|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ændring af registreringsattest - ny mindre~ Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  13-04-04 17:54
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Koster det 380,- Kr. at få skrevet en mindre påhængsvægt på
 sin registreringsattest?
 Mit problem er at der står 1150 Kg, med bremser men det gælder
 kun hvis jeg anskaffer mig et E-certifikat..
 Uden dette E, må jeg kun slæbe af med 1075 Kg. da bilen vejer
 1025 Kg.
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
  Henrik B. (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-04-04 19:55
 | 
 |  | 
 
            petersen_michael wrote:
 :: Hej
 ::
 :: Koster det 380,- Kr. at få skrevet en mindre påhængsvægt på
 :: sin registreringsattest?
 Nej, det er gratis at få den registreringsattest "nedvejet". Det er kun den
 modsatte vej det koster.    Gå du roligt på motorkontoret.
 M.v.h.
            
             |  |  | 
  Q (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Q
 | 
 Dato :  13-04-04 19:55
 | 
 |  | 
 "petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
 meddelelse news:407c1b22$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Koster det 380,- Kr. at få skrevet en mindre påhængsvægt på
 > sin registreringsattest?
 >
 > Mit problem er at der står 1150 Kg, med bremser men det gælder
 > kun hvis jeg anskaffer mig et E-certifikat..
 > Uden dette E, må jeg kun slæbe af med 1075 Kg. da bilen vejer
 > 1025 Kg.
 > --
 
 
 Jeg går ud fra at det er bilen du vil veje ned?
 
 Hvis det er bilen du vil veje ned ser jeg da egentlig ingen grund til det..
 Ellers skulle man vel også have E-kort hvis man f.eks triller rundt i en
 Patrol, som snildt kan trække et par ton?
 
 Så længe traileren ikke vejer mere end det dit kørekort giver dig lov til er
 det ikke noget problem
 
 /peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  petersen_michael (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  13-04-04 20:52
 | 
 |  | 
 "Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
 news:407c37e1$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Jeg går ud fra at det er bilen du vil veje ned?
 Jeps
 > Hvis det er bilen du vil veje ned ser jeg da egentlig ingen grund til
 det..
 > Ellers skulle man vel også have E-kort hvis man f.eks triller rundt i
 en
 > Patrol, som snildt kan trække et par ton?
 Det skal man også..
 Min Patrol vejer 1800 Kg. TT er 2400 Kg
 den må trække 1700 Kg.
 Men uden E- kort, må der kun stå 1100 Kg på registreringsattesten.
 > Så længe traileren ikke vejer mere end det dit kørekort giver dig lov
 til er
 > det ikke noget problem
http://www.faerdselssikkerhed.dk/164b3e80 Det er jo det der er problemet..
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
   Henrik B. (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-04-04 21:12
 | 
 |  | petersen_michael wrote:
 :: Min Patrol vejer 1800 Kg. TT er 2400 Kg
 :: den må trække 1700 Kg.
 ::
 :: Men uden E- kort, må der kun stå 1100 Kg på registreringsattesten.
 
 Øøøh, hvorfor det?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Q (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Q
 | 
 Dato :  14-04-04 07:24
 | 
 |  | 
 "petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
 meddelelse news:407c44bf$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Ellers skulle man vel også have E-kort hvis man f.eks triller rundt i
 > en
 > > Patrol, som snildt kan trække et par ton?
 >
 > Det skal man også..
 Nej... Kun hvis du smider en trailer med en totalvægt på OVER 1100 kg på!
 >
 > Min Patrol vejer 1800 Kg. TT er 2400 Kg
 > den må trække 1700 Kg.
 >
 > Men uden E- kort, må der kun stå 1100 Kg på registreringsattesten.
 Ja, for traileren.... det er hamrende ligegyldigt om din bil kan trække en
 trailer der er tungere end hvad du må køre med på alm. B-kort, sålænge du
 ikke trækker mere end de 1100 kg i dit tilfælde...
 >
 > > Så længe traileren ikke vejer mere end det dit kørekort giver dig lov
 > til er
 > > det ikke noget problem
 >
 > http://www.faerdselssikkerhed.dk/164b3e80 Jeg tror du har fået det svar galt i halsen... Det de virkelig mener er at
 traileren ikke må veje mere end hvad der er tilladt iflg. reg. attest på
 Patrolen..
 I dit tilfælde må du køre med 1100 kg på krogen på alm. B-kort og 1700 kg
 hvis du har B+E kort..
 Du skal ikke ændre på reg. attest fordi du kun har alm. B-kort
 Der er et par kriterier der skal opfyldes for at køre med trailer uden
 "hængerkort":
 1: Bilen skal selv. kunne trække din trailer ( her tænker jeg på vægt..)..
      Din Patrol må trække 1700 kg
 2: Traileren må ikke veje mere end bilen... I dit tilfælde må traileren veje
 2400 kg iflg. færdselsloven
 3: Bil + trailer må ikke veje over 3500 kg
 Du må derfor køre med 3500 - 2400 = 1100 kg
 Såeh... Nu ved jeg ikke hvad din trailer vejer, men er der noget der skal
 vejes ned er det traileren, hvis den vejer over 1100 kg..
 /peter
            
             |  |  | 
    Leonard (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  14-04-04 07:55
 | 
 |  | "Q" <Q@Q.Q> wrote:
 
 >Der er et par kriterier der skal opfyldes for at køre med trailer uden
 >"hængerkort":
 
 Det er bare ikke dem du angiver her:
 
 >1: Bilen skal selv. kunne trække din trailer ( her tænker jeg på vægt..)..
 >     Din Patrol må trække 1700 kg
 
 Ja, men bilen skal bare trække den faktiske vægt. Denne Patrol må
 gerne trække en 3500 kg trailer, der kun er lastet til max. 1700 kg.
 
 >2: Traileren må ikke veje mere end bilen... I dit tilfælde må traileren veje
 >2400 kg iflg. færdselsloven
 
 Nej, det er tallene i registreringsattesten der gælder, og her må
 bilen ikke kunne trække mere end bilens egenvægt + 50 kg. Og traileren
 må altså ikke veje mere end det med last.
 
 >3: Bil + trailer må ikke veje over 3500 kg
 >Du må derfor køre med 3500 - 2400 = 1100 kg
 
 Og her er det vigtigt at det er ikke den faktiske vægt, men den
 tilladte totalvægt for både bil og trailer.
 
 >Såeh... Nu ved jeg ikke hvad din trailer vejer, men er der noget der skal
 >vejes ned er det traileren, hvis den vejer over 1100 kg..
 
 I dette tilfælde med Patrol'en så ja, men i det oprindelige spørgsmål
 er der vidst tale om en helt anden og mindre bil:
 
 >>Mit problem er at der står 1150 Kg, med bremser men det gælder
 >>kun hvis jeg anskaffer mig et E-certifikat..
 >>Uden dette E, må jeg kun slæbe af med 1075 Kg. da bilen vejer
 >>1025 Kg.
 
 Og her er det helt rigtigt at for at trække en trailer med en tilladt
 totalvægt på mere end 1075 kg skal bilens anhængervægt skrives ned til
 1075 kg. Så må der gerne trækkes med en tungere trailer, bare den
 faktiske vægt holdes under.
 
 --
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
 
 
 |  |  | 
     Q (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Q
 | 
 Dato :  14-04-04 09:56
 | 
 |  | 
 "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:icnp70p579hmeen4pelkgjkmfdp9kup42g@4ax.com...
 
 > Det er bare ikke dem du angiver her:
 >
 > >1: Bilen skal selv. kunne trække din trailer ( her tænker jeg på
 vægt..)..
 > >     Din Patrol må trække 1700 kg
 >
 > Ja, men bilen skal bare trække den faktiske vægt. Denne Patrol må
 > gerne trække en 3500 kg trailer, der kun er lastet til max. 1700 kg.
 
 Indrømmet den er lidt uklar... Jeg mente selvf. den max trailervægt, som
 producenten opgiver!..
 
 >
 > >2: Traileren må ikke veje mere end bilen... I dit tilfælde må traileren
 veje
 > >2400 kg iflg. færdselsloven
 >
 > Nej, det er tallene i registreringsattesten der gælder, og her må
 > bilen ikke kunne trække mere end bilens egenvægt + 50 kg. Og traileren
 > må altså ikke veje mere end det med last.
 
 Enig, men igen.. det er det danske system, som kommer med denne regel..
 
 >
 > >3: Bil + trailer må ikke veje over 3500 kg
 > >Du må derfor køre med 3500 - 2400 = 1100 kg
 >
 > Og her er det vigtigt at det er ikke den faktiske vægt, men den
 > tilladte totalvægt for både bil og trailer.
 
 Jeps..
 
 
 > >>Mit problem er at der står 1150 Kg, med bremser men det gælder
 > >>kun hvis jeg anskaffer mig et E-certifikat..
 > >>Uden dette E, må jeg kun slæbe af med 1075 Kg. da bilen vejer
 > >>1025 Kg.
 >
 > Og her er det helt rigtigt at for at trække en trailer med en tilladt
 > totalvægt på mere end 1075 kg skal bilens anhængervægt skrives ned til
 > 1075 kg. Så må der gerne trækkes med en tungere trailer, bare den
 > faktiske vægt holdes under.
 
 Den forstår jeg ikke??
 
 Det er da traileren der skal vejes ned, så den ikke vejer mere end bilen, og
 hvad bilen må køre med??
 
 /peter
 
 
 
 
 |  |  | 
      Leonard (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  14-04-04 10:46
 | 
 |  | "Q" <Q@Q.Q> wrote:
 
 >Det er da traileren der skal vejes ned, så den ikke vejer mere end bilen, og
 >hvad bilen må køre med?
 
 1. Der er ingen regel om at traileren ikke må være have en tilladt
 totalvægt der er tungere end bilen.
 
 2. Du må gerne trække en trailer der har en tilladt totalvægt, der er
 tungere end det bilen må trække, så må den bare ikke læsses med mere
 vægt end bilen må trække.
 
 3. Kørekortsreglerne er ligeglade med om trailerens tilladte totalvægt
 er stor, hvis bilens tilladte trækvægt ikke er tungere end bilens
 egenvægt + 50 kg.
 
 Der er altså ingen grund til at veje traileren ned, det er i mange
 tilfælle smartere at få bilens papirer til at passe med reglerne, så
 kan du køre med hvilken som helst trailer uden at bekymre dig om
 kørekort, kun om hvormeget der læsses på traileren.
 --
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
 
 
 |  |  | 
       Reino Andersen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Reino Andersen
 | 
 Dato :  14-04-04 11:19
 | 
 |  | 
 
            Leonard skrev:
 > 3. Kørekortsreglerne er ligeglade med om trailerens tilladte totalvægt
 > er stor, hvis bilens tilladte trækvægt ikke er tungere end bilens
 > egenvægt + 50 kg.
 Det er ikke korrekt - i tilfældet med Michaels Nissan Patrol må trailerens
 tilladte totalvægt ikke være støre end 1100 kg. Hvis den er det, skal man
 have B/E-kørekort.
 --
 Reino
 Mazda 323 '97 til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=407861&page=1 |  |  | 
        Leonard (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  14-04-04 14:09
 | 
 |  | "Reino Andersen" <abc@def.gh> wrote:
 
 >> 3. Kørekortsreglerne er ligeglade med om trailerens tilladte totalvægt
 >> er stor, hvis bilens tilladte trækvægt ikke er tungere end bilens
 >> egenvægt + 50 kg.
 
 >Det er ikke korrekt - i tilfældet med Michaels Nissan Patrol må trailerens
 >tilladte totalvægt ikke være støre end 1100 kg. Hvis den er det, skal man
 >have B/E-kørekort.
 
 Rigtigt nok, der faldt jeg selv i en fælderne.
 Det jeg skriver ovenover gælder kun hvis bilens tilladte totalvægt og
 tilladte trækvægt ikke overstiger 3500 kg. Som jo er tilfældet med den
 bil som startede tråden.
 Og så skal det jo også tilføjes at alt det med kørekort kun er
 interessant ved trailere over 750 kg.
 --
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
 
 
 |  |  | 
     petersen_michael (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  14-04-04 15:23
 | 
 |  | 
 
            "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:icnp70p579hmeen4pelkgjkmfdp9kup42g@4ax.com...
 > I dette tilfælde med Patrol'en så ja, men i det oprindelige spørgsmål
 > er der vidst tale om en helt anden og mindre bil:
 >
 > >>Mit problem er at der står 1150 Kg, med bremser men det gælder
 > >>kun hvis jeg anskaffer mig et E-certifikat..
 > >>Uden dette E, må jeg kun slæbe af med 1075 Kg. da bilen vejer
 > >>1025 Kg.
 >
 > Og her er det helt rigtigt at for at trække en trailer med en tilladt
 > totalvægt på mere end 1075 kg skal bilens anhængervægt skrives ned til
 > 1075 kg. Så må der gerne trækkes med en tungere trailer, bare den
 > faktiske vægt holdes under.
 præcist    Patrolen har ikke nummerplader på for tiden, så det er knald hamrende
 uinteressant
 hvad den kan eller må trække..
 Lige nu handler det om konens Primera..
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
      anders majland (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  14-04-04 15:37
 | 
 |  | 
 
            > præcist    Uha jeg er glad for at der stemplet E på mit pap - Så kan jeg nøjes med
 at se på hvor meget bilen må trække og så ikke laste over det...
 Burde de regler ikke kunne forenkles bare en lille bitte smule ?
 -- 
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
            
             |  |  | 
       petersen_michael (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  14-04-04 17:24
 | 
 |  | 
 
            "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
 en meddelelse news:c5jjpl$t$1@sunsite.dk...
 > > præcist    >
 > Uha jeg er glad for at der stemplet E på mit pap - Så kan jeg nøjes
 med
 > at se på hvor meget bilen må trække og så ikke laste over det...
 >
 > Burde de regler ikke kunne forenkles bare en lille bitte smule ?
 Det er meget enkelt 30% overlæs så ryger pappet
 forkert kørekort (manglende E koster SVJH 3500,-Kr. i bøde)
 Så hvis bare man holder sig til bilens egenvægt + 50Kg. på trækkrogen
 og ellers ikke mere end 29% overlæs, så går det bedst    Men ja, et E kunne da være en rar ting..
 Gosh, når jeg tænker på alle de gange min 300Kg. trailer har kørt
 1m³ grus hjem (1200-1500Kg.) godt jeg ikke er blevet busted..
 Hmm.. 300Kg. + 29% = 387Kg.
 Hmm.. 1200 - 1500Kg = 400-500% overlæs..
 med den nye trailer kan jeg holde mig til bilens 1075Kg + 29% = 1386 Kg.
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
        anders majland (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  14-04-04 18:37
 | 
 |  | > Det er meget enkelt 30% overlæs så ryger pappet
 
 Uha det var ikke meget ... Det må jeg vist hellere sørge for kommer
 videre rundt i familien (som jeg deler trailer med)
 
 > Gosh, når jeg tænker på alle de gange min 300Kg. trailer har kørt
 > 1m³ grus hjem (1200-1500Kg.) godt jeg ikke er blevet busted..
 ....
 > Hmm.. 300Kg. + 29% = 387Kg.
 
 Regner man det virkeligt på den måde ?
 Det er altså ikke 500kg totalvægt +29% = 645 totalvægt svarende til
 445kg gods ...
 
 
 
 --
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
 
 
 
 
 |  |  | 
         petersen_michael (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  14-04-04 19:03
 | 
 |  | 
 
            "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
 en meddelelse news:c5jtsb$pu$1@sunsite.dk...
 > > Det er meget enkelt 30% overlæs så ryger pappet
 >
 > Uha det var ikke meget ... Det må jeg vist hellere sørge for kommer
 > videre rundt i familien (som jeg deler trailer med)
 Ja, det er en skidt ting, jeg vidste det heller ikke før her forleden..
 > > Hmm.. 300Kg. + 29% = 387Kg.
 >
 > Regner man det virkeligt på den måde ?
 > Det er altså ikke 500kg totalvægt +29% = 645 totalvægt svarende til
 > 445kg gods ...
 Det kommer jo an på..
 min gamle trailer havde en TT på 300 Kg, og last 225 Kg.
 ladet rummede 1,2 M³ strøget til kanten..
 Min nye trailer har en TT på 1500 Kg, og 1100 Kg last
 ladet rummer 1,2 M³ til kanten
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
          anders majland (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  14-04-04 19:40
 | 
 |  | 
 
            > min gamle trailer havde en TT på 300 Kg, og last 225 Kg.
 > ladet rummede 1,2 M³ strøget til kanten..
 Ok - jeg troede bare ikke der fantes så små trailere der måtte laste så
 lidt    > Min nye trailer har en TT på 1500 Kg, og 1100 Kg last
 > ladet rummer 1,2 M³ til kanten
 Der giver også mere mening. Jeg har ikke regnet på indholdet af "min"
 men ved hvordan den opfører efter bilen når man ikke er hurtig nok til
 at sige til når den læsses med en gummiged...
 Har du købt traileren ny eller brugt ?
 -- 
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
            
             |  |  | 
           Leonard (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  14-04-04 20:59
 | 
 |  | 
 
            "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
 >> min gamle trailer havde en TT på 300 Kg, og last 225 Kg.
 >> ladet rummede 1,2 M³ strøget til kanten..
 >
 >Ok - jeg troede bare ikke der fantes så små trailere der måtte laste så
 >lidt    Jo, jo, det kaldes en trillebør ... -)
 >> Min nye trailer har en TT på 1500 Kg, og 1100 Kg last
 >> ladet rummer 1,2 M³ til kanten
 Tjah, jeg skal nok heller ikke læsse min store trailer med grus med
 top, selvom den må laste 2100kg (2800kg total), så kan der være en hel
 del grus på et lad der er 5,5m x 2,44m    Og bilen må kun trække 2000kg ...
 Den er købt brugt, meget billigt da den desværre skal have 2 nye
 aksler før den kan blive synet    -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
            
             |  |  | 
           petersen_michael (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  15-04-04 15:23
 | 
 |  | 
 
            "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
 en meddelelse news:c5k1og$d1f$1@sunsite.dk...
 > Har du købt traileren ny eller brugt ?
 Jeg har købt en sprit ny Niewiadow Selandia dobbelt akslet trailer
 ladmål 1,3*2,6*0,35
 et fint lille påhæng
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
        Reino Andersen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Reino Andersen
 | 
 Dato :  14-04-04 23:06
 | 
 |  |  |  |  | 
         anders majland (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  15-04-04 07:43
 | 
 |  | >> Det er meget enkelt 30% overlæs så ryger pappet
 >
 > Nix.
 
 Uden at opfordre til overlæs - hvad er så straffen og kan kørekortet
 stadig komme i fare ?
 
 
 --
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
 
 
 
 
 |  |  | 
          Reino Andersen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Reino Andersen
 | 
 Dato :  15-04-04 10:08
 | 
 |  | 
 
            anders majland skrev:
 > Uden at opfordre til overlæs - hvad er så straffen og kan kørekortet
 > stadig komme i fare ?
 Føreren skal betale 10 kr. pr. %'s overlæs - ejeren 25 kr. Beløben oprundes
 til nærmest beløb deleligt med 500 kr. Overlæs udregnes i forhold til den
 tilladte totalvægt.
 Bøden kan dog blive lidt større, hvis det tilladte akseltryk (også) er
 oversteget. Føreren skal betale 20 kr. pr. %'s overskridelse - ejeren 50 kr.
 For personbiler er der ingen regler om at kørekortet mistes ved en bestemt
 %-vis overtrædelse.
 --
 Reino
 Mazda 323 '97 til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=407861&page=1 |  |  | 
           anders majland (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  15-04-04 11:16
 | 
 |  | 
 
            > Føreren skal betale 10 kr. pr. %'s overlæs - ejeren 25 kr. Beløben
 > oprundes til nærmest beløb deleligt med 500 kr. Overlæs udregnes i
 > forhold til den tilladte totalvægt.
 Er det ejeren af det trækkende køretøj eller ejeren af traileren ?
 > For personbiler er der ingen regler om at kørekortet mistes ved en
 > bestemt %-vis overtrædelse.
 Puha    Det kan være lidt svært uden en brovægt helt at vide hvor meget
 man har fået læsset på ...
 -- 
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
            
             |  |  | 
            Reino Andersen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Reino Andersen
 | 
 Dato :  15-04-04 13:24
 | 
 |  | 
 
            anders majland skrev:
 > Er det ejeren af det trækkende køretøj eller ejeren af traileren ?
 Umiddelbart vil jeg mene, det er ejeren af traileren, men jeg er ikke
 sikker.
 > Puha    Det kan være lidt svært uden en brovægt helt at vide hvor meget
 > man har fået læsset på ...
 Man kan jo læsse det i spande og veje en enkelt spand, hvis det kan lade sig
 gøre. Jeg så en i går, som havde 25 spande med grus/ler stående på
 traileren - dette var netop gjort for at undgå overlæs.
 --
 Reino
 Mazda 323 '97 til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=407861&page=1 |  |  | 
 |  |