      jan@stevns.net (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  29-04-04 20:31
 | 
 |  | 
 
            "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :
 >Hvis nu Mogens skal have en _så_ lille bil, er det da vist nødvendigt for
 >ham at rive forsædet ud, og sidde på bagsædet?    antyder du hans højde har noget at gøre med opfindelsen af foldekniven
 ?
 ><<løber_i_dækning.avi>>
 << løber_hurtigere.avi >>
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
       Jacob Bjørn (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  29-04-04 20:35
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:ttl290p4ijs45qrrb9ru5sduj38ve1gfbi@dtext.news.tele.dk...
 > "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :
 >
 > >Hvis nu Mogens skal have en _så_ lille bil, er det da vist nødvendigt for
 > >ham at rive forsædet ud, og sidde på bagsædet?    >
 > antyder du hans højde har noget at gøre med opfindelsen af foldekniven
 > ?
 >
 > ><<løber_i_dækning.avi>>
 >
 > << løber_hurtigere.avi >>
 *fniiiiiiiis*
 Nejda    -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
        Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 20:59
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 29 Apr 2004 21:34:51 +0200, "Jacob Bjørn"
 <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >> antyder du hans højde har noget at gøre med opfindelsen af foldekniven
 >> ><<løber_i_dækning.avi>>
 >> << løber_hurtigere.avi >>
 >*fniiiiiiiis*
 >Nejda    I gamle dage passede afstand til rat og speeder, hvis man pillede
 forsædet ud og styrede fra bagsædet... :)
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
         Jacob Bjørn (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  30-04-04 08:00
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:kin2909nr38q2achroo1akoldjc5mspump@4ax.com...
 > On Thu, 29 Apr 2004 21:34:51 +0200, "Jacob Bjørn"
 > <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >
 > >> antyder du hans højde har noget at gøre med opfindelsen af foldekniven
 > >> ><<løber_i_dækning.avi>>
 >
 > >> << løber_hurtigere.avi >>
 >
 > >*fniiiiiiiis*
 >
 > >Nejda    >
 > I gamle dage passede afstand til rat og speeder, hvis man pillede
 > forsædet ud og styrede fra bagsædet... :)
 Ja, og nu er du jo også en gammel mand, så det passer jo meget godt sammen
 alt sammen    *fnis*
   -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
          Mogens Knudsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  30-04-04 16:14
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 30 Apr 2004 09:00:18 +0200, "Jacob Bjørn"
 <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >Ja, og nu er du jo også en gammel mand
 Nix - jeg er skutte gammel !  :)
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
           Jacob Bjørn (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  30-04-04 16:55
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:p9r490dflvtechgtcel2jdda7esro83f4j@4ax.com...
 > On Fri, 30 Apr 2004 09:00:18 +0200, "Jacob Bjørn"
 > <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >
 > >Ja, og nu er du jo også en gammel mand
 >
 > Nix - jeg er skutte gammel !  :)
 Kun lidt ældre end os andre, eller hur?    -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
           Jacob Bjørn (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  01-05-04 08:46
 | 
 |  | 
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:p9r490dflvtechgtcel2jdda7esro83f4j@4ax.com...
 > On Fri, 30 Apr 2004 09:00:18 +0200, "Jacob Bjørn"
 > <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >
 > >Ja, og nu er du jo også en gammel mand
 >
 > Nix - jeg er skutte gammel !  :)
 Kun lidt ældre end os andre, eller hur?    -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
            Mogens Knudsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:55
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 1 May 2004 09:45:46 +0200, "Jacob Bjørn"
 <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >Kun lidt ældre end os andre, eller hur?    Rolig nu - først får man at vide, at de gamle er overrepræsenteret.
 Dernæst siger "I" sgu, at "os andre" (du er jo ung) er flest. 
 Helt ærligt - hvorledes kalkulerer man liiige    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
             Jacob Bjørn (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  01-05-04 09:21
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:0sl690d25g2kjv908rbqmcm2c1fqn85bt2@4ax.com...
 > On Sat, 1 May 2004 09:45:46 +0200, "Jacob Bjørn"
 > <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >
 > >Kun lidt ældre end os andre, eller hur?    >
 > Rolig nu - først får man at vide, at de gamle er overrepræsenteret.
 > Dernæst siger "I" sgu, at "os andre" (du er jo ung) er flest.
 > Helt ærligt - hvorledes kalkulerer man liiige    Jamen alt er vel relativt?    -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
              Thunderbird [7100] (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  01-05-04 10:50
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 1 May 2004 10:20:39 +0200, "Jacob Bjørn"
 <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >
 >"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 >news:0sl690d25g2kjv908rbqmcm2c1fqn85bt2@4ax.com...
 >> On Sat, 1 May 2004 09:45:46 +0200, "Jacob Bjørn"
 >> <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:
 >>
 >> >Kun lidt ældre end os andre, eller hur?    >>
 >> Rolig nu - først får man at vide, at de gamle er overrepræsenteret.
 >> Dernæst siger "I" sgu, at "os andre" (du er jo ung) er flest.
 >> Helt ærligt - hvorledes kalkulerer man liiige    >
 >Jamen alt er vel relativt?    Laver en afstemning *G*
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
     Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 20:26
 | 
 |  | On Thu, 29 Apr 2004 21:15:17 +0200, jan@stevns.net wrote:
 
 >Nu spørger jeg måske (?) dumt, men hvad betyder bagsædepladsen
 >egentligt for dig, når talen går på pendlerbil ?
 >Jeg ser dælme ikke mange biler på vejene i myldretiderne med folk på
 >bagsæderne ;)
 
 Ja, man kunne nemt stille sig det spørgsmål, men bilen er og føles
 generelt langt mindre end en P206, IMO.
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
   jacob (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jacob
 | 
 Dato :  29-04-04 07:41
 | 
 |  | Du er velkommen til at købe min Polo 1.9 TDI 100HK, har kørt 44.000 km nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 "Ove Jakobsen" <ovejakobsen@mailDOTdk> wrote in message
 news:40908a31$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Yaris gik vi udenom, fordi den er lille ????? iforhold til en pug
 206?????
 >
 > Har du prøvet dem begge???
 >
 > MVH Ove som godtnok har en anden opfattelse af størelse
 > >
 > > /Mogens
 > > Biler fra @lfa til Omeg@
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 22:04
 | 
 |  | Morten F wrote:
 :: 1,4 HDi og som outsider en Huyndai Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke
 :: mig at høre fra der kender disse biler, og hvad folk eller generelt
 :: ville anbefale.
 
 Personligt ville jeg i den klasse, købe en Yaris. Jeg er 190 cm. og har
 ingen problemer med at være på bagsædet. Det kan jeg ikke, hverken i Lupo
 eller Pøsjø 206.
 
 Desuden er der 3 år, eller 100.000 km garanti på Yaris'en og den er iflg.
 svenske Folksam den sikreste i klassen.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Roberto Saldo (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  29-04-04 07:12
 | 
 |  | Morten F wrote:
 > Hej NG,
 > Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 > km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 > totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt), jeg
 
 Hvordan får du det til at Lupo er særlig økonomisk totalt set??
 Jeg tror ikke der skal ret mange ureglementerede reparationer til før
 den er urentabel.
 
 > har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en Huyndai
 > Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
 > hvad folk eller generelt ville anbefale.
 
 234km er jo temmelig langt så det skal være en bil du sidder godt i.
 Men et eller andet med en turbo diesel i, en mellemstor brugt folkevogn.
 
 --
 Roberto Saldo
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  29-04-04 08:04
 | 
 |  | 
 "Morten F" <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote in message
 news:40901359$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej NG,
 > Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 > km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 > totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt),
 jeg
 > har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en
 Huyndai
 > Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler,
 og
 > hvad folk eller generelt ville anbefale.
 
 jeg mener at Peugeot 206 1,4 HDi blev kåret som det bedste køb totalt set et
 eller andet sted, var det FDM ?
 
 
 --
 mvh/rg. Christian
 If it isn't broken, don't "fix" it --
 you may simply break it instead!
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 09:52
 | 
 |  | > Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
 > hvad folk eller generelt ville anbefale.
 
 
 Peugeot 206 ville jeg fravælge pga. modellen alder.
 
 Hyundai ville jeg fravælge på grund af mindre god dieselteknologi og
 dårligste rustbeskyttelse.
 
 Skoda Fabia TDi 100 hk ville jeg vælge, fordi det er den bedste bil mht.
 motor, sikkerhed, køreegenskaber og rustbeskyttelse. Den kører en anelse
 mindre på literen end HDi 1,4, men er langt mere kraftfuld og med en "boks"
 lægger den 130 hk.
 
 Det behøver ikke være kedeligt at køre diesel.
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 17:54
 | 
 |  | On Thu, 29 Apr 2004 10:51:53 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
 wrote:
 
 >Det behøver ikke være kedeligt at køre diesel.
 
 Hvorledes undgå's det?
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 18:06
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 ::: Det behøver ikke være kedeligt at køre diesel.
 ::
 :: Hvorledes undgå's det?
 Man køber en MB E 420 CDI......     M.v.h.
            
             |  |  | 
    Bjørn Jørvad (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  29-04-04 18:36
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:409135ed$0$245$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > Man køber en MB E 420 CDI......     ..... og hælder man benzin i pottens tank, så er *den* heller ikke
 kedelig....  ))
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
     Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 18:59
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 29 Apr 2004 19:35:39 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >> Man køber en MB E 420 CDI......     Har du et link?
 >.... og hælder man benzin i pottens tank, så er *den* heller ikke
 >kedelig....  ))
 He, he...
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
      Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 21:43
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 :::: Man køber en MB E 420 CDI......     ::
 :: Har du et link?
 Daaaah, mener selvfølgelig 400 CDI. Så bare 4-tallet i farten, da den og
 Audi A8'en gled forbi med 200 km/t. Mente at kunne huske at det var 420 CDI.
 Men ok, en biturbo diesella med 260 Hk og 560 Nm........sgu ikke noget at
 sige til at jeg ikke kunne hænge på....
 M.v.h.
            
             |  |  | 
  Lars (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  29-04-04 12:45
 | 
 |  | Hej Morten,
 
 "Morten F" <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote in message
 news:40901359$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 > km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 > totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt),
 jeg
 > har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en
 Huyndai
 > Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler,
 og
 > hvad folk eller generelt ville anbefale.
 
 Jeg pendler selv 180 km/dag, meget motorvej. Hvis det var en bil i den
 størrelsesorden du nævner, så ville jeg tage 206 HDI'en og sørge for at få
 den leveret med aircondition. Specielt ved meget motorvejskørsel er det
 altså en pest at skulle køre med nedrullede vinduer så langt hver dag - hvis
 du spørger mig. Jeg ville klart prioitere aircon frem for elruder,
 fjernbetjente låse, elspejle, osv, osv - hvis jeg skulle.
 
 ** Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
  anders majland (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  29-04-04 11:55
 | 
 |  | > og som outsider en Huyndai Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke
 > mig at høre fra der kender disse biler, og hvad folk eller generelt
 > ville anbefale.
 
 En anden outsider - en lille Kia. De loveer jo en masse med deres
 garanti, og hvis den holder i virkeligheden så kan det jo nok køres
 rimeligt billigt - også totalt
 
 
 --
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Strandtoft (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  29-04-04 17:50
 | 
 |  | 
 
            Morten F wrote:
 > Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
 > km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
 Hvis jeg skulle tilbringe 2-3 timer i en bil hver dag, så ville
 jeg helt klart købe en eller anden skideskæg slæde så jeg fik
 noget fornøjelse ud af tiden. Personligt tror jeg at jeg ville
 ruinere mig selv med fx. en Alfa 164 med V6 motor, det kan godt
 være den går 20 km/l mindre end en eller anden diesel-øko-æske,
 men jeg ved at jeg ville nyde hvert et sekund og glæde mig til
 turen imorgen. Fanden stå i at sidde og kede sig 2-3 timer pr.
 dag, det er jo en ordentlig luns af ens fritid, jeg ville helt
 klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
 transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..
 Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
 gruppens øvrige medlemmer..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
  Peter G C (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-04-04 18:55
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:40913227.1658C102@carftp.com...
 [klip]
 > Fanden stå i at sidde og kede sig 2-3 timer pr.
 > dag, det er jo en ordentlig luns af ens fritid, jeg ville helt
 > klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
 > transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..
 Dejligt forfriskende indlæg. Jeg er til dels enig: Jeg ville i hvert fald,
 om muligt, vælge en bil i en større klasse end de foreslåede, fordi de er
 mere komfortable.
 > Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
 > gruppens øvrige medlemmer..      /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
   Folmer Rasmussen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  29-04-04 19:24
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 29 Apr 2004 19:55:06 +0200, "Peter G C"
 <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 >"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 >news:40913227.1658C102@carftp.com...
 >
 >[klip]
 >
 >> Fanden stå i at sidde og kede sig 2-3 timer pr.
 >> dag, det er jo en ordentlig luns af ens fritid, jeg ville helt
 >> klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
 >> transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det.
 >--
 >>Dejligt forfriskende indlæg. Jeg er til dels enig: Jeg ville i hvert fald,
 >om muligt, vælge en bil i en større klasse end de foreslåede, fordi de er
 >mere komfortable.
 >--
 Jeg er heller ikke decideret uenig, men den større bil måtte da gerne
 være en oliebrænder.    >--
 >> Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
 >> gruppens øvrige medlemmer..    >--
 Hold liiiige mig udenfor også.    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
    Thomas Strandtoft (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  30-04-04 19:58
 | 
 |  | 
 
            Folmer Rasmussen wrote:
 > Jeg er heller ikke decideret uenig, men den større bil måtte da gerne
 > være en oliebrænder.    Sådan er vi jo så forskellige. For mit vedkommende er lyden en
 væsentlig del af underholdningen og jeg har sgu svært ved at
 bevare smilet i en bil der tændingsbanker..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
   Emil Jensen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen
 | 
 Dato :  01-05-04 10:08
 | 
 |  | > > Fanden stå i at sidde og kede sig 2-3 timer pr.
 > > dag, det er jo en ordentlig luns af ens fritid, jeg ville helt
 > > klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
 > > transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..
 >
 > Dejligt forfriskende indlæg. Jeg er til dels enig: Jeg ville i hvert fald,
 > om muligt, vælge en bil i en større klasse end de foreslåede, fordi de er
 > mere komfortable.
 
 Og en bil med så lidt vind/motorstøj som muligt, og med et godt musikanlæg,
 så keder man sig ikke på vejene!
 
 Emil
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 19:00
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 29 Apr 2004 18:49:43 +0200, Thomas Strandtoft
 <thomas@carftp.com> wrote:
 >Hvis jeg skulle tilbringe 2-3 timer i en bil hver dag, så ville
 >jeg helt klart købe en eller anden skideskæg slæde så jeg fik
 >noget fornøjelse ud af tiden. Personligt tror jeg at jeg ville
 >ruinere mig selv med fx. en Alfa 164 med V6 motor, det kan godt
 >være den går 20 km/l mindre end en eller anden diesel-øko-æske,
 >men jeg ved at jeg ville nyde hvert et sekund og glæde mig til
 >turen imorgen. Fanden stå i at sidde og kede sig 2-3 timer pr.
 >dag, det er jo en ordentlig luns af ens fritid, jeg ville helt
 >klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
 >transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..
 Atter en gang brillierer du med et indlæg    >Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
 >gruppens øvrige medlemmer..    Ha, ha    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 '91 Opel Omega 3000 24V
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
            
             |  |  | 
   Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 19:03
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 29 Apr 2004 20:00:23 +0200, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >Atter en gang brillierer du med et indlæg    Der skulle selvfølgelig ha' stået: ...et godt indlæg..."
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
    Jakob Jeppesen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  30-04-04 08:23
 | 
 |  | 
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message news:npg290df8f3i3e89kp2unaop7mitv5lq09@4ax.com...
 > On Thu, 29 Apr 2004 20:00:23 +0200, Mogens Knudsen
 > <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >
 > >Atter en gang brillierer du med et indlæg    >
 > Der skulle selvfølgelig ha' stået: ...et godt indlæg..."
 >
 Det er dobbeltkonfekt (hedder det det?)
 Hvis man brillierer med "noget" er det jo allerede godt....    /Jakob
            
             |  |  | 
     Mogens Knudsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  30-04-04 16:15
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 30 Apr 2004 09:23:23 +0200, "Jakob Jeppesen"
 <for_news_only@hotmail.com> wrote:
 >Det er dobbeltkonfekt (hedder det det?)
 >Hvis man brillierer med "noget" er det jo allerede godt....    Medmindre man er ironisk - så er det jo negativt ladet. Ik' :)
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
      Jakob Jeppesen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  03-05-04 12:00
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message news:9br490d2ff936pd9utpuh0nc91vqfkvh0c@4ax.com...
 > On Fri, 30 Apr 2004 09:23:23 +0200, "Jakob Jeppesen"
 > <for_news_only@hotmail.com> wrote:
 >
 > >Det er dobbeltkonfekt (hedder det det?)
 > >Hvis man brillierer med "noget" er det jo allerede godt....    >
 > Medmindre man er ironisk - så er det jo negativt ladet. Ik' :)
 >
 Jow - ironi (og sarkasme) er nogle svære størrelser    /Jakob
            
             |  |  | 
    Thomas Strandtoft (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  30-04-04 19:53
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > >Atter en gang brillierer du med et indlæg    > 
 > Der skulle selvfølgelig ha' stået: ...et godt indlæg..."
 Lad os bare holde det til "et indlæg", det mindsker
 forventningspresset til næste gang jeg laver et indlæg..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
     Fly Christensen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  30-04-04 20:01
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 30 Apr 2004 20:53:18 +0200, Thomas Strandtoft
 <thomas@carftp.com> wrote:
 >Lad os bare holde det til "et indlæg", det mindsker
 >forventningspresset til næste gang jeg laver et indlæg..    Tøsedreng!    FLy
 -- 
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
            
             |  |  | 
 |  |