|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Min nye slæde... Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 00:09
 | 
 |  | 
 
            For første gang i mit liv har jeg lavet en svinegod handel - og så lige
 netop på en bil!   ))))))
 Bilen er fuldt serviceret. Alt der kan være problematisk er skiftet/lavet.
 Bilen er ejet af en ældre tysk Saab-entusiast, der virkelig har passet og
 plejet dyret - hvilket også fremgår af billederne. Jeg har dem i kæmpe
 størrelse, hvor det tydeligt ses at der er passet på bilen. Hold da helt
 kæft, hvor jeg glæder mig til den står i indkørslen, indenfor 14 dage.
 Vidunderet kan ses i news:dk.binaer.motor under samme emne.
 M.v.h.
            
             |  |  | 
  John Sahl (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  19-04-04 00:19
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 > Vidunderet kan ses i news:dk.binaer.motor under samme emne.
 Den ser så absolut velholdt ud, tillykke!
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
  Bjørn Jørvad (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  19-04-04 00:32
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:40830a8d$0$265$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > Vidunderet kan ses i news:dk.binaer.motor under samme emne.
 Hjertelig tillykke med nyanskaffelsen og vidunderet.
 Den ser yderst velholdt ud.
 Tog han "knallerten" i bytte...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
  Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 00:41
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 :: Tog han "knallerten" i bytte...   Pas nu på do' - ellers bliver jeg nødt til at "sætte dig på plads", næste
 gang vi smutter til Bella....     M.v.h.
            
             |  |  | 
   Bjørn Jørvad (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  19-04-04 00:44
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:40831215$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > Pas nu på do' - ellers bliver jeg nødt til at "sætte dig på plads", næste
 > gang vi smutter til Bella....     LOL .... Rene Ord For Lommepenge ....Mein Herr..   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
    Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 00:48
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 :: LOL .... Rene Ord For Lommepenge ....Mein Herr..   Det hédder altså: Rene Heste For Lommepengene...     M.v.h.
            
             |  |  | 
  Ukendt (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-04-04 08:42
 | 
 |  | 
 
            > For første gang i mit liv har jeg lavet en svinegod handel - og så lige
 > netop på en bil!   ))))))
 Rigtig flot bil - og i meget fin stand.
 Hjerteligt tillykke, Henrik.
 Hvornår er den fra, og hvad koster sådan en på danske plader...?
 -- 
 / Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 08:50
 | 
 |  | Jan W Nielsen wrote:
 :: Rigtig flot bil - og i meget fin stand.
 
 I dén grad.
 
 :: Hjerteligt tillykke, Henrik.
 
 Takker....
 
 :: Hvornår er den fra, og hvad koster sådan en på danske plader...?
 
 Det er en '93. Og jeg har en forventning om at prisen vil holde sig under
 80k. En tilsvarende i Danmark vil stå til 100k+
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-04-04 12:00
 | 
 |  | > Det er en '93. Og jeg har en forventning om at prisen vil holde sig under
 > 80k. En tilsvarende i Danmark vil stå til 100k+
 
 
 Billigt for en så hurtig og luksuriøs bil.
 
 På et tidspunkt blev Saab 9000 væsentligtbedre til at modstå rustangreb.
 
 Hvornår var det - og hvilke tiltag blev der gjort fra producentens side for
 at opnå dette..?
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 12:11
 | 
 |  | Jan W Nielsen wrote:
 :: På et tidspunkt blev Saab 9000 væsentligtbedre til at modstå
 :: rustangreb.
 ::
 :: Hvornår var det - og hvilke tiltag blev der gjort fra producentens
 :: side for at opnå dette..?
 
 Det var med CS-modellen (denne), som kom i slutningen af 1991. CS - og
 senere CD - blev galvaniseret til op midt på dørene. Det ses tydeligt på de
 tidligere modeller at de ruster i dørbunde, skærmkanter m.v. Se bl.a. på
 Tommy's.
 
 Men de gamle modeller er stadig ikke slemme, når det gælder de vigtige
 steder, som f.eks. vanger.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
     tommy@the-coffeeshop~ (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tommy@the-coffeeshop~
 | 
 Dato :  19-04-04 12:27
 | 
 |  | On Mon, 19 Apr 2004 13:10:51 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >Jan W Nielsen wrote:
 >:: På et tidspunkt blev Saab 9000 væsentligtbedre til at modstå
 >:: rustangreb.
 >::
 >:: Hvornår var det - og hvilke tiltag blev der gjort fra producentens
 >:: side for at opnå dette..?
 >
 >Det var med CS-modellen (denne), som kom i slutningen af 1991. CS - og
 >senere CD - blev galvaniseret til op midt på dørene. Det ses tydeligt på de
 >tidligere modeller at de ruster i dørbunde, skærmkanter m.v. Se bl.a. på
 >Tommy's.
 >
 >Men de gamle modeller er stadig ikke slemme, når det gælder de vigtige
 >steder, som f.eks. vanger.
 
 Nej, det så jeg i forbindelse med at møgspanden (det var den lige på
 dét tidspunkt:) holdt i pit henover påsken. Dørene og skærmene ser
 lidt trætte ud (som de fleste nok så), men bunden er stadig ganske
 fin. Der var ingen huller, og den så heller ikke decideret svag ud
 nogen steder (vi bankede dog ikke, vi havde travlt med bremserne).
 
 /Tommy
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-04-04 12:18
 | 
 |  | >
 >
 > Det var med CS-modellen (denne), som kom i slutningen af 1991. CS - og
 > senere CD - blev galvaniseret til op midt på dørene. Det ses tydeligt på de
 > tidligere modeller at de ruster i dørbunde, skærmkanter m.v. Se bl.a. på
 > Tommy's.
 
 hehe, ja :) den er rådden :P (sorry tommy, men det er den sku')
 
 
 Danny - drengen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben E (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  19-04-04 15:14
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:40830a8d$0$265$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > For første gang i mit liv har jeg lavet en svinegod handel - og så lige
 > netop på en bil!   ))))))
 >
 > Bilen er fuldt serviceret. Alt der kan være problematisk er skiftet/lavet.
 > Bilen er ejet af en ældre tysk Saab-entusiast, der virkelig har passet og
 > plejet dyret - hvilket også fremgår af billederne. Jeg har dem i kæmpe
 > størrelse, hvor det tydeligt ses at der er passet på bilen. Hold da helt
 > kæft, hvor jeg glæder mig til den står i indkørslen, indenfor 14 dage.
 >
 > Vidunderet kan ses i news:dk.binaer.motor under samme emne.
 >
 > M.v.h.
 >
 >
 Stort tillykke herfra.
 Den ser rigtig pæn ud    Torben E
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  19-04-04 15:40
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 > For første gang i mit liv har jeg lavet en svinegod handel - og så
 > lige netop på en bil!   ))))))
 Det er altid rart når det lykkes    >
 > Bilen er fuldt serviceret. Alt der kan være problematisk er
 > skiftet/lavet. Bilen er ejet af en ældre tysk Saab-entusiast, der
 > virkelig har passet og plejet dyret - hvilket også fremgår af
 > billederne. Jeg har dem i kæmpe størrelse, hvor det tydeligt ses at
 > der er passet på bilen. Hold da helt kæft, hvor jeg glæder mig til
 > den står i indkørslen, indenfor 14 dage.
 >
 > Vidunderet kan ses i news:dk.binaer.motor under samme emne.
 Jamen tillykke med den, den ser da ganske nydelig ud    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Cosworth POWER (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  19-04-04 18:01
 | 
 |  | 
 
            > Vidunderet kan ses i news:dk.binaer.motor under samme emne.
 Ser godt ud Henrik - tillykke! :)  TURRRBBOOOO.....
 -- 
 Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk  - guide
            
             |  |  | 
  Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 23:35
 | 
 |  | Cosworth POWER wrote:
 :: Ser godt ud Henrik - tillykke! :)  TURRRBBOOOO.....
 
 *LOL*    JAAAAAAAAAAAAAAAA...........
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bjørn Jørvad (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  19-04-04 23:37
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:4084542f$0$313$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > *LOL*    JAAAAAAAAAAAAAAAA...........
 Èn...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
    Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 23:41
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 :: KLIP
 ::
 ::: *LOL*    JAAAAAAAAAAAAAAAA...........
 ::
 :: Èn...   Ja, men hvilken én.......     M.v.h.
            
             |  |  | 
     Bjørn Jørvad (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  19-04-04 23:45
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:40845585$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > ::: *LOL*    JAAAAAAAAAAAAAAAA...........
 > ::
 > :: Èn...   >
 > Ja, men hvilken én.......     En lavtryks...<  :::::::::
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
      Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 23:51
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 ::: Ja, men hvilken én.......     ::
 :: En lavtryks...<  :::::::::
 1,0 Bar. Og med en "rød" boks 1,08 Bar.
 Hvad siger Völlen?
 M.v.h.
            
             |  |  | 
       Bjørn Jørvad (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  19-04-04 23:55
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:408457cb$0$299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Bjørn Jørvad wrote:
 > ::: Ja, men hvilken én.......     > ::
 > :: En lavtryks...<  :::::::::
 >
 > 1,0 Bar. Og med en "rød" boks 1,08 Bar.
 >
 > Hvad siger Völlen?
 0.82 bar til 2 x 3 cylindre.
 (Der kan ikke presses mere ud af føntørrene).
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
        Henrik B. (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-04-04 23:58
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 ::: 1,0 Bar. Og med en "rød" boks 1,08 Bar.
 :::
 ::: Hvad siger Völlen?
 ::
 :: 0.82 bar til 2 x 3 cylindre.
 *LOL*  Baaahhh....det er jo lige før at det er grundtryk...
 Prøv og spørg Torben E, hvad han kører med!  *Hvisker* Mellem 1,45 og
 1,65.....     M.v.h.
            
             |  |  | 
         Bjørn Jørvad (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  20-04-04 00:03
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:40845971$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > ::: 1,0 Bar. Og med en "rød" boks 1,08 Bar.
 > :::
 > ::: Hvad siger Völlen?
 > ::
 > :: 0.82 bar til 2 x 3 cylindre.
 >
 > *LOL*  Baaahhh....det er jo lige før at det er grundtryk...
 Njaaeee .... det er nu godt nok 0,6 bar...;)
 > Prøv og spørg Torben E, hvad han kører med!  *Hvisker* Mellem 1,45 og
 > 1,65.....     Hvis ikke lige T6´eren kun kunne købes med en automatgearkasse/GearTronic
 ..... *så* skulle du se løjer og langkål.
 Motoren har jo samme tekniske specs som en RS4.
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
          Mogens Knudsen (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  20-04-04 05:11
 | 
 |  | On Tue, 20 Apr 2004 01:02:30 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 
 >Motoren har jo samme tekniske specs som en RS4.
 
 ikke hvis man læser Bilrevyen - så er dé vidt forskellige...
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
           Bjørn Jørvad (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  20-04-04 11:17
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:6l8980tb4e3nug0tdqdr8njfcrcgo9jn3g@4ax.com...
 
 KLIP
 
 > ikke hvis man læser Bilrevyen - så er dé vidt forskellige...
 
 Du har ret i at den ene er en V6 den anden er en R6.
 
 Ellers har de begge variable indsugnings- og udstødningsventiler og sikkert
 også optimerede brændkamre osv. osv.
 
 Et par svenskere har uden problemer hevet 600 Hk ud af Volvo´s R6, men
 gearkassen/momentomformeren kan ikke holde.
 
 Et par andre svenskere har vist også lagt den i en 242/244 med manuel
 gearkasse og lidt flere HK end standard.
 
 Problemet i S80 er den yderst begrænsede plads ... på tværs .. så gearkassen
 skal være ultra lille med deraf følgende begrænsninger.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
         Torben E (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  20-04-04 10:49
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:40845971$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > Prøv og spørg Torben E, hvad han kører med!  *Hvisker* Mellem 1,45 og
 > 1,65.....     >
 På en god dag ( i kortere øjeblikke) har den skam endda været på 1.85    Torben E
            
             |  |  | 
          Henrik B. (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  20-04-04 11:11
 | 
 |  | 
 
            Torben E wrote:
 ::: Prøv og spørg Torben E, hvad han kører med!  *Hvisker* Mellem 1,45
 ::: og 1,65.....     :::
 ::
 :: På en god dag ( i kortere øjeblikke) har den skam endda været på
 :: 1.85    Hmmm, Vabis'en kører kun med op til 3,4 Bar...     M.v.h.
            
             |  |  | 
           Torben E (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  20-04-04 11:12
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:4084f744$0$416$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Hmmm, Vabis'en kører kun med op til 3,4 Bar...     >
 Ahh, viser den ikke absoluttryk, altså ca 1 bar når den ikke er startet ?
 Torben E
            
             |  |  | 
            Henrik B. (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  20-04-04 12:25
 | 
 |  | 
 
            Torben E wrote:
 ::: Hmmm, Vabis'en kører kun med op til 3,4 Bar...     :::
 ::
 :: Ahh, viser den ikke absoluttryk, altså ca 1 bar når den ikke er
 :: startet ?
 Det er hvad den fortæller i displayet på bilen. Husk på at den kører med ca.
 18:1 i komp.
 M.v.h.
            
             |  |  | 
             Torben E (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  20-04-04 17:16
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:40850875$0$462$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Det er hvad den fortæller i displayet på bilen.
 Jow, men viser det ikke 1.0 når motoren er stoppet ?
 Husk på at den kører med ca.
 > 18:1 i komp.
 Ja det er jo ikke meget for en diesel    Torben E
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (20-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  20-04-04 21:54
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Apr 2004 01:08:58 +0200, Henrik B. wrote:
 > Bilen er fuldt serviceret. Alt der kan være problematisk er
 > skiftet/lavet. Bilen er ejet af en ældre tysk Saab-entusiast, der
 > virkelig har passet og plejet dyret - hvilket også fremgår af
 > billederne. Jeg har dem i kæmpe størrelse, hvor det tydeligt ses at der
 > er passet på bilen. Hold da helt kæft, hvor jeg glæder mig til den
 > står i indkørslen, indenfor 14 dage.
 Mange gange tillykke!
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
 |  |