|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | import/forsikring af audi 200 2,3 turbo qu~ Fra : Christian Lundbak
 | 
 Dato :  14-04-04 20:48
 | 
 |  | hey
 
 Først lidt baggrund:
 Jeg har en polo 1,3 fra 84 til salg. Den vil min svoger gerne købe til sin
 datter. Han har en audi 200 avant 2,3 turbo quattro fra 86 stående. han
 købte den for ca. 8 år siden i tyskland, men bliv ubehagelidt overrasket
 over afgiften v. import, og nåede aldrig videre. Derefter har bilen stået
 udendørs, og er nu grøn af tidens trend hvor den før var hvid. Så den er
 altså i dårligst mulig stand. Vi har talt om at bytte, og så ville jeg jo
 gerne gøre den klar til syn, betale afgiften, forsikre den, og køre en
 dejlig tur... MEN hvad koster'et??? den lidt fiktive overtagelsespris er ca
 5-7000 kr. og efter at have kigget på tidl. vurderinger på told og skat tror
 jeg et bud på afgiften kunne være 20000 kr +/- 5000... hvad tror de
 herrer???
 Jeg har selvfølgelig søgt i gruppen efter tidligere indlæg som kunne gøre
 mig klogere, og i denne søgen faldt jeg over forsikring emnet. Jeg har
 forsøgt at få en pris på ansvar på flere online beregnere uden held.
 umiddelbart vil ingen forsikre en sådan skude :(
 hvad gør en klog? holder sig til sin polo?
 På forhånd tak fra den Audifile
 ps: hvad drikker sådan en fætter i blandet kørsel... 8-10 l.?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  14-04-04 20:54
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 14 Apr 2004 21:48:25 +0200, "Christian Lundbak"
 <christian@1234lundbakinfo.dk (Fjern 1234)> wrote:
 >hvad gør en klog? holder sig til sin polo?
 Jep - hold nallerne langt væk !
 >På forhånd tak fra den Audifile
 >ps: hvad drikker sådan en fætter i blandet kørsel... 8-10 l.?
 Heine har haft een - han skriver:
 Økonomisk:
 Absolut nej !! den sluger benzin (oktan 98) som en kampvogn.
 Reservedele koster en formue.
www.dkfritidbil.dk/whois/holten/holten.htm /Mogens
 '92 Audi V8 (til låns en tid)
            
             |  |  | 
  Henrik B. (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-04-04 21:03
 | 
 |  | 
 
            Din indbakke bugner.    M.v.h.
            
             |  |  | 
  Jonas R. (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jonas R.
 | 
 Dato :  14-04-04 22:10
 | 
 |  | Christian Lundbak wrote:
 > hey
 >
 > Først lidt baggrund:
 > Jeg har en polo 1,3 fra 84 til salg. Den vil min svoger gerne købe
 > til sin datter. Han har en audi 200 avant 2,3 turbo quattro fra 86
 > stående. han købte den for ca. 8 år siden i tyskland, men bliv
 > ubehagelidt overrasket over afgiften v. import, og nåede aldrig
 > videre. Derefter har bilen stået udendørs, og er nu grøn af tidens
 > trend hvor den før var hvid. Så den er altså i dårligst mulig stand.
 > Vi har talt om at bytte, og så ville jeg jo gerne gøre den klar til
 > syn, betale afgiften, forsikre den, og køre en dejlig tur... MEN hvad
 > koster'et??? den lidt fiktive overtagelsespris er ca 5-7000 kr. og
 > efter at have kigget på tidl. vurderinger på told og skat tror jeg et
 > bud på afgiften kunne være 20000 kr +/- 5000... hvad tror de herrer???
 > Jeg har selvfølgelig søgt i gruppen efter tidligere indlæg som kunne
 > gøre mig klogere, og i denne søgen faldt jeg over forsikring emnet.
 > Jeg har forsøgt at få en pris på ansvar på flere online beregnere
 > uden held. umiddelbart vil ingen forsikre en sådan skude :(
 > hvad gør en klog? holder sig til sin polo?
 > På forhånd tak fra den Audifile
 > ps: hvad drikker sådan en fætter i blandet kørsel... 8-10 l.?
 
 Lækker øse efter min mening, men tror sq ikke du skal regne med 10 km/l nok
 nærmere 8 km/l medmindre du kører morfar kørsel :)
 
 Motoren er en perle efter min mening, nu kan jeg ikke huske om det er den
 10V eller 20V som ligger i, men den lyder og kører godt. Gearkassen skulle
 eftersigende også være ret så solid :)
 
 /JOnas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian Lundbak (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Lundbak
 | 
 Dato :  14-04-04 22:50
 | 
 |  | >jonas skrev: Motoren er en perle efter min mening, nu kan jeg ikke huske om
 det er den
 > 10V eller 20V som ligger i, men den lyder og kører godt. Gearkassen skulle
 > eftersigende også være ret så solid :)
 
 -Jeg tror ikke det er en 20V, men puuuha de 5 ben siger rart når de for lidt
 at leve af.
 anyway: er der ingen som har en holdning til afgifgsniveauet. skal jeg f.eks
 vente med at shine den op til efter synshalbesøget? eller er det en skrøne
 at det kan betale sig? hvad med den forsikring. er der nogen som har et
 lignende køretøj forsikret og hvis så for hvor meget. ( jeg er 30 og har
 haft egen bil i 3-4 år, ikke elite)???????
 og endelig; nogen gode råd med hensyn til at rette op på bilen efter 8 års
 udendørs stilstand?
 på forhånd tak
 ps: tak for rådet Mogens, men jeg tror kærlighed gør blind ;)
 
 
 
 
 |  |  | 
  J.K.Arning (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J.K.Arning
 | 
 Dato :  15-04-04 08:09
 | 
 |  | Christian Lundbak wrote:
 > hey
 
 Hejsa
 
 > MEN hvad koster'et???
 
 Officielt ( har lige undersøgt det da jeg er ved at lave samme stunt med en
 Audi 100
 jeg har stående ) hedder det sig at en tommefinger regel er at det koster
 60% af
 hvad en forhandler i DK ville sælge en tilsvarende ( lovlig / synet ) bil
 for.
 
 Men du kan jo få lavet en "foreløbig værdiansættelse af køretøj" .. det er
 lige til at gå til
 du skal udfylde en blanket ( se told og skat på nettet .. under borger ..
 led efter blanket
 20.009 ).
 
 Regards
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |