|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvad er VTS? Fra : Morten Kirsbo
 | 
 Dato :  14-04-04 19:49
 | 
 |  | Hey,
 
 Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 
 mvh Morten
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  14-04-04 19:55
 | 
 |  | 
 "Morten Kirsbo" <kirsbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:74602683.0404141049.67c33477@posting.google.com...
 > Hey,
 >
 > Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 *V*irksom *T*ænd*S*ats ?
   --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
            
             |  |  | 
  Fly Christensen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  14-04-04 19:59
 | 
 |  | On 14 Apr 2004 11:49:04 -0700, kirsbo@hotmail.com (Morten Kirsbo) wrote:
 
 >Hey,
 >
 >Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 
 VTS
 Vereinigte Theaterschaffende der Schweiz
 
 VTS
 Bollwerk 35
 3011 Bern
 Büro: 031 312 80 08
 Fax: 031 312 80 49
 email:vts@theaterschaffende.ch
 Büroöffnungszeiten:
 Montag und Mittwoch 9h00-12h30 und 14h00-17h00
 Dienstag 9h00-12h00
 Das Telefon ist von Montag bis Freitag zu Bürozeiten bedient
 
 SCNR!
 
 Fly
 
 --
 Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
 
 
 |  |  | 
  Landberg (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  14-04-04 20:02
 | 
 |  |  |  |  | 
  EjS (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  15-04-04 08:06
 | 
 |  | 
 
            > Når man siger VTS lyder det let som "vitesse" som er fransk for fart.
 Derfor
 > hedder Citroëns GTi-biler VTS. Sådan en lyder sådan her når man hamrer den
 > af: http://www.landberg.dk/Køretur%20i%20VTS.mpg Satan den lyder vild ...!
 MVH EjS
            
             |  |  | 
  Mogens Knudsen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  14-04-04 20:03
 | 
 |  | On 14 Apr 2004 11:49:04 -0700, kirsbo@hotmail.com (Morten Kirsbo)
 wrote:
 
 >Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 
 Vitesse Trés Sport...
 (Fart, meget sportslig)
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  Lars Knudsen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  14-04-04 20:05
 | 
 |  | 
 
            Hejsa,
 kirsbo@hotmail.com (Morten Kirsbo) wrote in 
 news:74602683.0404141049.67c33477@posting.google.com:
 > Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 Ved ikke hvad det står for, men det er Citroëns GTI betegnelse. De bruger 
 også VTR for de lidt mindre, med stadig "sportslige" typer. 
 Den er blot en modelbetegnelse. de har anvendt den til ihvertifælde Saxo og 
 Xsara bilerne. Selv kører jeg - lidt endnu - i en Xsara VTS, vældig dejlig 
 bil med 167 HK, omend ikke superpraktisk    ** Lars
            
             |  |  | 
  Morten Kirsbo (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Kirsbo
 | 
 Dato :  15-04-04 13:49
 | 
 |  | 
 
            > Ved ikke hvad det står for, men det er Citroëns GTI betegnelse. De bruger 
 > også VTR for de lidt mindre, med stadig "sportslige" typer. 
 > 
 > Den er blot en modelbetegnelse. de har anvendt den til ihvertifælde Saxo og 
 > Xsara bilerne. Selv kører jeg - lidt endnu - i en Xsara VTS, vældig dejlig 
 > bil med 167 HK, omend ikke superpraktisk    > 
 > ** Lars
 Det er netop en Xsara VTS jeg har forelsket mig i efter at have set en
 rigtig flot model gentagne gange hos min søster i Kastrup på Amager.
 Jeg troede VTS havde noget at gøre med en eller anden form for Citroen
 specifik affjedring. Så vidt jeg har forstået har blandt andet Xantia
 en specielt form for affjedring der skulle være helt unik. Var
 interesseret i at høre om denne affjedring (eller hvad det nu er    også var på Xsara'en.
 "Selv kører jeg - lidt endnu - i en Xsara VTS, "
 er du da ved at sælge din Xsara? Har du eventuelt et link til nogle
 billeder?
 Hvordan er prisen på Citroen reservedele, og hvor meget kører sådan en
 sag egentlig på literen? Det kan være jeg burde rykke disse spørgsmål
 til en ny tråd...
 I skal alle have tak for besvarelsen!
 mvh Morten
            
             |  |  | 
   Lars (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  15-04-04 15:16
 | 
 |  | 
 
            Hejsa,
 > Jeg troede VTS havde noget at gøre med en eller anden form for Citroen
 > specifik affjedring. Så vidt jeg har forstået har blandt andet Xantia
 > en specielt form for affjedring der skulle være helt unik. Var
 > interesseret i at høre om denne affjedring (eller hvad det nu er    > også var på Xsara'en.
 Ah okay.. Nej, den har traditionel affjedring, der er justeret til den hårde
 side, men som kører rigtig godt og hvor du kan sparke til de 167 heste uden
 at bilen er ved at fløje af vejen.
 > "Selv kører jeg - lidt endnu - i en Xsara VTS, "
 > er du da ved at sælge din Xsara? Har du eventuelt et link til nogle
 > billeder?
 Nej, jeg er ved at flytte til Sverige. VTS'en i dag har jeg som firmabil -
 så den skal bare retur til leasingselskabet. I Sverige er alting jo meget
 sjovere når det angår biler, og det kan slet ikke betale sig at have
 firmabil.
 Men derudover er jeg rigtig godt tilfreds med VTS'en. Havde en frygtelig
 masse bøvl med vand i bilen pga en skade jeg havde for noget tid siden (der
 var en der kørte op bag i højre side af bilen), men motor og bilen som
 helhed kører rigtig godt. Man skal kunne leve med at den er 3-dørs. Men
 derudover har den alt i udstyr inklusive klimanlæg, sædevarme, regnsensor,
 sportssæder, osv.
 > Hvordan er prisen på Citroen reservedele,
 Jeg kan ikke svare kvalificeret på det. Og slet ikke i forhold til hvad
 andre tager. Men alt i alt tror jeg den er ret så gennemsnitlig hvis du får
 den serviceret på et autoriseret værksted.
 > og hvor meget kører sådan en sag egentlig på literen?
 Jeg kører lige knap 12 km/L i øjeblikket (8.4 L per 100 km over de sidste
 cirka 5.000 km ifølge kørecomputeren i den). Jeg kører primært lange stræk -
 2 x 85 km per dag til og fra arbejde af Køge Bugt og Vestmotorvejen. Der har
 været rimelig trafik den seneste ret lange periode med gennemsnitshastighed
 omkring den nye hastighedsgrænse på motorvejen, med nedbremsninger ved
 Greve.
 Motoren får lov at arbejde, uden at jeg dog absolut SKAL køre med over 4.000
 omdr hele tiden..    Den trækker pænt nede fra omkring 2.000-2.500 omdr.
 0-100 er på omkring 8 sekunder.
 ** Lars
            
             |  |  | 
   Lars (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  15-04-04 15:21
 | 
 |  | 
 
            Hej igen,
 "Morten Kirsbo" <kirsbo@hotmail.com> wrote in message > Det er netop en
 > Xsara VTS jeg har forelsket mig i efter at have set en
 > rigtig flot model gentagne gange hos min søster i Kastrup på Amager.
 Vær i øvrigt opmærksom på, at den kan være dyr at forsikre! Så hør dig
 omkring inden du køber    ** Lars
            
             |  |  | 
   EjS (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  15-04-04 18:31
 | 
 |  | 
 
            > Jeg troede VTS havde noget at gøre med en eller anden form for Citroen
 > specifik affjedring. Så vidt jeg har forstået har blandt andet Xantia
 > en specielt form for affjedring der skulle være helt unik. Var
 > interesseret i at høre om denne affjedring (eller hvad det nu er    > også var på Xsara'en.
 Xsara har samme vognbund of affjedring som Peugeot 306. Bilen har med
 langsgående svingarme på baghjulsophænget der er ophængt i gummibøsninger på
 en måde der gør at bagakslen bliver passivt medstyrende i skarpe sving.
 Sammen med torsion fjedre er det et meget enkelt og meget effektivt system -
 og giver bilen forrygende køreegenskaber modsat det compound-aksel-lort der
 åbenbart skal sidde i alle nye biler.
 Efter 306 er afgået ved døden er det kun Xsara der har den affjedring -
 alene et argument for at købe den fremfor den lede 307'er ;)
 MVH EjS
            
             |  |  | 
    Lars (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  15-04-04 20:03
 | 
 |  | Hejsa,
 
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
 news:407ec6ee$0$5961$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 
 > Efter 306 er afgået ved døden er det kun Xsara der har den affjedring -
 > alene et argument for at købe den fremfor den lede 307'er ;)
 
 Og Xsara gør også snart - hen på efteråret så vidt jeg husker. VTS'en er
 ikke længere på deres prisliste, den blev nok trods alt for dyr efter
 pristigningerne.
 
 Men dejlig bil - det er det!
 
 ** Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
     EjS (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  15-04-04 21:11
 | 
 |  | > Og Xsara gør også snart - hen på efteråret så vidt jeg husker. VTS'en er
 > ikke længere på deres prisliste, den blev nok trods alt for dyr efter
 > pristigningerne.
 
 Men C4'eren kommer forhåbentlig ikke med samme undervogn som 307?? Iøvrigt
 et godt tidspunkt at købe Xsara. Stakket med udstyr - 6 airbags, EBA, ESP,
 fartafhængig servo, regnsensor, fartpilot, læderrat, 6 højtalere og et godt
 Clarion anlæg etc. som std. i prestige modellerne ...
 
 > Men dejlig bil - det er det!
 
 Og så er de ret billige brugte ...
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
      Lars (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  16-04-04 07:31
 | 
 |  | Hejsa,
 
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
 news:407eec69$0$5935$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > Og Xsara gør også snart - hen på efteråret så vidt jeg husker. VTS'en er
 > > ikke længere på deres prisliste, den blev nok trods alt for dyr efter
 > > pristigningerne.
 > Men C4'eren kommer forhåbentlig ikke med samme undervogn som 307??
 
 Det ved jeg faktisk ikke.
 
 
 > > Men dejlig bil - det er det!
 > Og så er de ret billige brugte ...
 
 Ja, endnu en fordel - og der kører altså en del af dem. Og det er ikke mit
 indtryk at der skulle være det vilde i repeationer på dem udover hvad man
 normalt kan forvente. Jeg ville dog nok netop af den grund ikke købe den som
 ny - en VTS som min kostede cirka 250.000 fra ny da den blev købt i januar
 2001. Den har nu kørt 108.000 kilometer - og bilpriser.dk siger salgspris på
 114.200 ved salg til forhandler. Eller lige 10.000 mere hvis du køber en
 anden brugt bil. Den er 1,25 kr per kilometer... Pyha! Man bliver helt svedt
 ved tanken...
 
 ** Lars
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       EjS (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  16-04-04 08:51
 | 
 |  | > Ja, endnu en fordel - og der kører altså en del af dem. Og det er ikke mit
 > indtryk at der skulle være det vilde i repeationer på dem udover hvad man
 > normalt kan forvente. Jeg ville dog nok netop af den grund ikke købe den
 som
 > ny - en VTS som min kostede cirka 250.000 fra ny da den blev købt i januar
 > 2001. Den har nu kørt 108.000 kilometer - og bilpriser.dk siger salgspris
 på
 > 114.200 ved salg til forhandler. Eller lige 10.000 mere hvis du køber en
 > anden brugt bil. Den er 1,25 kr per kilometer... Pyha! Man bliver helt
 svedt
 > ved tanken...
 
 Ja - du må se om ikke du kan finde den rette køber, evt. privat. Jeg mener
 reservedels indexet på Citroen ikke ligger det store over Peugeot, dvs.
 omkring 100. Altså gennemsnitspriser på alle dele.
 
 Min far har iøvrigt en Xsara HDi stc. der er et år gammel og har 35000 km på
 tælleren. Det er en bil man simpelt hen bliver gladere og gladere for at
 køre i. Desværre er der gået en pære i midterkonsollen fordi de af en eller
 anden grund altid er tændte. Derudover glider koblingen (den har bestemt
 også mere end de std. 250 Nm) - bliver lidt spændende at se om der skal en
 ny til når han skal forbi Citroen og have nye dæk og alu hjul idag.
 
 Der har ikke været noget alvorligt med din Xsara (jeg skal selv have min
 første bil inden for et halvt års tid og har bl.a. overvejet en VTS eller en
 306 GTi til omkring 100k)...?
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
        Lars (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  16-04-04 10:38
 | 
 |  | 
 
            Hejsa,
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
 news:407f906b$0$11547$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > 114.200 ved salg til forhandler. Eller lige 10.000 mere hvis du køber en
 > > anden brugt bil. Den er 1,25 kr per kilometer... Pyha! Man bliver helt
 > > svedt ved tanken...
 > Ja - du må se om ikke du kan finde den rette køber, evt. privat.
 Ah, det er nu intet problem da jeg har den som firmabil. Det er én af de
 bekymringer man så betaler sig fra ved at lægge skat af 25% af bilens pris
 om året og fraskrive sig retten til befordringsfradrag    > Min far har iøvrigt en Xsara HDi stc. der er et år gammel og har 35000 km
 på
 > tælleren. Det er en bil man simpelt hen bliver gladere og gladere for at
 > køre i. Desværre er der gået en pære i midterkonsollen fordi de af en
 eller
 > anden grund altid er tændte.
 Surt - og irriterende detalje, med garanti stort set umulig af skifte! I min
 VTS er det faktisk kun tændt når lygtekontakten drejes til nærlys (dvs ikke
 lys i instrumenter mm når den har kørelys tændt).
 > Der har ikke været noget alvorligt med din Xsara (jeg skal selv have min
 > første bil inden for et halvt års tid og har bl.a. overvejet en VTS eller
 en
 > 306 GTi til omkring 100k)...?
 Vær opmærksom på at de er hammer dyre at forsikre hvis du ikke har haft bil
 før!
 Nej, det har der faktisk ikke. Og er alt i alt rigtig glad for den. Jeg har
 haft følgende fejl på den:
 - Sædevarmen i førersædet gik, skiftet på garanti (85.000 km) uden
 diskussion
 - Der gik hul på læderet i rattet (70.000 km), skiftet på garanti efter
 nogen diskussion, de mente at det var håndsved der var skyld i at læderet
 var gået i stykker. Bemærkninger som at læder jo er hud og nok burde holde
 til lidt fugt hjalp dog.
 - Derudover havde jeg en skade fordi, der var en Saab 9000 med fører der
 overså at trafikken stoppede på motorvejen, så han kørte op i højre bagerste
 side af bilen. Ikke hårdt, men bagskærm og kofanger skulle skiftes. Samtidig
 skete der så det, at han fik lavet hul ved baghjulet så der piskede vand ind
 i bilen når man kørte på motorvej i regnvejr (!!!) - dette tog værkstedet 3
 forsøg at finde, hvilket var stærkt irriterende! Det blev ved at påstå at
 hullet nok var foran, og endte så med at finde hullet bagi som jeg hele
 tiden havde foreslået.
 Ellers kører den bare godt. 167 HK motoren er særdeles lækker, og
 sammenlignet med den almindelige 2.0 Xsara på 138 HK opleves den meget bedre
 i praksis. Samtidig syntes jeg den har en ganske rimelig benzinøkonomi.
 ** Lars
            
             |  |  | 
         EjS (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  16-04-04 10:58
 | 
 |  | 
 
            > Ah, det er nu intet problem da jeg har den som firmabil. Det er én af de
 > bekymringer man så betaler sig fra ved at lægge skat af 25% af bilens pris
 > om året og fraskrive sig retten til befordringsfradrag    Ok - så har du jo ingen bekymringer :)
 > > Min far har iøvrigt en Xsara HDi stc. der er et år gammel og har 35000
 km
 > på
 > > tælleren. Det er en bil man simpelt hen bliver gladere og gladere for at
 > > køre i. Desværre er der gået en pære i midterkonsollen fordi de af en
 > eller
 > > anden grund altid er tændte.
 >
 > Surt - og irriterende detalje, med garanti stort set umulig af skifte! I
 min
 > VTS er det faktisk kun tændt når lygtekontakten drejes til nærlys (dvs
 ikke
 > lys i instrumenter mm når den har kørelys tændt).
 Ja - rigtig irriterende. Efter en lille revidering først i 2003 kom der ny
 instrumentering og konstant lys i instrumentbordet.
 > Vær opmærksom på at de er hammer dyre at forsikre hvis du ikke har haft
 bil
 > før!
 Jep - det koster - og jeg betaler...
 > Nej, det har der faktisk ikke. Og er alt i alt rigtig glad for den. Jeg
 har
 > haft følgende fejl på den:
 >
 > - Sædevarmen i førersædet gik, skiftet på garanti (85.000 km) uden
 > diskussion
 >
 > - Der gik hul på læderet i rattet (70.000 km), skiftet på garanti efter
 > nogen diskussion, de mente at det var håndsved der var skyld i at læderet
 > var gået i stykker. Bemærkninger som at læder jo er hud og nok burde holde
 > til lidt fugt hjalp dog.
 Ok - det var ikke videre bekymrende :)
 > - Derudover havde jeg en skade fordi, der var en Saab 9000 med fører der
 > overså at trafikken stoppede på motorvejen, så han kørte op i højre
 bagerste
 > side af bilen. Ikke hårdt, men bagskærm og kofanger skulle skiftes.
 Samtidig
 > skete der så det, at han fik lavet hul ved baghjulet så der piskede vand
 ind
 > i bilen når man kørte på motorvej i regnvejr (!!!) - dette tog værkstedet
 3
 > forsøg at finde, hvilket var stærkt irriterende! Det blev ved at påstå at
 > hullet nok var foran, og endte så med at finde hullet bagi som jeg hele
 > tiden havde foreslået.
 Godt at det blev lappet!
 > Ellers kører den bare godt. 167 HK motoren er særdeles lækker, og
 > sammenlignet med den almindelige 2.0 Xsara på 138 HK opleves den meget
 bedre
 > i praksis. Samtidig syntes jeg den har en ganske rimelig benzinøkonomi.
 Ja - den må være lidt speciel... Jeg har også kigget lidt på den almindelige
 2.0. Prøvede forleden en C5 med den motor. Rigtig fin bil / motor - men der
 skal lidt mere power til for at det rigtig rykker... Vil tro den var lidt
 langsommere end den gamles HDi.
 MVH EjS
            
             |  |  | 
          Lars (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  16-04-04 11:11
 | 
 |  | Hejsa,
 
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
 news:407fae11$0$11557$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 
 > Ja - rigtig irriterende. Efter en lille revidering først i 2003 kom der ny
 > instrumentering og konstant lys i instrumentbordet.
 
 Fjollet... Den "gamle" model Xsara (før den fik klare lygter) havde det
 også, jeg kørte i en Xsara Weekend 2.0 Exclusive 1999 før VTS'en.
 
 [Fejl i bilen]
 > Ok - det var ikke videre bekymrende :)
 
 Nope.
 
 > Godt at det blev lappet!
 
 Ja! Forestil dig hvor irriterende det er at skulle skrabe is af INDERSIDEN
 af ruderne udover det der har lagt sig udenfor.
 
 
 > Ja - den må være lidt speciel... Jeg har også kigget lidt på den
 almindelige
 > 2.0. Prøvede forleden en C5 med den motor. Rigtig fin bil / motor - men
 der
 > skal lidt mere power til for at det rigtig rykker...
 
 Helt sikkert, nu er C5'eren også noget større og "morfar-agtig" end Xsara.
 Jeg har været en tur i Tyskland i en C5 1.8 Stationcar, og der var eddermame
 ikke meget skub i den når vi først havde læsset den op. Til gengæld var
 affjedringen perfekt til formålet!
 
 Sammen med motoren har VTS'en jo også anden undervogn, kraftigere bremser og
 noget fastere styring end den almindelige Xsara. Det er alle pengene værd
 hvis man kan undvære bagdørerne!
 
 > Vil tro den var lidt langsommere end den gamles HDi.
 
 Ja, nu flytter vi til Sverige. Så skal der prøves kræfter med diesel i en
 bmw 530d - men den er nu nok ikke decideret langsom, og så i øvrigt lige den
 kan bokstunes fra standard 184hk/390nm som den har i 2000-modellen til
 221hk/450nm. Så skal den nu nok kunne komme frem...
 
 ** Lars
 
 
 
 
 >
 > MVH EjS
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
           EjS (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  18-04-04 14:33
 | 
 |  | > Fjollet... Den "gamle" model Xsara (før den fik klare lygter) havde det
 > også, jeg kørte i en Xsara Weekend 2.0 Exclusive 1999 før VTS'en.
 
 Fransk pis ;)
 
 > Ja! Forestil dig hvor irriterende det er at skulle skrabe is af INDERSIDEN
 > af ruderne udover det der har lagt sig udenfor.
 
 Kender det godt. Jeg "pooler" ofte sammen med en kammerat med en læk i
 kølesystemet (kabinevarmeren). Så er der sgu is på forruden - på begge
 sider...
 
 > Helt sikkert, nu er C5'eren også noget større og "morfar-agtig" end Xsara.
 > Jeg har været en tur i Tyskland i en C5 1.8 Stationcar, og der var
 eddermame
 > ikke meget skub i den når vi først havde læsset den op. Til gengæld var
 > affjedringen perfekt til formålet!
 
 Ja - affjedringen er fin. Og jeg kunne iøvrigt sagtens mærke de ekstra kg i
 forhold til Xsara HDi. Sammen med det svage moment og det hurtige skift fra
 diesel til benz måtte jeg genstarte mange gange. Den skal jo have over 2000
 o/min ved tilkobling. Prøver man det i en diesel ryger man om på bagsædet -
 det er blot tomgang - ud med koblingen - jok på pedalen...
 
 > Sammen med motoren har VTS'en jo også anden undervogn, kraftigere bremser
 og
 > noget fastere styring end den almindelige Xsara. Det er alle pengene værd
 > hvis man kan undvære bagdørerne!
 
 Det kan jeg sagtens :)
 
 > Ja, nu flytter vi til Sverige. Så skal der prøves kræfter med diesel i en
 > bmw 530d - men den er nu nok ikke decideret langsom, og så i øvrigt lige
 den
 > kan bokstunes fra standard 184hk/390nm som den har i 2000-modellen til
 > 221hk/450nm. Så skal den nu nok kunne komme frem...
 
 Det tror jeg sgu ikke du fortryder. Prøvede som passager en tur i en 330 D
 med 220 Hk. Fooooooorrrrk den rykker - og fuldstændig udramatisk fordi
 motoren jo næsten ikke tager nogen omdrejninger... Held og lykke med den.
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
            Peter G C (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  18-04-04 14:46
 | 
 |  | 
 
            "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4082837d$0$28835$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 [klip]
 > Ja - affjedringen er fin. Og jeg kunne iøvrigt sagtens mærke de ekstra kg
 i
 > forhold til Xsara HDi. Sammen med det svage moment og det hurtige skift
 fra
 > diesel til benz måtte jeg genstarte mange gange. Den skal jo have over
 2000
 > o/min ved tilkobling. Prøver man det i en diesel ryger man om på
 bagsædet -
 > det er blot tomgang - ud med koblingen - jok på pedalen...
 LOL - enig.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
            Lars (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  18-04-04 16:52
 | 
 |  | 
 
            Heysa,
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
 news:4082837d$0$28835$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > Fjollet... Den "gamle" model Xsara (før den fik klare lygter) havde det
 > > også, jeg kørte i en Xsara Weekend 2.0 Exclusive 1999 før VTS'en.
 > Fransk pis ;)
 Heheh.. Ja!
 > Kender det godt. Jeg "pooler" ofte sammen med en kammerat med en læk i
 > kølesystemet (kabinevarmeren).
 Dejligt - vi havde så vores helt egen sø (dog uden fisk eller fuglevildt)
 bag passagersædet. Slå lige den    > > Ja, nu flytter vi til Sverige. Så skal der prøves kræfter med diesel i
 en
 > > bmw 530d - men den er nu nok ikke decideret langsom, og så i øvrigt lige
 > Det tror jeg sgu ikke du fortryder. Prøvede som passager en tur i en 330 D
 > med 220 Hk. Fooooooorrrrk den rykker - og fuldstændig udramatisk fordi
 > motoren jo næsten ikke tager nogen omdrejninger... Held og lykke med den.
 Det tror jeg heller ikke jeg fortryder... Glæder mig som en 5-årig dreng til
 juleaften, sådan cirka. Håber snart vi får solgt hytten her, så vi kan
 flytte - inden jeg driver konen til vanvid! *GG*
 ** Lars
            
             |  |  | 
    Peter G C (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  16-04-04 23:34
 | 
 |  | 
 
            "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:407ec6ee$0$5961$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 [klip]
 > Xsara har samme vognbund of affjedring som Peugeot 306. Bilen har med
 > langsgående svingarme på baghjulsophænget der er ophængt i gummibøsninger
 på
 > en måde der gør at bagakslen bliver passivt medstyrende i skarpe sving.
 Xantia har også PMB - om det er godt eller skidt skal jeg ikke kunne sige.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
     EjS (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  18-04-04 14:36
 | 
 |  | > Xantia har også PMB - om det er godt eller skidt skal jeg ikke kunne sige.
 
 Jep. Og de første versioner (både 306 Xsara og Xantia) havde det i sådan en
 grad at bilerne blev decideret lumske for alle andre end racerkører i de
 skumle situationer.
 
 Det blev hurtigt revideret så effekten blev mindre udtalt. Det kunne
 virkelig mærkes da den gamle skiftede sin '96 306 med en '99 306... '96 var
 en TD med en lav gearing, meget motorbremse og knivskarp styring - det var
 sgu sjovt - men heldigvis prøvede jeg aldrig at lave en undvigemanøvre med
 læs på bilen :)
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter G C (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  14-04-04 20:26
 | 
 |  | 
 
            "Morten Kirsbo" <kirsbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:74602683.0404141049.67c33477@posting.google.com...
 > Hey,
 >
 > Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 Det er en model eller udstyrsbetegnelse på biler fra Citroën.
 I DK er det typisk højtydende modeller.
 Så dog f.eks. en Xsara VTS HDI i Paris for nogle dage siden    /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
  Ginge (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ginge
 | 
 Dato :  15-04-04 11:56
 | 
 |  | 
 "Morten Kirsbo" <kirsbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:74602683.0404141049.67c33477@posting.google.com...
 > Hey,
 >
 > Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 >
 > mvh Morten
 Vensyssel Trailer service    Per.
            
             |  |  | 
  Roberto Saldo (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  15-04-04 12:00
 | 
 |  | 
 
            Ginge wrote:
 > "Morten Kirsbo" <kirsbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:74602683.0404141049.67c33477@posting.google.com...
 > 
 >>Hey,
 >>
 >>Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 >>
 >>mvh Morten
 > 
 > 
 > Vensyssel Trailer service    Hvor mange vil du ha?
 VTS     Vacuum Trip Switch     
 VTS    Vandenberg Tracking Station    
 VTS    Vehicular Technology Society (IEEE)    
 VTS    Verification Test Site    
 VTS    Vessel Tracking Service    
 VTS    Vessel Traffic System    
 VTS    Vibration Test Stand    
 VTS    Video Transmission System    
 VTS    Viewfinder Tracking System    
 VTS    Virginia Theological Seminary    
 VTS    Virtual Tape System/Server    
 VTS    Virtual Terminal Service    
 VTS    Virtual Trade Show    
 VTS    Visiting Technicians Services, Inc.    
 VTS    Voice Telecommunication(s) System    
 VTS    Voice Teleconferencing System    
 VTS    Voice Telephone System (FAA)    
 VTS    Vulcan Training System    
 -- 
 Roberto Saldo (www.acronymfinder.com  er din ven)
            
             |  |  | 
   Landberg (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  15-04-04 14:22
 | 
 |  | 
 
            > >>Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 > >>
 > >>mvh Morten
 > >
 > >
 > > Vensyssel Trailer service    >
 > Hvor mange vil du ha?
 >
 > VTS  Vacuum Trip Switch
 > VTS Vandenberg Tracking Station
 > VTS Vehicular Technology Society (IEEE)
 > VTS Verification Test Site
 > VTS Vessel Tracking Service
 > VTS Vessel Traffic System
 > VTS Vibration Test Stand
 > VTS Video Transmission System
 > VTS Viewfinder Tracking System
 > VTS Virginia Theological Seminary
 > VTS Virtual Tape System/Server
 > VTS Virtual Terminal Service
 > VTS Virtual Trade Show
 > VTS Visiting Technicians Services, Inc.
 > VTS Voice Telecommunication(s) System
 > VTS Voice Teleconferencing System
 > VTS Voice Telephone System (FAA)
 > VTS Vulcan Training System
 Det er en sjov verden. Så snart en eller anden ved et uheld poster et
 off-topic emne, så bliver han sablet ned i en sådan grad, at han nok er
 mistet på usenet for evigt. Men hvis der er en der i en bilgruppe poster et
 indlæg vedr. en modelbetegnelse på en bil, så skal der svares alt muligt
 mærkeligt, der intet har med emnet at gøre.
 Når indlægget postes i dk.fritid.bil er der vel en vis chance for at det er
 en Citroën VTS manden tænker på og ikke 10.000 andre ting der også bærer
 forkortelsen VTS?
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
    jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 15:38
 | 
 |  | 
 
            "Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev :
 >Når indlægget postes i dk.fritid.bil er der vel en vis chance for at det er
 >en Citroën VTS manden tænker på og ikke 10.000 andre ting der også bærer
 >forkortelsen VTS?
 Tag da lige en slapper Landberg -  manden spørger ikke specifikt efter
 ting der har den betegnelse og *kun* har med biler at skaffe 
 citat :
 Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
     Landberg (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  15-04-04 16:44
 | 
 |  | 
 
            > Tag da lige en slapper Landberg -  manden spørger ikke specifikt efter
 > ting der har den betegnelse og *kun* har med biler at skaffe
 >
 > citat :
 >
 > Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 Tag da selv en slapper. Hvis man spørger om hvad VTS betyder i en bilgruppe
 hvor man bliver budt bananer hvis man så meget som overvejer at poste et
 off-topic indlæg hvor man - ak og ve - prøver at sælge en bil, så er det nok
 noget i forbindelse med en bil man mener. Der står også "er det kun på
 Citroën biler?". Mon det så var for at få 100 bud på hvad VTS kunne stå for.
 Egentligt er jeg ligeglad, men det er da pudsigt, at de samme folk som farer
 i tastaturet når der kommer noget der lugter af off-topic her prøver hvad de
 kan for at dreje tråden - off-topic.
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
      jan@stevns.net (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-04-04 16:51
 | 
 |  | 
 
            "Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev :
 >Egentligt er jeg ligeglad, men det er da pudsigt, at de samme folk som farer
 >i tastaturet når der kommer noget der lugter af off-topic her prøver hvad de
 >kan for at dreje tråden - off-topic.
 Hvem fanden har pisset på din sukkermad til morgen ?
 Du godeste mand ..........
 Du har sgu da ellers været i gruppen så længe at du burde kende til
 jargon'en 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
       Landberg (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  15-04-04 19:51
 | 
 |  | 
 
            > Hvem fanden har pisset på din sukkermad til morgen ?
 >
 > Du godeste mand ..........
 Spis nu ikke suppen varmere end jeg serverer den. Jeg skriver vel ingen
 steder, at folk er idioter fordi de skriver som de gør? Jeg skriver stille
 og roligt, at det er pudsigt som tingene ser ud fra forskellige synsvinkler.
 > Du har sgu da ellers været i gruppen så længe at du burde kende til
 > jargon'en
 Ja, men ham der spurgte mener jeg ikke har været her alt for længe og det
 kunne jo være, at han spurgte fordi et svar var relevant for han og ikke
 fordi han ønskede al gruppens humor foldet ud i fuld kampkraft.
 Så kan der vist ikke brygges mere på den...
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
        Peter G C (18-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  18-04-04 14:12
 | 
 |  | 
 
            "Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c5mlj6$3eirq$1@ID-159215.news.uni-berlin.de...
 [klip]
 > Spis nu ikke suppen varmere end jeg serverer den. Jeg skriver vel ingen
 > steder, at folk er idioter fordi de skriver som de gør? Jeg skriver stille
 > og roligt, at det er pudsigt som tingene ser ud fra forskellige
 synsvinkler.
 Enig. Der kan næppe være tvivl om, at det var en citrobang, der blev spurgt
 om.....
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
      Roberto Saldo (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  16-04-04 07:13
 | 
 |  | Landberg wrote:
 >>Tag da lige en slapper Landberg -  manden spørger ikke specifikt efter
 >>ting der har den betegnelse og *kun* har med biler at skaffe
 >>
 >>citat :
 >>
 >>Hvad er VTS? Hvad står det for? Er det kun på Citroen biler?
 >
 >
 > Tag da selv en slapper. Hvis man spørger om hvad VTS betyder i en bilgruppe
 > hvor man bliver budt bananer hvis man så meget som overvejer at poste et
 > off-topic indlæg hvor man - ak og ve - prøver at sælge en bil, så er det nok
 > noget i forbindelse med en bil man mener. Der står også "er det kun på
 > Citroën biler?". Mon det så var for at få 100 bud på hvad VTS kunne stå for.
 > Egentligt er jeg ligeglad, men det er da pudsigt, at de samme folk som farer
 > i tastaturet når der kommer noget der lugter af off-topic her prøver hvad de
 > kan for at dreje tråden - off-topic.
 
 Jeg har da ikke forsøgt at købe gamle biler med plastic-slik for
 nyligen så vidt jeg kommer i hu.
 
 Du skal bare op med humøret.
 
 --
 Roberto Saldo (hey se solen skinner!)
 
 
 |  |  | 
    Peter Weis (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  15-04-04 17:47
 | 
 |  | 
 "Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
 
 > Det er en sjov verden. Så snart en eller anden ved et uheld poster et
 > off-topic emne, så bliver han sablet ned i en sådan grad, at han nok er
 > mistet på usenet for evigt.
 
 Nu er dk.fritid.bil jo ikke hele verden.
 
 Men jeg synes ikke at folk bliver sablet ned herinde for OT indlæg. Eneste
 undtagelse er salgsannoncer. Nedsablingen er dog normalt så fjantet at den
 næppe skræmmer andre end de mest selvhøjtidelige væk.
 
 mvh
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |