|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Til VW-fans - Jan W i særdeleshed.... Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 12:59
 | 
 |  |  |  |  | 
  Jakob Jeppesen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  27-04-04 13:13
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:408e4af3$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
 > http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg >
 > *LOOOOL*
 >
 Hehe!
 Hvad er historien bag den saab?
 /Jakob
            
             |  |  | 
  Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 13:17
 | 
 |  | 
 
            > Hvad er historien bag den saab?
 At folkevognen er i stykker..    -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
   Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 14:31
 | 
 |  | 
 
            Jan W. Nielsen wrote:
 ::: Hvad er historien bag den saab?
 ::
 :: At folkevognen er i stykker..    Nope!
 M.v.h.
            
             |  |  | 
    Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 17:11
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e6098$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > Nope!
 Jeg kan ikke rigtig se det, men er det en to-takter Rally Monte Carlo.
 Da jeg var ung, havde jeg fornøjelsen at prøve en sådan.
 Det var en vild ting, med bl.a. særskilt olietank.
 Det var vældig morsomt at tanke ren benzin på en to-takter...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
     Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 20:54
 | 
 |  | Bjørn Jørvad wrote:
 ::: Nope!
 ::
 :: Jeg kan ikke rigtig se det, men er det en to-takter Rally Monte
 :: Carlo.
 
 Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 = en
 stationcar. Med Ford's V4 motor.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 21:01
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408eba42$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 = en
 > stationcar. Med Ford's V4 motor.
 Den kunne jo være modificeret.
 Saab anvendte jo den 3-cylindrede 2-takter i 95´eren også.
http://www.saabmuseum.com/95/index.html Så den kunne have været god nok ...    --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
       Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 21:04
 | 
 |  | Bjørn Jørvad wrote:
 ::: Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 =
 ::: en stationcar. Med Ford's V4 motor.
 ::
 :: Den kunne jo være modificeret.
 
 Jep. Det er en modificeret 1,7-liters V4 - Portet top, skarpere knast m.v.
 Den yder 111 Hk på hjulene (ca. 145 på krumtappen). Bora'en er en 105
 Hk's......og vejer noget mere end Saab'en.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 23:22
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408ebc9f$0$234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Bjørn Jørvad wrote:
 > ::: Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 =
 > ::: en stationcar. Med Ford's V4 motor.
 > ::
 > :: Den kunne jo være modificeret.
 >
 > Jep. Det er en modificeret 1,7-liters V4 - Portet top, skarpere knast m.v.
 > Den yder 111 Hk på hjulene (ca. 145 på krumtappen). Bora'en er en 105
 > Hk's......og vejer noget mere end Saab'en.
 >
 LOL.
 
 Så er man da også en klaphat, hvis man sætter stor hjul og en Boing 747
 vinge på bagsmækken af en tung 105 Hk bil, så be'r man da om at blive hujet
 ud.
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
         Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 23:26
 | 
 |  | 
 "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:408edd08$0$5951$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 KLIP
 > Så er man da også en klaphat, hvis man sætter stor hjul og en Boing 747
 > vinge på bagsmækken af en tung 105 Hk bil, så be'r man da om at blive
 hujet
 > ud.
 Så rolig nu .... gutten i skal vel have et ordentlig håndtag i sin
 indkøbsvogn..   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
   Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 16:14
 | 
 |  |  |  |  | 
    Jørgen M. Rasmussen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  27-04-04 16:42
 | 
 |  | 
 "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>
 
 > Tsk, tsk en folkevogn kan ikke gå i stykker.....
 > Mon ikke han for ikke at tvære Saab manden helt starter i tredje :)
 >
 Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige sidder
 bare med på "lurenkik".
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 16:57
 | 
 |  | 
 
            > Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 > lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
 sidder
 > bare med på "lurenkik".
 HEEYY, makker...!!!
 Vi gider altså ikke høre på, at VAG ikke er noget skrammel.. Er du med..!?!
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
     Peter G C (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  27-04-04 17:05
 | 
 |  | "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e7f3f$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 [klip]
 
 > Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 > lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
 sidder
 > bare med på "lurenkik".
 
 Sikke noget vrøvl.
 
 /Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 17:33
 | 
 |  | 
 "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e84a3$0$302$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 > news:408e7f3f$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > [klip]
 >
 > > Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 > > lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
 > sidder
 > > bare med på "lurenkik".
 >
 > Sikke noget vrøvl.
 
 Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
       Peter G C (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  27-04-04 18:23
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e8b3f$0$29946$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 [klip]
 > Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 Har VW opfundet noget nyt for nyligt? Jep - deres gearkasse-ting.
 PSA har deres mærkelig gear til de små potter - noget automatikværk.
 Partikelfiltre til diesel - også PSA - ikke vw - næh nej.
 PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
 BMW kommer med en 535 diesel 3,0 med to turboer (ikke i sig selv en ny
 udvikling, men ses pt ikke brugt af andre.... dog måske Opel?)
 Mon ikke Fiat-koncernen har noget nyt at byde på - any one?
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
        Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 22:53
 | 
 |  | 
 "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e96e6$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
 meddelelse
 > news:408e8b3f$0$29946$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > [klip]
 >
 > > Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 >
 > Har VW opfundet noget nyt for nyligt? Jep - deres gearkasse-ting.
 DSG
 > PSA har deres mærkelig gear til de små potter - noget automatikværk.
 Det er smart, virker vist meget imponerende.
 > Partikelfiltre til diesel - også PSA - ikke vw - næh nej.
 Næh for det er der vist gået politik i, for hvad med de brugte filtre?
 Jeg tror hellere VW vil eliminere partiklerne, hvor langt de er i den
 process ved jeg ikke.
 >
 > PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
 Ahaaaa, lidt som GDI og FSI.
 >
 > BMW kommer med en 535 diesel 3,0 med to turboer (ikke i sig selv en ny
 > udvikling, men ses pt ikke brugt af andre.... dog måske Opel?)
 Åh ja smart :) VW har V10 TDI med bi-turbo, i øvrigt den "største" diesel
 motor p.t. brugt i personbiler.
 Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er lidt smart.
 Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264 === Døden overhaler de hurtige ===
            
             |  |  | 
         Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 23:02
 | 
 |  | Claus Petersen wrote:
 ::: PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
 ::
 :: Ahaaaa, lidt som GDI og FSI.
 
 Hvornår begynder VW at benytte tændrøret som "målepind", i stedet for den
 håbløst gammeldags bankesensor?
 
 :: Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er
 :: lidt smart. Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.
 
 Tjah, nogle bilmærker har jo haft kædetrukket de sidste 40 år. Og da kæder,
 strammere m.v. holder 300.000+ km, er der vel ikke den store innovation i
 det.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 23:19
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408ed875$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Claus Petersen wrote:
 > ::: PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
 > ::
 > :: Ahaaaa, lidt som GDI og FSI.
 >
 > Hvornår begynder VW at benytte tændrøret som "målepind", i stedet for den
 > håbløst gammeldags bankesensor?
 
 Og hvad er der lige så smart ved det, ud over at det er en anden måde at
 gøre det på?
 
 >
 > :: Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er
 > :: lidt smart. Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.
 >
 > Tjah, nogle bilmærker har jo haft kædetrukket de sidste 40 år. Og da
 kæder,
 > strammere m.v. holder 300.000+ km, er der vel ikke den store innovation i
 > det.
 
 Boller fra Kohberg - hvad skal jeg sige?
 
 Nu undrer det mig jo ikke at sådan en udtalelse kommer fra dig.
 Der er vel nærmest gået sport i for dig at være VW negativ.
 
 Personligt synes jeg det er pissesmart, da det er simpelt.
 Og kædestrammere har det med at larme lidt, specielt når motoren får et par
 hundre KKm på bagen.
 
 
 /Claus.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
           Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 00:20
 | 
 |  | Claus Petersen wrote:
 ::: Hvornår begynder VW at benytte tændrøret som "målepind", i stedet
 ::: for den håbløst gammeldags bankesensor?
 ::
 :: Og hvad er der lige så smart ved det, ud over at det er en anden
 :: måde at gøre det på?
 
 Hvor nøjagtig er lige en piezo-enhed, monteret på ydersiden af blokken, tror
 du? At lave en ion-måling direkte i hvert enkelt forbrændingskammer, efter
 hver tænding, giver en langt bedre og mere nøjagtig måling, hvilket igen
 giver bedre performance, forbrænding, mindre brændsforbrug/forurening, mere
 nøjagtig dosering af brændstof m.m.
 
 :: Nu undrer det mig jo ikke at sådan en udtalelse kommer fra dig.
 :: Der er vel nærmest gået sport i for dig at være VW negativ.
 
 Ikke specielt, men VW er ikke så fantastisk, som mange vil gøre det til.
 Indrømmet at de ligger i toppen af klassen af middel-biler, men så er det
 vist også sagt.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
            Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 08:03
 | 
 |  | > Ikke specielt, men VW er ikke så fantastisk, som mange vil gøre det til.
 
 Jeg ved ikke, hvad det er for misundelse eller mindreværd, der får folk til
 at have den holdning der. Såvidt jeg ved, er der ikke nogen her, der nævner
 VW som "fantastisk".
 
 Der er til gengæld alle mulige hoveder der råber op om, at der ikke er godt
 nok.
 
 Det minder mig om den dreng, der står alene i bager-butikken, idet bageren
 kommer ind for at ekspedere - og så udbryder: "Jeg har ikke spist af
 kagerne"..
 
 Det virker en anelse besynderligt, at han har behov for at understrege netop
 dét hele tiden - hvad kan det mon være tegn på... At det andet ellers virker
 helt åbenlyst eller hvad..?
 
 > Indrømmet at de ligger i toppen af klassen af middel-biler, men så er det
 > vist også sagt.
 
 Godt - og skulle vi så ikke prøve at klappe hesten med de der indbildte
 "lovprisninger"..?
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
             Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 10:59
 | 
 |  | Jan W. Nielsen wrote:
 :: Jeg ved ikke, hvad det er for misundelse eller mindreværd, der får
 :: folk til at have den holdning der. Såvidt jeg ved, er der ikke nogen
 :: her, der nævner VW som "fantastisk".
 
 Min klare holdning til VW er, at det ikke er så meget anderledes end alt det
 andet i mellemklassen. Faktisk mener jeg at man betaler for meget, set i
 forhold til, hvad man får. Deraf udsagnet at det ikke er så fantastisk, som
 mange vil gøre det til.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
              Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 12:22
 | 
 |  | > Min klare holdning til VW er, at det ikke er så meget anderledes end alt
 det
 > andet i mellemklassen. Faktisk mener jeg at man betaler for meget, set i
 > forhold til, hvad man får. Deraf udsagnet at det ikke er så fantastisk,
 som
 > mange vil gøre det til.
 
 Ok - men at VW har en tåbelig prissætning på deres biler (specielt den nye
 Golf), er jo ikke det samme som, at vi alle vil gøre den "så fantastisk".
 
 Hvorvidt bilen er lækker eller ej er en personlig vurdering.
 
 Mit gæt er dog, at Golfen ville være en meega-sællert, hvis den kostde den
 samme som Mazda 3 eller Fokus. Den ville næsten rydde markedet.
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
               Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 16:44
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 :: Hvorvidt bilen er lækker eller ej er en personlig vurdering.
 Jup.
 :: Mit gæt er dog, at Golfen ville være en meega-sællert, hvis den
 :: kostde den samme som Mazda 3 eller Fokus. Den ville næsten rydde
 :: markedet.
 Ingen tvivl om det.    M.v.h.
            
             |  |  | 
           Torben E (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  28-04-04 16:25
 | 
 |  | 
 "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
 news:408edc44$0$5935$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 >
 > Og hvad er der lige så smart ved det, ud over at det er en anden måde at
 > gøre det på?
 
 At det er individuelt for for hver cylinder.
 
 Torben E
 
 
 
 
 |  |  | 
         jan@stevns.net (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  27-04-04 23:22
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er lidt smart.
 >Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.
 mener du en dynge tandhjul hele vejen op fra krumtappen og til
 knasterne ?   Gu' ved hvordan de udligner det slub der er ?
 De er sgu' ikke ligefrem de første til at lave tandhjulsdreven knast
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
          Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 23:30
 | 
 |  | 
 >
 > De er sgu' ikke ligefrem de første til at lave tandhjulsdreven knast
 
 Næh, Honda har også brugt det - ihvertilfælde på VFR750 motorcyklen helt
 tilbage sidst i 80'erne.
 Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
 tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
 Det var vist det ord der startede debatten.
 
 /Claus
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
           jan@stevns.net (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  27-04-04 23:50
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
 >tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
 >Det var vist det ord der startede debatten.
 Du glemte at svare på om de brugte en dynge tandhjul hele vejen fra
 krumtappen og op - og i givet fald, hvordan de udligner slub
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
            Kim Kristensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  29-04-04 21:00
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:8rot80p18eujs5q0m8env1vpkv1i7jjjds@dtext.news.tele.dk...
 > "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >
 > >Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
 > >tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
 > >Det var vist det ord der startede debatten.
 >
 > Du glemte at svare på om de brugte en dynge tandhjul hele vejen fra
 > krumtappen og op - og i givet fald, hvordan de udligner slub
 >
 >
 > -- 
 > jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk Der står lidt om det her http://abbysenior.com/mechanics/valve.htm  men ikke
 noget om hvordan man undgår slub, men det fungere sikkert fint nå det kan
 bruges på en MC som har maks. ydelse ved 10.500 omdrejninger.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
             jan@stevns.net (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  29-04-04 21:22
 | 
 |  | 
 
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :
 >Der står lidt om det her http://abbysenior.com/mechanics/valve.htm  men ikke
 >noget om hvordan man undgår slub, men det fungere sikkert fint nå det kan
 >bruges på en MC som har maks. ydelse ved 10.500 omdrejninger.
 Jeg har da set det på nogle mc'ere - men savner nu bare lidt
 begrundelse for at kalde det innovativt at "genopfinde" noget ;)
 (rigtig god side iøvrigt !)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
              Kim Kristensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  29-04-04 21:27
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:iio290tl0v4rlb1irj75qm2h4t57ren1f1@dtext.news.tele.dk...
 > "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :
 >
 > >Der står lidt om det her http://abbysenior.com/mechanics/valve.htm  men
 ikke
 > >noget om hvordan man undgår slub, men det fungere sikkert fint nå det kan
 > >bruges på en MC som har maks. ydelse ved 10.500 omdrejninger.
 >
 > Jeg har da set det på nogle mc'ere - men savner nu bare lidt
 > begrundelse for at kalde det innovativt at "genopfinde" noget ;)
 >
 > (rigtig god side iøvrigt !)
 >
 >
 >
 > -- 
 > jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk Præcist, det svare lidt til at franskmændene havde opfundet det hvide forlys
 lys da de gik bort fra det gule.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
           bilr (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bilr
 | 
 Dato :  29-04-04 10:32
 | 
 |  | "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message news:<408edec2$0$5931$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
 > >
 > > De er sgu' ikke ligefrem de første til at lave tandhjulsdreven knast
 >
 > Næh, Honda har også brugt det - ihvertilfælde på VFR750 motorcyklen helt
 > tilbage sidst i 80'erne.
 > Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
 > tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
 > Det var vist det ord der startede debatten.
 >
 > /Claus
 
 
 Tandhjulstrukne knaster?
 
 Jamen det havde Ford da på de gamle V4-ere, der også kørte i SAAB.
 
 Det virkede da udmærket.
 
 bilr
 
 
 |  |  | 
            Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 11:35
 | 
 |  | 
 
            bilr wrote:
 ::: Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor
 ::: med tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
 ::: Det var vist det ord der startede debatten.
 :::
 ::: /Claus
 ::
 :: Tandhjulstrukne knaster?
 ::
 :: Jamen det havde Ford da på de gamle V4-ere, der også kørte i SAAB.
 ::
 :: Det virkede da udmærket.
 Aw, hva' Claus.     M.v.h.
            
             |  |  | 
            Kim Kristensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  29-04-04 20:49
 | 
 |  | 
 "bilr" <alwayslook@37.com> skrev i en meddelelse
 news:497aa649.0404290132.4e5ae5b7@posting.google.com...
 > "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
 news:<408edec2$0$5931$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
 > > >
 > > > De er sgu' ikke ligefrem de første til at lave tandhjulsdreven knast
 > >
 > > Næh, Honda har også brugt det - ihvertilfælde på VFR750 motorcyklen helt
 > > tilbage sidst i 80'erne.
 > > Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
 > > tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
 > > Det var vist det ord der startede debatten.
 > >
 > > /Claus
 >
 >
 > Tandhjulstrukne knaster?
 >
 > Jamen det havde Ford da på de gamle V4-ere, der også kørte i SAAB.
 >
 > Det virkede da udmærket.
 >
 > bilr
 
 Ja det kan næppe betegnes som en opfindelse at benytte en kendt konstruktion
 i en anden motor, men definitionen på opfindelser er meget forskellig. Jeg
 har set et gut hævde at klart glas i forlygterne, VR6 motor og lange
 serviceintervaller og andte ting i den stil var opfindelser fra VW.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
 
 
 |  |  | 
         Peter G C (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  28-04-04 06:59
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:408ed692$0$11549$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 [klip]
 > > Partikelfiltre til diesel - også PSA - ikke vw - næh nej.
 >
 > Næh for det er der vist gået politik i, for hvad med de brugte filtre?
 > Jeg tror hellere VW vil eliminere partiklerne, hvor langt de er i den
 > process ved jeg ikke.
 VW kommer også med partikelfiltre - same thing    - det var egentlig blot eksempler på, at ikke kun VW udvikler.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
        Ukendt (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-04-04 08:06
 | 
 |  | 
 
            > PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
 Det har rigtig mange bilproducenter i dag - selv Opel..    -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
         Peter G C (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  28-04-04 17:09
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:408f57dc$0$458$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
 >
 > Det har rigtig mange bilproducenter i dag - selv Opel..    Det var skam ikke for at fremhæve nogen frem for andre - blot påpege, at VW
 (ikke overraskende) er de eneste, der udvikler nyt til potterne.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
          lg (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : lg
 | 
 Dato :  28-04-04 18:04
 | 
 |  | 
 
            Peter G. C. skrev:
 > Det var skam ikke for at fremhæve nogen frem for andre - blot
 påpege, at VW
 > (ikke overraskende) er de eneste, der udvikler nyt til potterne.
 Hov - det var hurtigt du skiftede mening   )
            
             |  |  | 
           Jørgen M. Rasmussen (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  28-04-04 18:52
 | 
 |  | 
 "lg" <lg.take-this-out@io.dk> skrev i en meddelelse
 - blot
 > påpege, at VW
 > > (ikke overraskende) er de eneste, der udvikler nyt til potterne.
 >
 > Hov - det var hurtigt du skiftede mening   )
 >
 Selv en skeptiker er nød til at indrømme fakta, hvad enten han vil el ej. At
 de så er mere heldig med noget  end andet, er en anden sag, men hva' fa...
 hvor der handles der spildes. Bare synd deres kunde-support er så arrogant-
 og den breder sig til Skoda,Seat, for det ødelægger hele "tegningen"   .
            
             |  |  | 
           Peter G C (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-04-04 07:29
 | 
 |  | 
 
            "lg" <lg.take-this-out@io.dk> skrev i en meddelelse
 news:c6oo56$2c1u$1@news.cybercity.dk...
 [klip]
 > Hov - det var hurtigt du skiftede mening   )
 Hø hø - skrivefejl    /Peter
            
             |  |  | 
       jan@stevns.net (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  27-04-04 20:20
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 Hvad har WV opfundet da ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
        Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 20:34
 | 
 |  | 
 
 > >Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 >
 > Hvad har WV opfundet da ?
 
 Folkevognen
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
        SlowHand (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SlowHand
 | 
 Dato :  27-04-04 20:39
 | 
 |  | <jan@stevns.net> wrote in message
 news:2jct80h1qrcngap6d8g9c19g129ugio9be@dtext.news.tele.dk...
 
 > Hvad har WV opfundet da ?
 
 Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
 ganske udmærkede opfindelse; DSG ?
 
 /SlowHand
 
 
 
 
 |  |  | 
         Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 20:49
 | 
 |  | > Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
 > ganske udmærkede opfindelse; DSG ?
 
 Som i øvrigt roses til skyerne af den samlede verdenspresse - og er måske
 den største transmissionslandvinding de seneste mange år.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
          Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 20:54
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:408eb93e$0$416$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 KLIP
 > Som i øvrigt roses til skyerne af den samlede verdenspresse -
 Det borger dog ikke altid for kvaliteten.
 Sorry ... Á kunne ikke dy mig..   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
           Mogens Knudsen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  27-04-04 20:55
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 27 Apr 2004 21:54:15 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >> Som i øvrigt roses til skyerne af den samlede verdenspresse -
 >Det borger dog ikke altid for kvaliteten.
 >Sorry ... Á kunne ikke dy mig..   Måske det har stået i Bilsnak... :)
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
            Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 21:01
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 ::: Det borger dog ikke altid for kvaliteten.
 ::: Sorry ... Á kunne ikke dy mig..   ::
 :: Måske det har stået i Bilsnak... :)
 Rene Ord For Lommepengene...
 M.v.h.
            
             |  |  | 
          Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 21:01
 | 
 |  | Jan W. Nielsen wrote:
 ::: Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
 ::: ganske udmærkede opfindelse; DSG ?
 
 Undskyld, men jeg har ikke lige fulgt så godt med - hvad er det lige der gør
 DSG specielt?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
           Mogens Knudsen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  27-04-04 21:03
 | 
 |  | On Tue, 27 Apr 2004 22:01:25 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >hvad er det lige der gør DSG specielt?
 
 Det Skifter Godt...
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
           Fly Christensen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  27-04-04 21:03
 | 
 |  | On Tue, 27 Apr 2004 22:01:25 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >Jan W. Nielsen wrote:
 >::: Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
 >::: ganske udmærkede opfindelse; DSG ?
 >
 >Undskyld, men jeg har ikke lige fulgt så godt med - hvad er det lige der gør
 >DSG specielt?
 
 Det er opfundet af VW.
 
 Fly
 
 --
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
 
 
 |  |  | 
            Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 21:12
 | 
 |  | Fly Christensen wrote:
 ::: Undskyld, men jeg har ikke lige fulgt så godt med - hvad er det
 ::: lige der gør DSG specielt?
 ::
 :: Det er opfundet af VW.
 
 *LOL*
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
             Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 21:17
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408ebe9f$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > :: Det er opfundet af VW.
 >
 > *LOL*
 Jeg forstår dig godt. (med mindre VW var ledende på racerbanerne i hine
 tider)
http://www.germancarfans.com/News.cfm?NewsID=2020324.001 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
              Mogens Knudsen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  27-04-04 21:18
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 27 Apr 2004 22:16:45 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >Jeg forstår dig godt. (med mindre VW var ledende på racerbanerne i hine
 >tider)
 >http://www.germancarfans.com/News.cfm?NewsID=2020324.001 Æh DSG og SMG har jo ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
               Fly Christensen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  27-04-04 21:21
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 27 Apr 2004 22:18:20 +0200, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >On Tue, 27 Apr 2004 22:16:45 +0200, "Bjørn Jørvad"
 ><mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >
 >>Jeg forstår dig godt. (med mindre VW var ledende på racerbanerne i hine
 >>tider)
 >>http://www.germancarfans.com/News.cfm?NewsID=2020324.001 >
 >Æh DSG og SMG har jo ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre 
 DSG: Duble Sided Graphix
 SMG: Sub Machine Gun
 Fly
 -- 
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
            
             |  |  | 
               Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 21:24
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:2uft809d9n2m5tl8fss6fqovmfbico09tn@4ax.com...
 
 KLIP
 
 > Æh DSG og SMG har jo ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre
 
 Ikke umiddelbart, men er forløberen for den senere serieproducerede SMG.
 
 'Dual-mass flywheel and twin multi-disk wet clutch' blev så hut jeg visker
 anvendt på racerbanerne (jeg kan naturligvis tage fejl).
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 22:55
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:2jct80h1qrcngap6d8g9c19g129ugio9be@dtext.news.tele.dk...
 > "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >
 > >Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 >
 > Hvad har WV opfundet da ?
 
 Det gider jeg slet ikke remse op :)
 
 Men VW praler af at være den bilfabrikant der har udtaget flest patenter.
 Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
         Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 23:04
 | 
 |  | Claus Petersen wrote:
 :::: Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 :::
 ::: Hvad har WV opfundet da ?
 ::
 :: Det gider jeg slet ikke remse op :)
 
 Nej, for det kniber nok lidt...
 
 :: Men VW praler af at være den bilfabrikant der har udtaget flest
 :: patenter. Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.
 
 Jeg kan også opfinde 50 plastikdimser - og så patentere dem. Det siger
 absolut intet om deres teknologiske kompetance.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 23:24
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408ed8ba$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Claus Petersen wrote:
 > :::: Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)
 > :::
 > ::: Hvad har WV opfundet da ?
 > ::
 > :: Det gider jeg slet ikke remse op :)
 >
 > Nej, for det kniber nok lidt...
 >
 > :: Men VW praler af at være den bilfabrikant der har udtaget flest
 > :: patenter. Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.
 >
 > Jeg kan også opfinde 50 plastikdimser - og så patentere dem. Det siger
 > absolut intet om deres teknologiske kompetance.
 >
 
 Jamen så siger vi det, du er godt nok seriøs at debatere med :(
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
           Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 00:23
 | 
 |  | Claus Petersen wrote:
 ::: Jeg kan også opfinde 50 plastikdimser - og så patentere dem. Det
 ::: siger absolut intet om deres teknologiske kompetance.
 :::
 ::
 :: Jamen så siger vi det, du er godt nok seriøs at debatere med :(
 
 At VW er den bilproducent der har udtaget flest patenter siger da absolut
 intet. Det er jo blot et spørgsmål om at patentere enhver ny stump de
 producerer.
 
 Og så længe man ikke gennemtester sit produkt godt nok, og har nogle
 kedelige tekniske udfald ind imellem, og samtidig fører sig frem, ikke som
 Bessermacher, men som Besserwisser, så halter det sgu lidt...
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
            Henrik B. (28-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-04 17:50
 | 
 |  | Henrik B. wrote:
 :: Og så længe man ikke gennemtester sit produkt godt nok, og har nogle
 :: kedelige tekniske udfald ind imellem, og samtidig fører sig frem,
 :: ikke som Bessermacher, men som Besserwisser, så halter det sgu
 :: lidt...
 
 Og bare lige for at understrege mit udsagn: VW tilbagekalder nu 840.000
 biler.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
         Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 23:14
 | 
 |  | 
 "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:408ed6b3$0$11549$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 KLIP
 > Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.
 Har de nu også opfundet den.
 Jeg føler, de nærmere har forbedret den.
 Men sådan er vi nok så forskellige:
http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html Der er faktisk ikke ret meget, der ikke er lavet til biler i et eller andet
 årstal.
 At man så har forbedret teknikken siger intet om, man også har opfundet
 grundlaget.
 Marketing er en underlig (virkelighedsfordrejende) ting...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
     Mogens Knudsen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  27-04-04 17:11
 | 
 |  | On Tue, 27 Apr 2004 17:42:00 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
 <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
 
 >Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 >lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige sidder
 >bare med på "lurenkik".
 
 Hvad ville du gøre, hvis du var virksomhedsleder, og din organisation
 havde lavet noget lort, der gav et plettet rygte vedr. dine
 gearkasser? Sikkert forsøgt med at "angreb", der kunne jorde rygterne.
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 17:31
 | 
 |  | 
 > >Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 > >lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
 sidder
 > >bare med på "lurenkik".
 >
 > Hvad ville du gøre, hvis du var virksomhedsleder, og din organisation
 > havde lavet noget lort, der gav et plettet rygte vedr. dine
 > gearkasser? Sikkert forsøgt med at "angreb", der kunne jorde rygterne.
 
 Jeg fatter aldrig en sqi*.
 Mente han det ikke helt seriøst? Det troede jeg :(
 
 /Claus
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Jørgen M. Rasmussen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  27-04-04 18:02
 | 
 |  | 
 "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg fatter aldrig en sqi*.
 > Mente han det ikke helt seriøst? Det troede jeg :(
 >
 Det gør jeg FA.... oxo, jeg venter bare på seriøse indlæg og eksempler som
 kan overbevise mig om andet :o/, dvs.  hvad og af hvem det er lanceret .
 
 
 
 
 |  |  | 
        Henrik B. (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-04-04 20:56
 | 
 |  | Jørgen M. Rasmussen wrote:
 ::: Jeg fatter aldrig en sqi*.
 ::: Mente han det ikke helt seriøst? Det troede jeg :(
 :::
 :: Det gør jeg FA.... oxo, jeg venter bare på seriøse indlæg og
 :: eksempler som kan overbevise mig om andet :o/, dvs.  hvad og af hvem
 :: det er lanceret .
 
 Synes du ikke liiiige at VW skal op på teknologisk niveau med de øvrige
 bilproducenter, inden du begynder at skamrose dem, for deres innovationer?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Bjørn Jørvad (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  27-04-04 21:41
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e91e2$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 > Det gør jeg FA.... oxo, jeg venter bare på seriøse indlæg og eksempler som
 > kan overbevise mig om andet :o/, dvs.  hvad og af hvem det er lanceret .
 O.k .... prøv at læse dette lille skrift om opfindelsen.
 At VW har lavet en fin gearkasse, det hersker der ingen tvivl om:
http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
         Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 11:39
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:408ec513$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 > news:408e91e2$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Det gør jeg FA.... oxo, jeg venter bare på seriøse indlæg og eksempler
 som
 > > kan overbevise mig om andet :o/, dvs.  hvad og af hvem det er lanceret .
 >
 > O.k .... prøv at læse dette lille skrift om opfindelsen.
 >
 > At VW har lavet en fin gearkasse, det hersker der ingen tvivl om:
 >
 > http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html >
 Jow da, men hvis de skal, bruge noget der de vælger de ZF og svenske Haldex
http://www.haldex-traction.com/default.htm In 1998, the Division started serial deliveries to its first customer, the
 VW-Group. So far the system has been introduced on VW Golf 4 Motion and VW
 Bora 4 Motion, Audi TT Quattro and Audi A3 Quattro as well as on Skoda and
 Seat
 De har lige fået en stor ordre til en europærisk fabrik, måske VW
 Men der er jo mange der kører med deres gear. lige havd jeg kan huske:
 Volvo, Jaguar, Bougatti, Veyron, Seat
 Men mon det ikke VW fortræffeligheder ikke er religion, og enhver er
 lykkelig i sin tro:
 "Du kan se splinten i din vens øje, men ikke bjælken i din egen"
 vistnok korrekt.
 -- 
 Møller
            
             |  |  | 
          Bjørn Jørvad (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  29-04-04 15:59
 | 
 |  | 
 "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 news:409115f8$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 > Men mon det ikke VW fortræffeligheder ikke er religion, og enhver er
 > lykkelig i sin tro:
 > "Du kan se splinten i din vens øje, men ikke bjælken i din egen"
 > vistnok korrekt.
 Det kan du da have ret i.
 Dog hersker diverse marketingafdelinger indenfor (såvel som andre steder)
 bilverdenen suverænt.
 Så pyt være med at facts bliver en smule fordrejede ... bare det sælger.
 Problemerne tager vi så efterfølgende.
 Da biler ikke sådan lige er til at returnere med udgangspunkt i lemfældig
 markedsføring, gør jo også hele "processen" meget nemmere.
 Det kan du og jeg ikke tillade os forretningsmæssigt (trods det faktum nogen
 prøver til ... og det den ene gang efter den anden og der sandelig også
 købere, der springer på limpinden).
 Thats life...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
           Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 16:57
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:40911804$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 > news:409115f8$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Thats life...   of Brian    -- 
 Møller
            
             |  |  | 
           Kim Kristensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  29-04-04 21:11
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
 news:40911804$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 > news:409115f8$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Men mon det ikke VW fortræffeligheder ikke er religion, og enhver er
 > > lykkelig i sin tro:
 > > "Du kan se splinten i din vens øje, men ikke bjælken i din egen"
 > > vistnok korrekt.
 >
 > Det kan du da have ret i.
 >
 > Dog hersker diverse marketingafdelinger indenfor (såvel som andre steder)
 > bilverdenen suverænt.
 >
 > Så pyt være med at facts bliver en smule fordrejede ... bare det sælger.
 >
 > Problemerne tager vi så efterfølgende.
 >
 > Da biler ikke sådan lige er til at returnere med udgangspunkt i lemfældig
 > markedsføring, gør jo også hele "processen" meget nemmere.
 >
 > Det kan du og jeg ikke tillade os forretningsmæssigt (trods det faktum
 nogen
 > prøver til ... og det den ene gang efter den anden og der sandelig også
 > købere, der springer på limpinden).
 >
 > Thats life...   >
 > --
 > Med venlig hilsen
 > Hr. Bjørn
 >
 >
 Det er det som bliver beskrevet her
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2341  hele
 listen her http://www.usatoday.com/money/autos/2004-01-15-quality_x.htm  hvor
 de beskriver VW's kvalitet som værende overvurderet i folks bevisthed med
 58,3% i forhold til faktisk kvalitet, det bliver beskrevet som et udfald af
 reklamens magt.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
            Bjørn Jørvad (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  29-04-04 21:25
 | 
 |  |  |  |  | 
     Kim Kristensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  29-04-04 20:41
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e7f3f$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>
 >
 > > Tsk, tsk en folkevogn kan ikke gå i stykker.....
 > > Mon ikke han for ikke at tvære Saab manden helt starter i tredje :)
 > >
 > Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
 > lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
 sidder
 > bare med på "lurenkik".
 >
 >
 Så er det da fint at der findes andet end europæiske biler.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 13:19
 | 
 |  | 
 
            > Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
 > http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg Hvad gør det at motoren "går i ged", når man bare har en stor flot spoiler
 på bagsmækken.
 Hvad kan jeg sige - selv Folkevogn må leve med at Brian og Mujaffa ødelægger
 de dejlige biler.    -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Thomas Eriksen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Eriksen
 | 
 Dato :  27-04-04 16:23
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
 news:408e4fc8$0$491$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hvad kan jeg sige - selv Folkevogn må leve med at Brian og Mujaffa
 ødelægger
 > de dejlige biler.    Og moralen er at bilen bliver ikke hurtigere af en stor udstødning og en
 kæmpe spoiler på bagsmækken    Thomas
            
             |  |  | 
   Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 16:39
 | 
 |  | 
 > Og moralen er at bilen bliver ikke hurtigere af en stor udstødning og en
 > kæmpe spoiler på bagsmækken    Næh men TO udstødninger gør at man ikke bliver overhalet så ofte som før,
 selv om min hastighed ikke er steget i gennemsnit    --
 Tom
            
             |  |  | 
   Kim Kristensen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  29-04-04 21:13
 | 
 |  | 
 "Thomas Eriksen" <thomas@hardwareonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e7d0a$0$28843$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
 > news:408e4fc8$0$491$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > > Hvad kan jeg sige - selv Folkevogn må leve med at Brian og Mujaffa
 > ødelægger
 > > de dejlige biler.    >
 > Og moralen er at bilen bliver ikke hurtigere af en stor udstødning og en
 > kæmpe spoiler på bagsmækken    >
 > Thomas
 >
 >
 Med de nye priser på fart kan det være en fordel at se hurtig ud, frem for
 at være det.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
  Ukendt (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-04-04 14:59
 | 
 |  | 
 > Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
 > http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg >
 hehehe
 Kan slet ikke huske at der var SÅ meget skub i den SAAB 95 som jeg tog
 kørekort i dengang. Min far har også haft en 7-8 stykker af dem med deres
 skjønne ratgear.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Coach [4130] (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Coach [4130]
 | 
 Dato :  27-04-04 15:57
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408e4af3$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
 > http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg >
 > *LOOOOL*
 >
 > M.v.h.
 >
 >
 Sig mig lige en gang, lyser de baglygter på VW'en ikke lidt rigeligt.....
 Måske foden var "parkeret" på bremsen?     mvh
 Bri@n
            
             |  |  | 
  Fam. Olsen (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  27-04-04 19:04
 | 
 |  | 
 "Coach [4130]" <coach[fjern]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse
 news:408e74a9$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Sig mig lige en gang, lyser de baglygter på VW'en ikke lidt rigeligt.....
 >
 > Måske foden var "parkeret" på bremsen?     Tænkte jeg også på indtil at lampen i bagruden tændte.
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
 |  |