|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hmm... Kan det passe... Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  28-04-04 06:40
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 07:20
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse
 
 > 150 km/t med en lastbil...
 >
 Jeg er skeptisk, er de ikke begrænset i hele EU?. Hvis det er sandt det er
 falsk, har BT et prob. :o//.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  28-04-04 07:28
 | 
 |  | > Jeg er skeptisk, er de ikke begrænset i hele EU?. Hvis det er sandt det er
 > falsk, har BT et prob. :o//.
 >
 
 Er den begrænser ikke ret nem at sætte ud af kraft ?
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 07:54
 | 
 |  | 
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 >
 > Er den begrænser ikke ret nem at sætte ud af kraft ?
 >
 Ved det ikke, er ikke trucker   ), men har oxo hørt et rygte om at, det
 BARE er et sprgs. om at fjerne den rigtige sikring. SÅ dumt kan det fa....
 ikke være?, pådenandenside det er EU :o///.
            
             |  |  | 
   Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 08:31
 | 
 |  | 
 
            "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:408f4ef9$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Jeg er skeptisk, er de ikke begrænset i hele EU?. Hvis det er sandt det
 er
 > > falsk, har BT et prob. :o//.
 > >
 >
 > Er den begrænser ikke ret nem at sætte ud af kraft ?
 Jow, i hvert fald i dem jeg har kørt i...
 Der skal bare trækkes en sikring ud af sikringsboksen - så er begrænseren
 ude af funktion...
 På dem jeg har kørt sidder sikringsboksen inde i kabinen, så den kan let
 pilles ud under kørsel...
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
    Fam. Olsen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  28-04-04 15:42
 | 
 |  | 
 "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:408f5d73$0$460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Jow, i hvert fald i dem jeg har kørt i...
 >
 > Der skal bare trækkes en sikring ud af sikringsboksen - så er begrænseren
 > ude af funktion...
 >
 > På dem jeg har kørt sidder sikringsboksen inde i kabinen, så den kan let
 > pilles ud under kørsel...
 
 Sådan er det også på dem jeg kender til. På en Iveco tager man dog samtidig
 sikringen til ABS'en. Man kan dog tage et relæ ud i stedet. Derfor har man i
 hæren lavet en regel om at sikringsboksen skal være plomberet. Så hvis
 chaufutten skal skifte en sikring skal han hurtigst muligt på et millitært
 værksted for at få boksen plomberet igen. Samtidig sætter mekanikeren en
 mærkat på dækslet hvor han skriver under på at både sikring og relæ er
 monteret.
 
 
 MVH Niels
 Alfa forever
 
 
 
 
 |  |  | 
   H.S. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : H.S.
 | 
 Dato :  28-04-04 12:13
 | 
 |  | "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:408f4ef9$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Jeg er skeptisk, er de ikke begrænset i hele EU?. Hvis det er sandt det
 er
 > > falsk, har BT et prob. :o//.
 > >
 >
 > Er den begrænser ikke ret nem at sætte ud af kraft ?
 >
 Jo, hvis du hved hvilken sikring den kører på, så er det sgu ikke noget
 problem !
 
 
 
 
 |  |  | 
   Propellen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Propellen
 | 
 Dato :  28-04-04 15:49
 | 
 |  | On Wed, 28 Apr 2004 08:28:09 +0200, "Andreas M. Hansen"
 <nokke99@hotmail.com> wrote:
 
 
 >
 >Er den begrænser ikke ret nem at sætte ud af kraft ?
 >
 
 Den  _var_  nem at "snyde" med at fjerne en sikring ja. Det er _ikke_
 let længere, da det kun kan gøres via. PC, som ikke alle og enhver har
 adgang til. Sådan er det ihvertfald hos volvo, tror skam de andre
 mærker har noget lignende.
 --
 /Prop
 
 
 Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net
 
 
 |  |  | 
    H.S. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : H.S.
 | 
 Dato :  29-04-04 13:33
 | 
 |  | 
 
            "Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
 news:msgv805l6g7oh217cd14r89ggbe17a32jm@4ax.com...
 > Den  _var_  nem at "snyde" med at fjerne en sikring ja. Det er _ikke_
 > let længere, da det kun kan gøres via. PC, som ikke alle og enhver har
 > adgang til. Sådan er det ihvertfald hos volvo, tror skam de andre
 > mærker har noget lignende.
 > -- 
 måske på de nyere 'biler' - men på dem der har været på vejene i de sidste
 år, er systemet stadig det samme, ihvertfald i de 'biler' jeg har været i.
 Ud med sikringen, så kører vi - det ser bare ikke så godt ud på køreskiven -
 men hvad fanden, så 'vender vi den bare forkert'.
 -- 
 --
 Henrik
 (som ikke er lastbil chauffør)
 Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/ |  |  | 
  Nicolai (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nicolai
 | 
 Dato :  28-04-04 07:31
 | 
 |  | 
 
            For mig lyder det ret vildt...max 120km/t, har aldrig hørt om en trækker der
 kører 150 og slet ikke med anhænger!!!!!!
 Nicolai
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:c6ng4r$ofc$1@sunsite.dk...
 > http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=271512/ >
 > 150 km/t med en lastbil...
 >
 > -- 
 > Mvh. Morten Fruergaard
 > www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk > www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 >
 >
            
             |  |  | 
  Per O. Madsen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O. Madsen
 | 
 Dato :  28-04-04 09:09
 | 
 |  | 
 
            "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:c6ng4r$ofc$1@sunsite.dk...
 > http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=271512/ >
 > 150 km/t med en lastbil...
 >
 > -- 
 > Mvh. Morten Fruergaard
 > www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk > www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 >
 Jeg tror faktisk på det. Jeg har personligt oplevet at blive overhalet af en
 sættetrækker (hedder det sådan ?), og på det tidspunkt stod mit speedometer
 på 125. Selv med fejlvisning (som senere viste sig at være 8 km/t ved 125
 km/t målt på GPS), så er det betydeligt over det begrænseren skulle stoppe
 festen ved. Jeg oplevede dette med en dansk lastbil syd for Århus.
 Per O.
            
             |  |  | 
  Morten Fruergaard (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  28-04-04 09:56
 | 
 |  | 
 
            Per O. Madsen wrote:
 > Jeg tror faktisk på det. Jeg har personligt oplevet at blive
 > overhalet af en sættetrækker (hedder det sådan ?), og på det
 > tidspunkt stod mit speedometer på 125. Selv med fejlvisning (som
 > senere viste sig at være 8 km/t ved 125 km/t målt på GPS), så er det
 > betydeligt over det begrænseren skulle stoppe festen ved. Jeg
 > oplevede dette med en dansk lastbil syd for Århus.
 Ja, men der er godt nok forskel på 117 km/t og 150 km/t.
 Ét er at man kan fjerne en sikring, noget andet er, om det overhovedet er
 muligt at tvinge en lastbil op på 150 km/t. Der skal sagme mange kræfter
 til...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
   Fly Christensen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  28-04-04 09:57
 | 
 |  | On Wed, 28 Apr 2004 10:56:18 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 
 >Per O. Madsen wrote:
 >> Jeg tror faktisk på det. Jeg har personligt oplevet at blive
 >> overhalet af en sættetrækker (hedder det sådan ?), og på det
 >> tidspunkt stod mit speedometer på 125. Selv med fejlvisning (som
 >> senere viste sig at være 8 km/t ved 125 km/t målt på GPS), så er det
 >> betydeligt over det begrænseren skulle stoppe festen ved. Jeg
 >> oplevede dette med en dansk lastbil syd for Århus.
 >
 >Ja, men der er godt nok forskel på 117 km/t og 150 km/t.
 >
 >Ét er at man kan fjerne en sikring, noget andet er, om det overhovedet er
 >muligt at tvinge en lastbil op på 150 km/t. Der skal sagme mange kræfter
 >til...
 
 Forvognen skal nok kunne klare den. Med tom sættevogn skal det nok også
 være muligt. Men fuldt lastet?
 
 Fly
 
 --
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
 
 
 |  |  | 
    Morten Fruergaard (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  28-04-04 10:00
 | 
 |  | 
 
            Fly Christensen wrote:
 > Forvognen skal nok kunne klare den. Med tom sættevogn skal det nok
 > også være muligt. Men fuldt lastet?
 Jeg har aldrig kørt lastbil, men for mig lyder det helt umuligt at opnå den
 hastighed.
 Der står ikke noget om, der er lastet eller tom...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
     Fly Christensen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  28-04-04 10:01
 | 
 |  | On Wed, 28 Apr 2004 11:00:00 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 
 >Fly Christensen wrote:
 >> Forvognen skal nok kunne klare den. Med tom sættevogn skal det nok
 >> også være muligt. Men fuldt lastet?
 >
 >Jeg har aldrig kørt lastbil, men for mig lyder det helt umuligt at opnå den
 >hastighed.
 >Der står ikke noget om, der er lastet eller tom...
 
 Prøv at følge efter en forvogn, der giver gas. Der skal altså trædes
 noget i pedalerne for at følge med op til de 90. Så stopper festen.
 
 Fly
 
 --
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
 
 
 |  |  | 
      Morten Fruergaard (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  28-04-04 10:28
 | 
 |  | 
 
            Fly Christensen wrote:
 > Prøv at følge efter en forvogn, der giver gas. Der skal altså trædes
 > noget i pedalerne for at følge med op til de 90. Så stopper festen.
 Det ved jeg godt. Men der er vel trods alt forskel på en forvogn og så en
 forvogn med hænger...  Jeg ved godt at en forvogn med flere hundrede hk, kan
 flytte sig...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
       Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 10:55
 | 
 |  | Morten Fruergaard wrote:
 :: Det ved jeg godt. Men der er vel trods alt forskel på en forvogn og
 :: så en forvogn med hænger...  Jeg ved godt at en forvogn med flere
 :: hundrede hk, kan flytte sig...
 
 Det er intet problem. Med den rigtige gearing...
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 12:16
 | 
 |  | > Prøv at følge efter en forvogn, der giver gas. Der skal altså trædes
 > noget i pedalerne for at følge med op til de 90. Så stopper festen.
 
 Mener du ikke "trækker" (en "nøgen" lastbil med skammel tiol at sætte en
 hænger på)..?
 
 Forvogn er sådan en filøjser, der har et kæmpe lastrum "monteret" bagpå..
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Fly Christensen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  28-04-04 12:19
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 28 Apr 2004 13:15:43 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:
 >> Prøv at følge efter en forvogn, der giver gas. Der skal altså trædes
 >> noget i pedalerne for at følge med op til de 90. Så stopper festen.
 >
 >Mener du ikke "trækker" (en "nøgen" lastbil med skammel tiol at sætte en
 >hænger på)..?
 >
 >Forvogn er sådan en filøjser, der har et kæmpe lastrum "monteret" bagpå..
 Jo så. Jeg kløjs lidt i de der lastbiltermer.    Fly
 -- 
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
            
             |  |  | 
        Andreas M. Hansen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  28-04-04 12:33
 | 
 |  | 
 
            > Jo så. Jeg kløjs lidt i de der lastbiltermer.    >
 Det hedder "SattelSchlepper" der hvor du opholder dig.
 mvh
 Andreas M. Hansen
            
             |  |  | 
         Fly Christensen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  28-04-04 12:34
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 28 Apr 2004 13:33:25 +0200, "Andreas M. Hansen"
 <nokke99@hotmail.com> wrote:
 >> Jo så. Jeg kløjs lidt i de der lastbiltermer.    >>
 >
 >Det hedder "SattelSchlepper" der hvor du opholder dig.
 Se, DET vidste jeg godt!    Fly
 -- 
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
            
             |  |  | 
       Fam. Olsen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  28-04-04 15:31
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
 news:408f9270$0$495$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Prøv at følge efter en forvogn, der giver gas. Der skal altså trædes
 > > noget i pedalerne for at følge med op til de 90. Så stopper festen.
 >
 > Mener du ikke "trækker" (en "nøgen" lastbil med skammel tiol at sætte en
 > hænger på)..?
 >
 > Forvogn er sådan en filøjser, der har et kæmpe lastrum "monteret" bagpå..
 
 Hmmm. Jeg ville bruge ordet "forvogn" til lastvognen i et vogntog, hvad
 enten det er en lastvogn med trækkrog eller det er en sættevognstrækker.
 
 
 MVH Niels
 Alfa forever
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Propellen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Propellen
 | 
 Dato :  28-04-04 15:51
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 28 Apr 2004 16:31:09 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
 wrote:
 >
 >Hmmm. Jeg ville bruge ordet "forvogn" til lastvognen i et vogntog, hvad
 >enten det er en lastvogn med trækkrog eller det er en sættevognstrækker.
 >
 Trækker/trailer
 Forvogn/hænger
 Forvogn/kærre  kærre = hænger med stiv trækstang, altså ingen
 drejekrans. Ligesom når man knapper Brenderup på jydekrogen.    Det er sådan jeg kender det!
 -- 
 /Prop
 Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net
            
             |  |  | 
   H.S. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : H.S.
 | 
 Dato :  28-04-04 12:15
 | 
 |  | "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:c6nrjl$etb$1@sunsite.dk...
 > Ja, men der er godt nok forskel på 117 km/t og 150 km/t.
 >
 > Ét er at man kan fjerne en sikring, noget andet er, om det overhovedet er
 > muligt at tvinge en lastbil op på 150 km/t. Der skal sagme mange kræfter
 > til...
 >
 Det kunne være hængeren var tom.
 En fin lastbil har jo snildt over 400 HK - så det skulle vel nok være muligt
 at rende 150
 
 
 
 
 |  |  | 
   Fam. Olsen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  28-04-04 15:48
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:c6nrjl$etb$1@sunsite.dk...
 > Ja, men der er godt nok forskel på 117 km/t og 150 km/t.
 >
 > Ét er at man kan fjerne en sikring, noget andet er, om det overhovedet er
 > muligt at tvinge en lastbil op på 150 km/t. Der skal sagme mange kræfter
 > til...
 
 Kræfterne skal såmænd nok være der. Det er mere et spørgsmål om udekslingen
 i drivlinien giver den hastighed når brændstofpumpens regulator slår fra ved
 maks. rpm.
 
 Hæren er jo ikke kendt for at købe motorstærke køretøjer, men dem jeg har
 kørt i kan sgu sagtens nå maks. rpm. i højeste gear. Også selv om de er
 fuldt læssede.
 
 
 MVH Niels
 Alfa forever
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jacob Bjørn (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  28-04-04 16:09
 | 
 |  | 
 "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:408fc429$1$261$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 > meddelelse news:c6nrjl$etb$1@sunsite.dk...
 > > Ja, men der er godt nok forskel på 117 km/t og 150 km/t.
 > >
 > > Ét er at man kan fjerne en sikring, noget andet er, om det overhovedet
 er
 > > muligt at tvinge en lastbil op på 150 km/t. Der skal sagme mange kræfter
 > > til...
 >
 > Kræfterne skal såmænd nok være der. Det er mere et spørgsmål om
 udekslingen
 > i drivlinien giver den hastighed når brændstofpumpens regulator slår fra
 ved
 > maks. rpm.
 >
 > Hæren er jo ikke kendt for at købe motorstærke køretøjer, men dem jeg har
 > kørt i kan sgu sagtens nå maks. rpm. i højeste gear. Også selv om de er
 > fuldt læssede.
 Det kan jeg også skrive under på.....    Meeeeen en PMV 113A1 er dog lidt svær at få til at rende maks rpm i højeste
 gear synes jeg.....    -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
     Fam. Olsen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  28-04-04 21:47
 | 
 |  | 
 "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
 news:408fc923$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Meeeeen en PMV 113A1 er dog lidt svær at få til at rende maks rpm i
 højeste
 > gear synes jeg.....    Så slip da for f.... styrestængerne.    Nej spøg til side, hvis den har en halvdårlig motor eller bloweren er slidt
 kan den jo sagtens være sløv. Men hvis den kan bestå en "stalltest" burde
 den kunne nå maks. rpm.
 Desuden er A1'eren jo en oldsag. Efter sigende skulle G3'eren være noget der
 dur.
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
      Jacob Bjørn (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  29-04-04 10:27
 | 
 |  | 
 "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:40901957$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
 > news:408fc923$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > > Meeeeen en PMV 113A1 er dog lidt svær at få til at rende maks rpm i
 > højeste
 > > gear synes jeg.....    >
 > Så slip da for f.... styrestængerne.    Slippe styrestængerne....??? Skal de ikke være trukket helt tilbage når man
 kører...? Hehehehehe....     > Nej spøg til side, hvis den har en halvdårlig motor eller bloweren er
 slidt
 > kan den jo sagtens være sløv. Men hvis den kan bestå en "stalltest" burde
 > den kunne nå maks. rpm.
 Den jeg havde i Kosovo mener jeg at kunne huske at den rendte 2.500 - 2.700
 rpm på en god dag...... Men sjældent over de 2.500 rpm.....  Og
 tophastigheden var ca 35 mph.... De var jo sjældent ude at køre mere end
 hver 2. uge, så det var derfor...
 Men da vi var på missionsorienterende uddannelse i Oksbøl inden vi tog
 afsted, havde vi en uden tillægspanser, den rendte ca 42 mph, en enkelt dag
 havde vi den oppe på 45 mph så vidt jeg husker... Meeeeen så går det dælme
 også pænt stærkt... og bremsebåndene i den var lidt slidte, så når man
 skulle styre når man var oppe i fart, foregik det med meeeeeeeeeeeeeeeeeeget
 små bevægelser på styrestangen    > Desuden er A1'eren jo en oldsag. Efter sigende skulle G3'eren være noget
 der
 > dur.
 Det har jeg også hørt, jeg er desværre ikke omskolet til G3'eren endnu, men
 det regner jeg med at blive, inden jeg smutter sydpå til august. En af mine
 kammerater har overhalet en G3'er på motorvejen, den kørte ca 90 km/t.....
   -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
       Fam. Olsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  29-04-04 13:07
 | 
 |  | 
 "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
 news:4090ca61$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Slippe styrestængerne....??? Skal de ikke være trukket helt tilbage når
 man
 > kører...? Hehehehehe....     He he, det kan sgu da kun være i Jylland at du er blevet omskolet.    > Den jeg havde i Kosovo mener jeg at kunne huske at den rendte 2.500 -
 2.700
 > rpm på en god dag...... Men sjældent over de 2.500 rpm.....  Og
 > tophastigheden var ca 35 mph.... De var jo sjældent ude at køre mere end
 > hver 2. uge, så det var derfor...
 Ja okay, tillægspanseret tager muligvis noget fart. Jeg tror sgu aldrig jeg
 har prøvet en med tillægspanser på landevejen.
 > Men da vi var på missionsorienterende uddannelse i Oksbøl inden vi tog
 > afsted, havde vi en uden tillægspanser, den rendte ca 42 mph, en enkelt
 dag
 > havde vi den oppe på 45 mph så vidt jeg husker... Meeeeen så går det dælme
 > også pænt stærkt... og bremsebåndene i den var lidt slidte, så når man
 > skulle styre når man var oppe i fart, foregik det med
 meeeeeeeeeeeeeeeeeeget
 > små bevægelser på styrestangen    Hov hov. Hvad med jordbærhattene. Man må ikke køre mere end 40 mph i
 panserkøreøjer.
 > Det har jeg også hørt, jeg er desværre ikke omskolet til G3'eren endnu,
 men
 > det regner jeg med at blive, inden jeg smutter sydpå til august. En af
 mine
 > kammerater har overhalet en G3'er på motorvejen, den kørte ca 90 km/t.....
 >    Jamen er du da ikke lige kommet hjem fra sydens sol?
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
        Jacob Bjørn (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  29-04-04 13:22
 | 
 |  | 
 "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090efc8$0$465$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
 > news:4090ca61$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > > Slippe styrestængerne....??? Skal de ikke være trukket helt tilbage når
 > man
 > > kører...? Hehehehehe....     >
 > He he, det kan sgu da kun være i Jylland at du er blevet omskolet.    Ja, selvfølgelig    Men det var en Købehavner der omskolede mig, sååååe    > > Den jeg havde i Kosovo mener jeg at kunne huske at den rendte 2.500 -
 > 2.700
 > > rpm på en god dag...... Men sjældent over de 2.500 rpm.....  Og
 > > tophastigheden var ca 35 mph.... De var jo sjældent ude at køre mere end
 > > hver 2. uge, så det var derfor...
 >
 > Ja okay, tillægspanseret tager muligvis noget fart. Jeg tror sgu aldrig
 jeg
 > har prøvet en med tillægspanser på landevejen.
 Tillægspanseret sløver _rigtig_ meget, det vejer jo omkring 2 tons såvidt
 jeg lige husker.... Der er rimelig stor forskel på en PMV med og uden
 tillægspanser... dem uden flytter sig lige lidt mere..... Men det har jo
 også meget at gøre med hvor meget de kører, de er jo tydelig forskel at
 mærke på en pmv der kører næsten hver dag, og en der kun lige får trillet en
 tur hver uge, eller hver 2. uge..... I Kosovo var vi somsagt kun ude at
 trille engang om ugen eller hver anden uge med vores, og vi trillede omkring
 40-50 miles hver gang....
 > Hov hov. Hvad med jordbærhattene. Man må ikke køre mere end 40 mph i
 > panserkøreøjer.
 40 mph??? Nej du, det er nemlig 40 km/t.... jeg er blevet stoppet engang af
 MP'erne, hvor jeg stod som vognkommandør...
 MP - henvendt til min kører: "Hvor hurtigt er det lige man må køre i en
 PMV?"
 Min kører: "45 km/t!"
 MP - henvendt til mig i tårnet: "Hvor hurtigt må man køre i en PMV?"
 Mig: "40 km/t...."
 MP - henvendt til os begge to: "Så kører I heller ikke 50 km/t næste gang
 jeg ser jer, vel?"
 Os begge to: "Javel...."      > > Det har jeg også hørt, jeg er desværre ikke omskolet til G3'eren endnu,
 > men
 > > det regner jeg med at blive, inden jeg smutter sydpå til august. En af
 > mine
 > > kammerater har overhalet en G3'er på motorvejen, den kørte ca 90
 km/t.....
 > >    >
 > Jamen er du da ikke lige kommet hjem fra sydens sol?
 Jo, her midt i februar, men til august skal jeg lige en tak længere
 sydpå....    -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......Og indimellem en
 PMV....
            
             |  |  | 
         Fam. Olsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  29-04-04 13:45
 | 
 |  | 
 "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
 news:4090f387$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja, selvfølgelig    Men det var en Købehavner der omskolede mig, sååååe
   Ja det gør jo slet ikke sagen bedre.    > 40 mph??? Nej du, det er nemlig 40 km/t.... jeg er blevet stoppet engang
 af
 > MP'erne, hvor jeg stod som vognkommandør...
 Øhhh, jeg har vist fået rodet lidt rundt i begreberne. Selvfølgelig er det
 Km/t.
 >
 > MP - henvendt til min kører: "Hvor hurtigt er det lige man må køre i en
 > PMV?"
 > Min kører: "45 km/t!"
 > MP - henvendt til mig i tårnet: "Hvor hurtigt må man køre i en PMV?"
 > Mig: "40 km/t...."
 > MP - henvendt til os begge to: "Så kører I heller ikke 50 km/t næste gang
 > jeg ser jer, vel?"
 > Os begge to: "Javel...."      Uha han har nydt det, ham MP'en.
 > Jo, her midt i februar, men til august skal jeg lige en tak længere
 > sydpå....    Det var hurtigt efter en hjemkomst.
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
          Jacob Bjørn (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bjørn
 | 
 Dato :  29-04-04 14:46
 | 
 |  | 
 "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090f8c5$0$478$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse
 > news:4090f387$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > > Ja, selvfølgelig    Men det var en Købehavner der omskolede mig, sååååe
 >    >
 > Ja det gør jo slet ikke sagen bedre.    Nej, det var jo også det jeg tænkte    > > 40 mph??? Nej du, det er nemlig 40 km/t.... jeg er blevet stoppet engang
 > af
 > > MP'erne, hvor jeg stod som vognkommandør...
 >
 > Øhhh, jeg har vist fået rodet lidt rundt i begreberne. Selvfølgelig er det
 > Km/t.
 Hehe.... Ja, jeg synes nok....    > >
 > > MP - henvendt til min kører: "Hvor hurtigt er det lige man må køre i en
 > > PMV?"
 > > Min kører: "45 km/t!"
 > > MP - henvendt til mig i tårnet: "Hvor hurtigt må man køre i en PMV?"
 > > Mig: "40 km/t...."
 > > MP - henvendt til os begge to: "Så kører I heller ikke 50 km/t næste
 gang
 > > jeg ser jer, vel?"
 > > Os begge to: "Javel...."      >
 > Uha han har nydt det, ham MP'en.
 Ja, og det skægge var at jeg lige var blevet omskolet ugen forinden......
 Mens min kører havde været kører i værnepligten også...såe    > > Jo, her midt i februar, men til august skal jeg lige en tak længere
 > > sydpå....    >
 > Det var hurtigt efter en hjemkomst.
 Jae... Men skal det være, så skal det være nu......
 -- 
 Mvh Jacob
 P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  28-04-04 10:08
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:c6ng4r$ofc$1@sunsite.dk...
 > http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=271512/ >
 > 150 km/t med en lastbil...
 Fuldstændigt sindsygt, var det ikke også en irer som blev taget for
 spirituskørsel efter pubbesøg i Århus ?
 Måske den samme eller hans bror.
 -- 
 mvh/rg. Christian
 If it isn't broken, don't "fix" it -- 
 you may simply break it instead!
            
             |  |  | 
  Folmer Rasmussen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  28-04-04 23:10
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 28 Apr 2004 07:40:28 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 >http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=271512/ >
 >150 km/t med en lastbil...
 >--
 Tjooooo....... det er ikke umuligt.
 Nu kan irske lastbiler helt lovligt køre over 112 km/t., fordi det må
 de hjemme i Irland. Så er der godt nok over 30 km/t. op til de 150.
 Monteret med de rigtige spoilere, ikke for tungt læs og en
 chip-tuning, så render den sikkert 150 km/t.
 Det er værre med bremserne! Det er simpelthen ikke muligt at få hold
 på et vogntog indenfor noget der bare ligner en anstændig afstand,
 hvis man kører så stærkt.
 Der er vel tale om en alm. lastbil, og selv om der er skiver på
 forhjulene, udvikles der så megen varme, at normale mennesker ikke kan
 fatte det, hvis man fuldbremser et vogntog fra 150 - 0 km/t.
 Personligt véd jeg godt at irerne kører stærkt - meget stærkt. Da jeg
 ikke kan følge med, må jeg nøjes med at skønne farten, og jeg vil tro
 at 125 km/t. er det "værste" jeg har set.
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  29-04-04 08:09
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
 news:56a09095qv4t86vjkdoln463ma69liocs3@4ax.com...
 > On Wed, 28 Apr 2004 07:40:28 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 > mit efternavn . com> wrote:
 >
 > Personligt véd jeg godt at irerne kører stærkt - meget stærkt. Da jeg
 > ikke kan følge med, må jeg nøjes med at skønne farten, og jeg vil tro
 > at 125 km/t. er det "værste" jeg har set.
 
 Hvor lang en bremselængde taler man så om her ?
 
 
 --
 mvh/rg. Christian
 If it isn't broken, don't "fix" it --
 you may simply break it instead!
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hans L. Jørgensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen
 | 
 Dato :  29-04-04 09:14
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:56a09095qv4t86vjkdoln463ma69liocs3@4ax.com...
 >
 > Personligt véd jeg godt at irerne kører stærkt - meget stærkt. Da jeg
 > ikke kan følge med, må jeg nøjes med at skønne farten, og jeg vil tro
 > at 125 km/t. er det "værste" jeg har set.
 >
 
 Nu er det en del år siden jeg kørte eksportbil. Men dengang sagde de
 engelske betjente ikke noget til lastvogne blot de holdt sig under 125 kmt.,
 og holdt sig fra 3. spor på motorvejen.
 
 Og ja allerede i 1970 Kunne Scania's 140 model V8 (340 HK) ramme 125 kmt på
 "klokken". Dengang sagde man at den med bus gearing og ditto bagtøj kunne
 komme op i nærheden af 150 kmt.
 
 Samme motor kan idag med chiptuning bringes til at yde 700 HK blot til
 orientering, og den taber faktisk ikke fart på f.eks. stigningen ved Ejer
 Bavnehøj Motorvejen med 40 - 45 tons.
 
 
 
 
 --
 Hans L. Jørgensen
 8660 Skanderborg
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 09:18
 | 
 |  | > Samme motor kan idag med chiptuning bringes til at yde 700 HK blot til
 > orientering, og den taber faktisk ikke fart på f.eks. stigningen ved Ejer
 > Bavnehøj Motorvejen med 40 - 45 tons.
 
 Samme motor...???
 
 Så skal udgangspunktet da være en 600 hestes sag eller noget i den retning.
 
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 10:29
 | 
 |  | Jan W Nielsen wrote:
 :: Så skal udgangspunktet da være en 600 hestes sag eller noget i den
 :: retning.
 
 Scania laver i dag en V8 med 580 Hk. Dette er IKKE den samme, som den gamle
 V8 motor. Men den nye kan sagten komme op på både 700 og 800 Hk, iflg.
 Scania.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Allan Jørgensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Jørgensen
 | 
 Dato :  29-04-04 11:39
 | 
 |  | 
 "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
 news:VK2kc.48$se4.41@news.get2net.dk...
 > Og ja allerede i 1970 Kunne Scania's 140 model V8 (340 HK) ramme 125 kmt
 på
 > "klokken". Dengang sagde man at den med bus gearing og ditto bagtøj kunne
 > komme op i nærheden af 150 kmt.
 hmm da jeg tog buskørekort sidste år snakkede jeg med en af lærerne og den
 ene skolebus (volvo) kunne uden problemer rende de 150km/t. At det så ikke
 var spændende at køre med den hastighed er en anden sag.... jeg ville ikke
 turde gøre det    -- 
 Allan
 Nissan Primera 2,0 se aut
 fzr600us
            
             |  |  | 
 |  |