|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | P-watch Fra : J. Nielsen
 | 
 Dato :  23-04-04 23:26
 | 
 |  | Hej gruppe
 
 Har nogen erfaring med P-watch. Jeg har det problem at uret ikke altid
 starter når jeg starter bilen. Anden eller tredie gang kommer det så med.
 Bilen er en Escort 98
 
 På forhånd tak
 
 --
 jnielsenbry@get2net.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (24-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  24-04-04 05:53
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 24 Apr 2004 00:25:41 +0200, "J. Nielsen"
 <jnielsenbry@get2net.dk> wrote:
 >Hej gruppe
 >
 >Har nogen erfaring med P-watch. Jeg har det problem at uret ikke altid
 >starter når jeg starter bilen. Anden eller tredie gang kommer det så med.
 >Bilen er en Escort 98
 Det er tændingsledningen, der sikkert er problemet - du får flere
 forslag, hvis du søger i grupper på google. Søgeord: "Paulin watch":
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=paulin+watch&meta=group%3Ddk.fritid.bil Citater:
 Den orange ledning på P-Watch'en skal tilsluttes til tænding+
 (Ignition Plus) - er der nogen der ved, hvor jeg finder denne ledning
 i min bil?
 ....som jeg husker det, satte jeg den på lyset i uret...
 ....havde den først på plus-terminalen på tændspolen, hvilket osse gav
 for lidt strøm i startøjeblikket...
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
  phk (24-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  24-04-04 07:04
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:pesj80h0pj4i65o9rquvkrc9rk6tvq3gj8@4ax.com...
 
 > ...som jeg husker det, satte jeg den på lyset i uret...
 > ...havde den først på plus-terminalen på tændspolen, hvilket osse gav
 > for lidt strøm i startøjeblikket...
 
 Hvor nemt er det at indstille uret hvis man parkerer et eller andet sted,
 hvor parkeringsbegrænsningerne først træder i kraft dagen efter?
 
 Eller hvis man skal justere uret i løbet af dagen :)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
   Hans Paulin (26-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  26-04-04 12:37
 | 
 |  | 
 
            phk skrev:
 > Hvor nemt er det at indstille uret hvis man parkerer et eller andet
 > sted, hvor parkeringsbegrænsningerne først træder i kraft dagen efter?
 ....umiddelbart efter at man har slukket motoren, stiller man klokken
 frem til det ønskede tidspunkt, siger instruktionsbogen (har dog aldrig
 prøvet det; har ikke parkerings-restriktioner her i Vester Snogbæk)...
 > Eller hvis man skal justere uret i løbet af dagen :)
 ....princippet er det samme    ....når motoren har været slukket et stykke tid, kan du dog ikke
 justere...
 -- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm |  |  | 
  Hans L. Jørgensen (24-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen
 | 
 Dato :  24-04-04 21:38
 | 
 |  | 
 "J. Nielsen" <jnielsenbry@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:vJgic.1134$fU3.722@news.get2net.dk...
 > Hej gruppe
 >
 > Har nogen erfaring med P-watch. Jeg har det problem at uret ikke altid
 > starter når jeg starter bilen. Anden eller tredie gang kommer det så med.
 > Bilen er en Escort 98
 >
 Har godt nok set dem omtalt, - men ikke set dem.
 
 Har i dagen besøgt en som har det i sin bil (invalidebil) han er meget glad
 for den, han sagde at den helt sikkert har skånet ham for flere - som han
 udtrykte det "dummebøder".
 
 Jeg kan da ikke tro at uret skal stoppe fordi du drejer tændingsnøglen.
 
 Han fortalte at hans ur var radiostyret (frankurt tidnormal).
 
 Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle" med
 skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle 80-100 meter.
 
 Og strømforbruget på radiouret er da ikke den store strømsluger, mine to
 radioure går som regel 8-10 mdr. på et sæt aaa miniceller.
 
 Så måske du har misset noget ved installationen.
 
 
 
 --
 Hans L. Jørgensen
 8660 Skanderborg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Voss Schrader (24-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  24-04-04 22:42
 | 
 |  | Hej!
 
 "Hans L. Jørgensen" wrote:
 >
 ....
 > Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle" med
 > skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle 80-100 meter.
 
 Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
   Uffe Ravn (25-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Ravn
 | 
 Dato :  25-04-04 00:19
 | 
 |  | 
 "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 > > Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle" med
 > > skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle 80-100 meter.
 >
 > Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 Der er indbygget vibrationssensor.
 Så er du måske alligevel ikke synsk Kim?    Mvh.
            
             |  |  | 
    phk (25-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  25-04-04 08:32
 | 
 |  | 
 "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
 news:408b01ed$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 >
 > > > Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle"
 med
 > > > skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle 80-100
 meter.
 > >
 > > Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 >
 > Der er indbygget vibrationssensor.
 
 Så kører man nok en 80-100 meter hurtigere i en diesel end i en benzinbil?
 ;)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kim Voss Schrader (25-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  25-04-04 09:33
 | 
 |  | 
 
            Hej!
 Uffe Ravn wrote:
 > 
 > "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 > 
 > > Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 > 
 > Der er indbygget vibrationssensor.
 Ok.
 
 > Så er du måske alligevel ikke synsk Kim?    Mjaeh    -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
            
             |  |  | 
    ///JJ (25-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ///JJ
 | 
 Dato :  25-04-04 20:10
 | 
 |  | Uffe Ravn wrote:
 > "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 >
 >>> Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle"
 >>> med skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle
 >>> 80-100 meter.
 >>
 >> Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 >
 > Der er indbygget vibrationssensor.
 
 
 Så kan man vel bare banke ca. 30 s. på den med en finger?
 
 
 Mvh
 ///JJ
 
 
 
 
 |  |  | 
     Uffe Ravn (25-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Ravn
 | 
 Dato :  25-04-04 22:40
 | 
 |  | 
 "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev
 
 > >>> Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle"
 > >>> med skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle
 > >>> 80-100 meter.
 > >> Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 > > Der er indbygget vibrationssensor.
 > Så kan man vel bare banke ca. 30 s. på den med en finger?
 
 Sikkert, eller montere noget der vibrere, eller får p-watchen til at tro den
 vibrerer.
 
 Mvh.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Hans Paulin (26-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  26-04-04 12:31
 | 
 |  | 
 
            Uffe Ravn skrev:
 >>>> Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?
 >>> Der er indbygget vibrationssensor.
 >> Så kan man vel bare banke ca. 30 s. på den med en finger?
 >
 > Sikkert, eller montere noget der vibrere, eller får p-watchen til at
 > tro den vibrerer.
 ....den måler samtidig spændingsfald ved start samt højere ladespænding
 bagefter (som jeg husker det)...
 -- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm |  |  | 
       Uffe Ravn (26-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Ravn
 | 
 Dato :  26-04-04 23:08
 | 
 |  | 
 "Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev
 
 > ...den måler samtidig spændingsfald ved start samt højere ladespænding
 > bagefter (som jeg husker det)...
 
 Interessant oplysning!
 
 Mvh.
 
 
 
 
 |  |  | 
        phk (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  27-04-04 21:41
 | 
 |  | 
 "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
 news:408d8892$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev
 >
 > > ...den måler samtidig spændingsfald ved start samt højere ladespænding
 > > bagefter (som jeg husker det)...
 >
 > Interessant oplysning!
 
 Lidt for smart. Ankomst dag X kl. 14.00. "Skiven" indstiller sig og det er
 OK med parkeringsrestriktioner til kl. 16 med 2 timers parkering. Men næste
 dags morgen er der parkeringsrestriktioner fra kl. 8.00 ...
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
         Leonard (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  27-04-04 22:02
 | 
 |  | "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:
 
 >Lidt for smart. Ankomst dag X kl. 14.00. "Skiven" indstiller sig og det er
 >OK med parkeringsrestriktioner til kl. 16 med 2 timers parkering. Men næste
 >dags morgen er der parkeringsrestriktioner fra kl. 8.00 ...
 
 Hvad ville du have gjort med en manuel skive?
 Du har jo holdt der i 2 timer, så du må faktisk ikke holde der efter
 kl 8 uden at have flyttet bilen i mellemtiden.
 Var du kommet kl. 15 har du brugt den første time om eftermiddagen og
 har så indtil kl. 9 næste morgen.
 Sådan tolker jeg i hvert fald reglerne.
 --
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
 
 
 |  |  | 
          phk (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-04-04 09:17
 | 
 |  | 
 "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:gdit809fuj66cp1ta7ifhphsl1q0psfr1k@4ax.com...
 > "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:
 >
 > >Lidt for smart. Ankomst dag X kl. 14.00. "Skiven" indstiller sig og det
 er
 > >OK med parkeringsrestriktioner til kl. 16 med 2 timers parkering. Men
 næste
 > >dags morgen er der parkeringsrestriktioner fra kl. 8.00 ...
 >
 > Hvad ville du have gjort med en manuel skive?
 > Du har jo holdt der i 2 timer, så du må faktisk ikke holde der efter
 > kl 8 uden at have flyttet bilen i mellemtiden.
 > Var du kommet kl. 15 har du brugt den første time om eftermiddagen og
 > har så indtil kl. 9 næste morgen.
 > Sådan tolker jeg i hvert fald reglerne.
 
 Det gør jeg så ikke - uden at have tolket reglerne. Jeg har bare taget for
 givet at de var som jeg tror uden fantasi til at forestille mig det kunne
 være på andre måder :)
 
 Nogen der ved hvordan de skal tolkes?
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |