|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | '98 Audi A6 1.8 20V ? Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  15-04-04 20:26
 | 
 |  | 
 En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 hvad siger panelet?
 
 Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
 forbindelse gerne råd samt vejledning...
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  15-04-04 20:29
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 > brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 > anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 > sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 > hvad siger panelet?
 Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
 Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an, hvis man
 ikke forventer en raket...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
  Henrik Steffensen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Steffensen
 | 
 Dato :  15-04-04 20:43
 | 
 |  | "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:c5mnq2$7f7$1@sunsite.dk...
 > Mogens Knudsen wrote:
 > > En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 > > brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 > > anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 > > sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 > > hvad siger panelet?
 >
 >
 > Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
 >
 > Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an, hvis
 man
 > ikke forventer en raket...
 Jeg kan kun tilslutte mig - jeg har tidligere haft den gamle 2.0'er. I den
 gamle udgave var der dog lige rigeligt med motorstøj.....
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik B. (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-04-04 20:44
 | 
 |  | Morten Fruergaard wrote:
 ::: sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 ::: hvad siger panelet?
 ::
 ::
 :: Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
 ::
 :: Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an,
 :: hvis man ikke forventer en raket...
 
 Men hvad med momentet?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mogens Knudsen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  15-04-04 20:59
 | 
 |  | On Thu, 15 Apr 2004 21:43:47 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >:: Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
 
 OK
 
 >:: Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an,
 >:: hvis man ikke forventer en raket...
 
 125 hk.
 Han havde en Passat 1.8 st car på ferie og synes, den var sløv. Jeg
 mener Audi'en er det samme. (manden kører idag i en gl. Passat st.car)
 
 >Men hvad med momentet?
 
 20V og 125 hk - den skal nok ha' omdrejninger for at trække lidt...
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 21:31
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:u9qt70h77siap1g497isr0rmsmfag8nv0o@4ax.com...
 > On Thu, 15 Apr 2004 21:43:47 +0200, "Henrik B."
 > <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >
 > >:: Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
 >
 > OK
 De to motorer er forbavsende ens at kører med, mit sammenlignings grundlag
 er dog Golf IV, hvor 1,8 er den der støjer mest.
 Motorstøj skulle ikke være noget problem med 1,8'eren når motoren ellers
 vender på langs som i A4.
 De første årgange af A4 led dog lidt af nogle resonans lyde, men om det var
 fra motoren ved jeg ikke.
 >
 > >:: Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an,
 > >:: hvis man ikke forventer en raket...
 >
 > 125 hk.
 > Han havde en Passat 1.8 st car på ferie og synes, den var sløv. Jeg
 > mener Audi'en er det samme. (manden kører idag i en gl. Passat st.car)
 >
 > >Men hvad med momentet?
 >
 > 20V og 125 hk - den skal nok ha' omdrejninger for at trække lidt...
 >
 Ja det ska' den, men det er jo nok lidt individuelt, jeg mener hvis man
 kigger på en 1,8 har men vel ikke de store forventninger og behov.
 Bilen er OK til motorvejs cruising, hvis bare der ikke er en kørelejlighed
 bag på.
 Den har iøvrigt 125 Hk ved sølle 5800 omdrejninger og 173 Nm ved 3950
 mdrejninger, nogle steder er den opgivet til 168 Nm ved 3500 omdrejninger.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264 === Døden overhaler de hurtige ===
            
             |  |  | 
    Klaus Rejkjær (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Rejkjær
 | 
 Dato :  16-04-04 07:08
 | 
 |  | >
 > >Men hvad med momentet?
 >
 > 20V og 125 hk - den skal nok ha' omdrejninger for at trække lidt...
 >
 Den skal op i den høje ende af skalaen før der sker noget. Det er jo nok
 heller ikke for sjov, at VW/Audi lagde den "gamle" 2,0 motor i alle modeller
 igen. 1,8 uden turbo er vist ikke den bedste, og den gamle havde betydeligt
 mere bundtræk og støjede mindre. Jeg har selv kørt en del i en A4 med 1,8
 125 HK motor, og det var ikke lige den motor jeg ville vælge. En i
 omgangskredsen har en Golf med samme motor, og det bekræfter kun at den er
 ret momentsvag. Holdbarhed kender jeg intet til, og kan man leve med at der
 skal omdrejninger til, er det sikkert en fin bil.
 
 MVH Klaus
 
 
 
 
 |  |  | 
     Mogens Knudsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  16-04-04 16:20
 | 
 |  | On Fri, 16 Apr 2004 08:08:14 +0200, "Klaus Rejkjær"
 <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:
 
 >Den skal op i den høje ende af skalaen før der sker noget. Det er jo nok
 >heller ikke for sjov, at VW/Audi lagde den "gamle" 2,0 motor i alle modeller
 >igen. 1,8 uden turbo er vist ikke den bedste, og den gamle havde betydeligt
 >mere bundtræk og støjede mindre. Jeg har selv kørt en del i en A4 med 1,8
 >125 HK motor, og det var ikke lige den motor jeg ville vælge. En i
 >omgangskredsen har en Golf med samme motor, og det bekræfter kun at den er
 >ret momentsvag. Holdbarhed kender jeg intet til, og kan man leve med at der
 >skal omdrejninger til, er det sikkert en fin bil.
 
 Jeg har haft fornøjelsen af at køre 1.000 km i en '97 Audi A6 2.8 med
 hele svineriet. Man skal nok lede længe efter en mere komfortabel bil
 inkl. overskud af kraft. Dén motor ville jég vælge, men min ven her
 har forelsket sig i den aktuelle model. Vi må se, søndag...
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
      Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 17:52
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Jeg har haft fornøjelsen af at køre 1.000 km i en '97 Audi A6 2.8 med
 > hele svineriet. Man skal nok lede længe efter en mere komfortabel bil
 > inkl. overskud af kraft. Dén motor ville jég vælge, men min ven her
 > har forelsket sig i den aktuelle model. Vi må se, søndag...
 Hvad er prisforskellen?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
       Mogens Knudsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  16-04-04 17:58
 | 
 |  | On Fri, 16 Apr 2004 18:52:02 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 
 >Hvad er prisforskellen?
 
 For en '98-er? -> 80.-90.000
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
        Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 17:59
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > On Fri, 16 Apr 2004 18:52:02 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 > mit efternavn . com> wrote:
 >
 >> Hvad er prisforskellen?
 >
 > For en '98-er? -> 80.-90.000
 Så er det vel derfor at han er forelsket i en 1,8...
 Den har han råd til...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
         Mogens Knudsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  16-04-04 18:02
 | 
 |  | On Fri, 16 Apr 2004 18:59:00 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 
 >Så er det vel derfor at han er forelsket i en 1,8...
 >Den har han råd til...
 
 Nope - kein tema
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
          Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 18:04
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 >> Så er det vel derfor at han er forelsket i en 1,8...
 >> Den har han råd til...
 >
 > Nope - kein tema
 Ok.
 Så ville jeg aldrig overveje en 1,8.
 Den skal man købe, hvis man ikke har råd/vil bruge penge på en større motor
 eller bare er ligeglad med trakkraften...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
           Mogens Knudsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  16-04-04 18:20
 | 
 |  | On Fri, 16 Apr 2004 19:04:03 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 
 >Så ville jeg aldrig overveje en 1,8.
 >Den skal man købe, hvis man ikke har råd/vil bruge penge på en større motor
 >eller bare er ligeglad med trakkraften...
 
 Det har jeg sagt til ham, men han har forelsket sig i den aktuelle bil
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  Henrik B. (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-04-04 20:45
 | 
 |  | Mogens Knudsen wrote:
 :: En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 :: brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 :: anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 :: sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 :: hvad siger panelet?
 
 Har selv haft en tilsvarende størrelse bil, med en 2,3-liters motor. Den var
 vældig harmonisk at køre. Ville aldrig købe en 1400 kg's bil med 1,8 liter.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  15-04-04 21:17
 | 
 |  | On Thu, 15 Apr 2004 21:44:50 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 > Ville aldrig købe en 1400 kg's bil med 1,8 liter.
 
 Neej, det var også mine ord. Lidt mere power er IMO at foretrække.
 Iøvrigt vejer den 1275 kg og har 173 Nm...
 
 Nuvel - vi får se, hvad dyret kan "præstere" ud af Lyngbymotorvejen
 på søndag... (inden for lovens rammer!)
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
   Cosworth POWER (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  15-04-04 21:18
 | 
 |  | 
 
            > Nuvel - vi får se, hvad dyret kan "præstere" ud af Lyngbymotorvejen
 > på søndag... (inden for lovens rammer!)
 90 kmt?  Det gåååår pææænt stærkt, hvaaa' :)
 -- 
 Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk  - guide
            
             |  |  | 
    Mogens Knudsen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  15-04-04 21:20
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Apr 2004 22:18:25 +0200, "Cosworth POWER"
 <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:
 >90 kmt?  Det gåååår pææænt stærkt, hvaaa' :)
 Mellemaccelerationer i 5. gear - dieseldrengenes drømmedisciplin    /Mogens
            
             |  |  | 
     Cosworth POWER (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  15-04-04 21:23
 | 
 |  | 
 
            >> 90 kmt?  Det gåååår pææænt stærkt, hvaaa' :)
 >
 > Mellemaccelerationer i 5. gear - dieseldrengenes drømmedisciplin    80-90 kmt i 5. gear m. den motor... det kan i vist også bruge hele
 strækningen på da ;)
 -- 
 Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk  - guide
            
             |  |  | 
   Henrik B. (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-04-04 21:24
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 ::: Ville aldrig købe en 1400 kg's bil med 1,8 liter.
 ::
 :: Neej, det var også mine ord. Lidt mere power er IMO at foretrække.
 :: Iøvrigt vejer den 1275 kg og har 173 Nm...
 Plus to personer, så er man over de 1400 kg.    173 Nm? Ved 5000 omdr/min.?
 M.v.h.
            
             |  |  | 
    Mogens Knudsen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  15-04-04 21:25
 | 
 |  | On Thu, 15 Apr 2004 22:23:32 +0200, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >173 Nm? Ved 5000 omdr/min.?
 
 Nope - 3.950
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 07:52
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 > Har selv haft en tilsvarende størrelse bil, med en 2,3-liters motor.
 > Den var vældig harmonisk at køre. Ville aldrig købe en 1400 kg's bil
 > med 1,8 liter.
 Heller ikke her. Men der findes nogen (guderne forstå det) som ikke kræver
 motorkræft.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
  Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 22:07
 | 
 |  | > En af mine venner har forelsket sig subj,
 
 Forståeligt - hamrende lækker bil.
 
 - i en sænket udgave med
 > brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok.
 
 Det er HELT individuelt og hænger sammen med, hvor meget power, man er vant
 til Langt de fleste mennesker i Danmark vil synes, det er helt fint. Men
 folk, der køber biler i den prisklasse har ofte hurtigere biler, hvorfor den
 nok vi føles en anelse brystsvag.
 
 > Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
 > forbindelse gerne råd samt vejledning...
 
 Jeg har ikke "biblioteket" i min københavner-lejlighed, og jeg kan derfor
 ikke liste alle modellens svagheder. Men hvad angår motor mener jeg ikke,
 der er noget "rigtigt" og "forkert".
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Flemming (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming
 | 
 Dato :  15-04-04 22:19
 | 
 |  | "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:q4ot70l7opfd4rnaufcupbcno7sgj8iqco@4ax.com...
 >
 > En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 > brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 > anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 > sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 > hvad siger panelet?
 >
 > Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
 > forbindelse gerne råd samt vejledning...
 
 
 Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få meget
 Passat eller Skoda for de penge ?
 
 --
 Mvh. Flemming
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 22:31
 | 
 |  | 
 "Flemming" <spamme@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:407efc96$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:q4ot70l7opfd4rnaufcupbcno7sgj8iqco@4ax.com...
 > >
 > > En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 > > brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 > > anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 > > sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 > > hvad siger panelet?
 > >
 > > Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
 > > forbindelse gerne råd samt vejledning...
 >
 >
 > Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få
 meget
 > Passat eller Skoda for de penge ?
 
 Jojo, men så er man jo ikke "ringenes herre" :)
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 22:34
 | 
 |  | > Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få
 meget
 > Passat eller Skoda for de penge ?
 
 Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
 samme - på alle måder.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Flemming (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming
 | 
 Dato :  15-04-04 22:34
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:407effb7$0$441$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få
 > meget
 > > Passat eller Skoda for de penge ?
 >
 > Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
 > samme - på alle måder.
 Du bliver flået ved service ?    -- 
 Mvh. Flemming
            
             |  |  | 
   jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 22:41
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
 >samme - på alle måder.
 Den må du gerne præcisere lidt ;)
 Der er i mine øjne sgutte noget overklasserøg i en undermotoriseret
 halvstor bil 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
    Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 22:53
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:v80u709hmvj28cipabgdubedhlmvaf793a@dtext.news.tele.dk...
 > "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >
 > >Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
 > >samme - på alle måder.
 >
 > Den må du gerne præcisere lidt ;)
 >
 > Der er i mine øjne sgutte noget overklasserøg i en undermotoriseret
 > halvstor bil
 Den har i alle henseende en lækker kvalitet, godt skruet sammen af gode
 materialer, selv gulvtæppet er tande "lækrere" end stort set alle andre
 biler.
 Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter, hvis den
 er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på bagklappen).
 I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man bare
 lidt medlidenhed med staklen indeni.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264 === Døden overhaler de hurtige ===
            
             |  |  | 
     jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 23:01
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter, hvis den
 >er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på bagklappen).
 Godt du huskede det med 1.8 ;)
 mht gulvtæpperne, kan man nu købe dem for dyrt.
 >I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man bare
 >lidt medlidenhed med staklen indeni.
 Tjaehhhh, jeg ville sgu hellere trille i en sådan 2.9i'er, end en
 bovlam Audi.
 (på den anden side, er jeg godt tilfreds med den Scorpio, jeg har idag
 ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
      Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 23:05
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:1c1u70pijov5u28nbi4aqqd9akvf4qpkqd@dtext.news.tele.dk...
 > "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >
 > >Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter, hvis
 den
 > >er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på bagklappen).
 >
 > Godt du huskede det med 1.8 ;)
 >
 > mht gulvtæpperne, kan man nu købe dem for dyrt.
 >
 > >I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man
 bare
 > >lidt medlidenhed med staklen indeni.
 >
 > Tjaehhhh, jeg ville sgu hellere trille i en sådan 2.9i'er, end en
 > bovlam Audi.
 Jowjow men Scorpio'en kunne jo også fåes en en bovlam einsteiger model med
 120 Hk og 171Nm i sin tid.
 A6'erne kan fåes helt op til 4.2L (nicht fuer einsteiger, nur fuer profis)
 :)
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264 === Døden overhaler de hurtige ===
            
             |  |  | 
       Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 23:10
 | 
 |  | > > Tjaehhhh, jeg ville sgu hellere trille i en sådan 2.9i'er, end en
 > > bovlam Audi.
 
 Ahhhh.. Ville du nu også det...?
 
 Personligt tror jeg, du ville ændre mening efter et par uger i selskab med
 en smuk sølvpil som A6´eren med 17" RS4-fælge.
 
 Det svarer lidt til at sige, at jeg hellere ville hve min alm kvikke Vectra
 end en ny bovlam A4 1,6.
 
 Jeg kunne nok finde på at brænde kommentaren af i et muntert øjeblik, men
 efter nogle dage i A4´eren, tror jeg ikke længere på, jeg ville mene det
 alvorligt.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 23:27
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >Ahhhh.. Ville du nu også det...?
 Jep - en direkte bovlam æske ville jeg hurtigt blive fælt træt af 
 (prestige værdi eller ej) 
 Jeg har prøvet en A6'er med den maskine Mogens omtalte, selv min
 Rekord er sgu kvikkere 
 Kig lige på egenvægten på den dersens audi, og så den pyttelille motor
 >Personligt tror jeg, du ville ændre mening efter et par uger i selskab med
 >en smuk sølvpil som A6´eren med 17" RS4-fælge.
 Du lærer nok en dag, at det ikke er al guld der glimter 
 >Det svarer lidt til at sige, at jeg hellere ville hve min alm kvikke Vectra
 >end en ny bovlam A4 1,6.
 >Jeg kunne nok finde på at brænde kommentaren af i et muntert øjeblik, men
 >efter nogle dage i A4´eren, tror jeg ikke længere på, jeg ville mene det
 >alvorligt.
 no comments.
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
         Henrik B. (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  16-04-04 17:14
 | 
 |  | jan@stevns.net wrote:
 :: Jeg har prøvet en A6'er med den maskine Mogens omtalte, selv min
 :: Rekord er sgu kvikkere
 ::
 :: Kig lige på egenvægten på den dersens audi, og så den pyttelille
 :: motor
 
 Hmmm, så'n en 2,9i Scorpio, har den ikke kun latterlige 145 Hk?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
          jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 17:21
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
 >Hmmm, så'n en 2,9i Scorpio, har den ikke kun latterlige 145 Hk?
 Nope - den grimme har knap 200
 Min har 145, til knap 1300kg ~ altså under de magiske 10kg/hk
 (min definition på bovlam er over 10kg pr hest)
 Audi A6, 1.8 har vist noget mere at slæbe på 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
           Ukendt (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  16-04-04 17:38
 | 
 |  | 
 
            > Audi A6, 1.8 har vist noget mere at slæbe på
 Men er alligevel kun 4 km/t langsommere på toppen end din..    Den kan være Scorpioen skal have måsefuld af min gamle Vectra..    -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
            jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 17:49
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >Men er alligevel kun 4 km/t langsommere på toppen end din..    Jeg ved ikke hvor hurtig en A6'er er, men jeg kender min Scorpio's
 topfart.
 >Den kan være Scorpioen skal have måsefuld af min gamle Vectra..    Det kunne du li ?   Jeg havde nu ellers tænkt at dukke op med Spirilen
 i hvertfald til morgentaffel.
 (Så kan Bjørn ærgre sig endnu mere, hehe....)
 Hvis vejret holder, laver jeg et par baljer kaffe, og skaffer nogle
 krus 
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
             Bjørn Jørvad (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  16-04-04 17:49
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:3g3080h942huaodtvg4bvgja47mq6cco09@dtext.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > (Så kan Bjørn ærgre sig endnu mere, hehe....)
 
 Det kan du spirilme også tro, han nok skal gøre...:)
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
              jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 17:56
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :
 >Det kan du spirilme også tro, han nok skal gøre...:)
 Du fangede det var Nørgård ;)  
 Han glemmer vist sent den tur Claus gav ham ;)
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
             Henrik B. (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  16-04-04 18:11
 | 
 |  | jan@stevns.net wrote:
 :: (Så kan Bjørn ærgre sig endnu mere, hehe....)
 ::
 :: Hvis vejret holder, laver jeg et par baljer kaffe, og skaffer nogle
 :: krus
 
 *spyt* Kaffe? Det er sådan noget man hælder under, inden man asfalterer...
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
             Ukendt (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  16-04-04 19:39
 | 
 |  | 
 
            > Det kunne du li ?   Jeg havde nu ellers tænkt at dukke op med Spirilen
 > i hvertfald til morgentaffel.
 Fedt, mend.. Glæder mig til at se, høre og opleve den...!    Måske er der lagt op til lidt frisk duel mellem de hurtige biler. Udover Bjørns 
 trimmede T6´r kommer der også en sprælsk Audi og en morgenfrisk Cossie, har jeg 
 hørt..    /Jan W Nielen
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:212.242.54.187)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
              Mogens Knudsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  16-04-04 19:49
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 16 Apr 2004 20:39:19 +0200, <Jan W Nielsen> wrote:
 >Fedt, mend.. Glæder mig til at se, høre og opleve den...!    >Måske er der lagt op til lidt frisk duel mellem de hurtige biler. Udover Bjørns 
 >trimmede T6´r kommer der også en sprælsk Audi og en morgenfrisk Cossie, har jeg 
 >hørt..    Rolig nu - de 130 km/t er ikke tilladt før sidst på måneden    /Mogens
            
             |  |  | 
              jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 19:56
 | 
 |  | 
 
            <Jan W Nielsen> skrev :
 >Fedt, mend.. Glæder mig til at se, høre og opleve den...!    >Måske er der lagt op til lidt frisk duel mellem de hurtige biler. Udover Bjørns 
 >trimmede T6´r kommer der også en sprælsk Audi og en morgenfrisk Cossie, har jeg 
 >hørt..    Der bliver ikke megen duel fra Spirilens side af er jeg bange for, den
 har fået en besynderlig lyd underneden, og jeg kan ikke lokalisere
 hvad årsagen er, men den "kan" da både bremse og styre, så den kommer.
 at den så bliver i Køge, medens vi andre er i Bella, er en anden
 sag....
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
           Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 17:53
 | 
 |  | 
 
            jan@stevns.net wrote:
 > (min definition på bovlam er over 10kg pr hest)
 Hvad kalder du så:
 105 hk til 2.225 kg jf brovægt?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
            jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 19:43
 | 
 |  | 
 
            "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
 >Hvad kalder du så:
 >105 hk til 2.225 kg jf brovægt?
 Ikke noget.
 Håber det er en diesel der trækker ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
             Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 20:06
 | 
 |  | 
 
            jan@stevns.net wrote:
 > Håber det er en diesel der trækker ;)
 Jep. 2,5 TDi.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
       jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 23:30
 | 
 |  | 
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >Jowjow men Scorpio'en kunne jo også fåes en en bovlam einsteiger model med
 >120 Hk og 171Nm i sin tid.
 Det kunne faktisk være værre endnu da, en OHC'er med sprøjt: 115
 hypper.
 Den virkede nu ikke specielt undermotoriseret, da den ikke slæber på
 samme antal kilo som Audien gør 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
     Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 23:03
 | 
 |  | > I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man
 bare
 > lidt medlidenhed med staklen indeni.
 
 ROFL....
 
 (Helt enig)
 
 De første havde sgu da i det mindste lidt 80´er-karakter.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Morten Fruergaard (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-04-04 08:00
 | 
 |  | 
 
            Claus Petersen wrote:
 > Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter,
 > hvis den er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på
 > bagklappen).
 Nu forventer jeg ikke, at jeg nogensinde skal have en A6 1,8. Men hvis jeg
 skulle, kom det "1,8" af bagklappen meget hurtigt...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
    Ukendt (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-04 23:02
 | 
 |  | 
 
            > >Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
 > >samme - på alle måder.
 > Den må du gerne præcisere lidt ;)
 Ok.    Forskellen på Skoda og for eksempel Vento er blandt andet kabinens
 lækkerhed. På samme måde som Ventoen er lækrere end Skoda´en er A6´eren
 lækrere end Ventoen.
 A6´eren er også uhyre komfortabel. Man kan mærke, man sidder i en dyr bil -
 en overklassebil.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
     jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 23:29
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >A6´eren er også uhyre komfortabel. Man kan mærke, man sidder i en dyr bil -
 >en overklassebil.
 lige indtil man træder på speederen og sidder tilbage med en undren :
 Mener de virkeligt det alvorligt ?
 Jeg husker stadig en tidligere Chef's møde med en SMC værkfører, da
 hans daværende svinedyre Audi var gået i stykker (igen)
 "Hvad havde du forventet ? Det er den billigste af vores biler ....."
 Hold kæft han var tosset....
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
      Lars B Madsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B Madsen
 | 
 Dato :  16-04-04 10:51
 | 
 |  | jan@stevns.net wrote:
 > "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >
 >> A6´eren er også uhyre komfortabel. Man kan mærke, man sidder i en
 >> dyr bil - en overklassebil.
 >
 > lige indtil man træder på speederen og sidder tilbage med en undren :
 >
 > Mener de virkeligt det alvorligt ?
 >
 >
 > Jeg husker stadig en tidligere Chef's møde med en SMC værkfører, da
 > hans daværende svinedyre Audi var gået i stykker (igen)
 >
 > "Hvad havde du forventet ? Det er den billigste af vores biler ....."
 >
 > Hold kæft han var tosset....
 
 LOL!
 Der er ingen grænser for hvad SMC nogengange kan finde på..
 --
 Madsen - SZR 660
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  16-04-04 11:23
 | 
 |  | 
 
            > > "Hvad havde du forventet ? Det er den billigste af vores biler ....."
 > > Hold kæft han var tosset....
 > Der er ingen grænser for hvad SMC nogengange kan finde på..
 Der er sgu heller ingen grænser for lystfiskerhistorierne    -- 
 / Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
        jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 16:45
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :
 >Der er sgu heller ingen grænser for lystfiskerhistorierne    og slet ikke de ægte af slagsen : Det var SMC valby, og historien er
 sgu' ægte nok...
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
         Morsing (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morsing
 | 
 Dato :  16-04-04 17:20
 | 
 |  | 
 
            >Der er sgu heller ingen grænser for lystfiskerhistorierne    og slet ikke de ægte af slagsen : Det var SMC valby, og historien er
 sgu' ægte nok...
 **********
 Nu kan jeg jo tage fejl, og der Valby kan ligge mange steder i landet; men
 jeg tror ikke der har ligget en SMC - VW/Audi forhandler i Valby (VW i Kbh
 SV / Valby er ikke SMC)
            
             |  |  | 
          jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 17:26
 | 
 |  | 
 
            "Morsing" <maegtig_mus@hotmail.com> skrev :
 >Nu kan jeg jo tage fejl, og der Valby kan ligge mange steder i landet; men
 >jeg tror ikke der har ligget en SMC - VW/Audi forhandler i Valby (VW i Kbh
 >SV / Valby er ikke SMC)
 Jeg kan da osse tage fejl - forhandleren på hjørnet af folehaven og
 gl. køge landevej ?  er det ikke en SMC
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
           Morsing (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morsing
 | 
 Dato :  16-04-04 17:32
 | 
 |  |  |  |  | 
         Ukendt (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  16-04-04 17:40
 | 
 |  | > og slet ikke de ægte af slagsen : Det var SMC valby, og historien er
 > sgu' ægte nok...
 
 Jeg tror simpelthen ikke på, at en værkfører i ramme alvor siger til en
 kunde, der har købt en A6, at hans bil går i stykker, fordi den hører til
 blandt de billigste modeller.
 
 Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
 han følte forholdet til kunden kunne bære det.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
          jan@stevns.net (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-04-04 17:54
 | 
 |  | 
 
            "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
 >Jeg tror simpelthen ikke på, at en værkfører i ramme alvor siger til en
 >kunde, der har købt en A6, at hans bil går i stykker, fordi den hører til
 >blandt de billigste modeller.
 Det finder vi aldrig ud af, for det var før A6'erens tid , og det var
 en 80'er , som uanset hvad var noget af det dyreste småbil der var til
 at købe, selv om det var den lille i familien 
 Nu lå det også i luften at Benny havde stillet højere forventinger op
 til bilen, end bilen kunne bære, men prisen i menigmands øjne nok
 kunne berettige. 
 >Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
 >han følte forholdet til kunden kunne bære det.
 Jeg tror nok Benny fandt grinet frem bagefter, men det blev nu sagt
 sådan (som jeg skrev: Hvad i alverden havde du forventet ?)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
          Bjørn Jørvad (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  16-04-04 17:53
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:40800c85$0$454$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Jeg tror simpelthen ikke på, at en værkfører i ramme alvor siger til en
 > kunde, der har købt en A6, at hans bil går i stykker, fordi den hører til
 > blandt de billigste modeller.
 >
 > Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
 > han følte forholdet til kunden kunne bære det.
 
 Du drømmer ikke om, hvorledes nogle værkførere må have slået hovedet.
 
 Jeg har oplevet at blive taget ned fra liften og smidt ud af hallen, mens
 den stakkels mekanikker må stå og se til.
 
 Udgangsbønnen var: "Sådan en bil kender vi ikke og kan således ikke
 servicere".
 
 Sted: Autoriseret Nissan-forhandler (forlængst bortgået......)
 
 Bil: Nissan Silvia Coupe DOHC 2.0 16V (S12), (på daværende tidpunkt blot
 solgt i 30 eksemplarer i Danmark).
 
 Årstal: 1987
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Verner Johnsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  16-04-04 22:05
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 16 Apr 2004 18:40:26 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
 wrote:
 >Jeg tror simpelthen ikke på, at en værkfører i ramme alvor siger til en
 >kunde, der har købt en A6, at hans bil går i stykker, fordi den hører til
 >blandt de billigste modeller.
 >
 >Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
 >han følte forholdet til kunden kunne bære det.
 Åh, man må høre meget før ørerne falder af. Jeg havde for nogle år
 siden en oplevelse, som godt nok ikke har så meget med biler at gøre:
 Jeg sendte en klage til den danske importør af et udenlandsk
 elektronikprodukt (radio, fjernsyn usw) og beklagede mig over, at mit
 fjernsyn, som var det pågældede mærkes topmodel, gentagne gange var
 gået i stykker.
 Importørens servicechef svarede høfligt pr brev, at jeg jo måtte være
 opmærksom på, at det pågældende fjernsyn var et meget avanceret og
 kompliceret produkt, og at jeg derfor måtte forvente, at der lettere
 gik i stykker end øvrige produkter.
 Den morede jeg mig meget over    -- 
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
            
             |  |  | 
           Mogens Knudsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  16-04-04 22:10
 | 
 |  | On Fri, 16 Apr 2004 21:04:43 GMT, Verner Johnsen
 <vejoh@post10.tele.dk> wrote:
 
 >Importørens servicechef svarede høfligt pr brev, at jeg jo måtte være
 >opmærksom på, at det pågældende fjernsyn var et meget avanceret og
 >kompliceret produkt, og at jeg derfor måtte forvente, at der lettere
 >gik i stykker end øvrige produkter. Den morede jeg mig meget over...
 
 Forståeligt nok - at du grinede. Nu har jeg sådan et job til hverdag
 og må sige, at det kan være vanskeligt at forklare "alm. mennesker",
 at sofistikerede produkter KAN HAVE en højere "hitrate" end mindre
 sofistikerede. Jeg tror, det var pointen i besvarelsen...
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
            Verner Johnsen (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  18-04-04 22:04
 | 
 |  | On Fri, 16 Apr 2004 23:09:39 +0200, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 
 >On Fri, 16 Apr 2004 21:04:43 GMT, Verner Johnsen
 ><vejoh@post10.tele.dk> wrote:
 >
 >>Importørens servicechef svarede høfligt pr brev, at jeg jo måtte være
 >>opmærksom på, at det pågældende fjernsyn var et meget avanceret og
 >>kompliceret produkt, og at jeg derfor måtte forvente, at der lettere
 >>gik i stykker end øvrige produkter. Den morede jeg mig meget over...
 >
 >Forståeligt nok - at du grinede. Nu har jeg sådan et job til hverdag
 >og må sige, at det kan være vanskeligt at forklare "alm. mennesker",
 >at sofistikerede produkter KAN HAVE en højere "hitrate" end mindre
 >sofistikerede. Jeg tror, det var pointen i besvarelsen...
 >
 
 Jo, "vi" ved jo godt, at "alt andet lige" jo flere komponenter, du
 bruger i et apparat, jo større er risikoen for fejl, men at skrive det
 på et officielt stykke brevpapir, er vist ikke noget
 salgs/marketingschefen vil rose ham for.
 
 Jeg har selv en del kundekontakt (erhvervskunder worldwide), og som
 teknikker sætter jeg en ære i at betjene og servicere kunderne bedst
 muligt, men jeg er også meget bevidst om, at alt hvad vi siger og gør,
 er en del af virksomhedens markedsføring.
 Det sidste tror jeg den kære servicechef havde glemt.
 
 --
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 
 
 |  |  | 
             Peter Weis (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  19-04-04 16:24
 | 
 |  | 
 "Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> wrote:
 
 > Jeg har selv en del kundekontakt (erhvervskunder worldwide), og som
 > teknikker sætter jeg en ære i at betjene og servicere kunderne bedst
 > muligt, men jeg er også meget bevidst om, at alt hvad vi siger og gør,
 > er en del af virksomhedens markedsføring.
 > Det sidste tror jeg den kære servicechef havde glemt.
 
 Det kræver faktisk en speciel psykologi at være service- og
 supportmedarbejder. Når det går godt for virksomheden så er der også flere
 problemer og mere brok. Så stemningen kan nemt blive lidt trykket når salget
 stiger.
 
 mvh
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  Carsten Petersen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Petersen
 | 
 Dato :  15-04-04 22:34
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:q4ot70l7opfd4rnaufcupbcno7sgj8iqco@4ax.com...
 >
 > En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
 > brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
 > anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
 > sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
 > hvad siger panelet?
 >
 > Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
 > forbindelse gerne råd samt vejledning...
 
 Har haft 4 Seat Toledo/Leon med pågældende motor, med og uden turbo.
 Versionen uden turbo trækker OK når den får kniven, men der skal snoninger
 til, og noget jern er den ikke!
 Vær opmærksom på et resonansområde omkring 4000 rpm. Det nævnes andetsteds
 at det ikke er noget problem når motoren er placeret langsliggende. Det har
 jeg ingen erfaring med, men med tværvendt placering kan det være en plage
 ved hastigheder omkr. 140-150 km/t. I turboversionen er problemet der ikke.
 
 --
 Mvh
 Carsten
 
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  18-04-04 16:06
 | 
 |  | On Thu, 15 Apr 2004 21:26:23 +0200, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 
 >Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den...
 
 Nu man taler om bilsælger og moral - I guder, mand.
 Jeg havde en klar aftale om et forløb, hvor hans kone var indblandet.
 Hun skulle nemlig sørge for, at bilen stod klar til mig, idet manden
 skulle på arbejde. Og hvad sker der - bilen var der ikke. I stedet
 måtte jeg til Amager og bese bilen på en P-plads. Iøvrigt uden at
 kunne prøve den, da manden var ude i byen.
 
 Stand:
 1) hamrende flot -> sænkning og alu's = perfekt.
 1a) dæk og interiør okay
 2) ridser hist og pist, men acceptabelt (sidespejle, dørgreb, højre
 førerdør)
 3) besynderlig afskalning af venstre førerdør forneden. Jeg kunne se,
 at døren var omlakeret. Sandsynligvis med en forkert lak ift. gal-
 vaniseringen. Malingen fladt af i flager
 4) højre baghjul ragede udenfor skærmkanten, hvilket ikke var
 tilfældet med venstre!
 
 Jeg ville ikke købe uden at Audi havde sagt god for nogle af tingene.
 Især førerdøren generede mig. Det højre bagdæk kan skyldes en bagbro,
 der ikke sidder helt rigtigt, hvilket der ikke kan gøres noget ved...
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-04-04 18:53
 | 
 |  | 
 > >Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den...
 >
 > Nu man taler om bilsælger og moral - I guder, mand.
 > Jeg havde en klar aftale om et forløb, hvor hans kone var indblandet.
 > Hun skulle nemlig sørge for, at bilen stod klar til mig, idet manden
 > skulle på arbejde. Og hvad sker der - bilen var der ikke. I stedet
 > måtte jeg til Amager og bese bilen på en P-plads. Iøvrigt uden at
 > kunne prøve den, da manden var ude i byen.
 >
 > Stand:
 > 1) hamrende flot -> sænkning og alu's = perfekt.
 > 1a) dæk og interiør okay
 > 2) ridser hist og pist, men acceptabelt (sidespejle, dørgreb, højre
 >     førerdør)
 > 3) besynderlig afskalning af venstre førerdør forneden. Jeg kunne se,
 >     at døren var omlakeret. Sandsynligvis med en forkert lak ift. gal-
 >     vaniseringen. Malingen fladt af i flager
 > 4) højre baghjul ragede udenfor skærmkanten, hvilket ikke var
 >     tilfældet med venstre!
 >
 > Jeg ville ikke købe uden at Audi havde sagt god for nogle af tingene.
 > Især førerdøren generede mig. Det højre bagdæk kan skyldes en bagbro,
 > der ikke sidder helt rigtigt, hvilket der ikke kan gøres noget ved...
 Det kunne måske tyde på en skade, der ikke var lavet helt OK.
 Jeg tror faktisk at bagbroen kan flyttes lidt på "tolerancen" i bolthulerne,
 det er ihvertilfælde muligt på Audi A3.
 Men jeg ved selvfølgelig ikke hvor galt det var her.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264 === Døden overhaler de hurtige ===
            
             |  |  | 
   Mogens Knudsen (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  18-04-04 19:07
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 18 Apr 2004 19:53:15 +0200, "Claus Petersen"
 <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
 >Det kunne måske tyde på en skade, der ikke var lavet helt OK.
 Enig
 >Jeg tror faktisk at bagbroen kan flyttes lidt på "tolerancen" i bolthulerne,
 >det er ihvertilfælde muligt på Audi A3.
 >Men jeg ved selvfølgelig ikke hvor galt det var her.
 Min kone kunne se forskel    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
    Klaus Rejkjær (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Rejkjær
 | 
 Dato :  18-04-04 20:11
 | 
 |  | 
 
            > >Jeg tror faktisk at bagbroen kan flyttes lidt på "tolerancen" i
 bolthulerne,
 > >det er ihvertilfælde muligt på Audi A3.
 > >Men jeg ved selvfølgelig ikke hvor galt det var her.
 >
 > Min kone kunne se forskel    >
 Sådan nogle småting plejer min kone at rette med lidt nærkontakt med
 kantsten m.m.    MVH Klaus
 (der håber, at konen ikke læser med her)
            
             |  |  | 
     Mogens Knudsen (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  18-04-04 20:13
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 18 Apr 2004 21:10:59 +0200, "Klaus Rejkjær"
 <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:
 >Sådan nogle småting plejer min kone at rette med lidt nærkontakt med
 >kantsten m.m.    >MVH Klaus
 >(der håber, at konen ikke læser med her)
 ROFL    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
            
             |  |  | 
 |  |