|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Afgiftsberegner, radikalt forslag Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  12-04-04 21:49
 | 
 |  | Hej Gruppe
 Jeg har i binaer.motor smidt et lille program, der kan beregne
 registreringsafgift på biler HVIS det radikale forslag (model c) bliver
 realitet. Programmet kræver microsofts .net framework revision 1.1, hvilket
 de fleste nok har indstalleret i forvejen, alternativt kan en anden nemt
 lave et regneark der laver samme beregning.
 
 Det er relativt interressant at smide forskellige modeller i, eksempelvis
 kan jeg oplyse at en Lotus Elise ligger på ca. 100000 i afgift, og dermed
 kunne ende på en udsalgspris på ca. 350.000kr. Noget billigere end idag, må
 man sige.
 
 Jeg garanterer selvfølgelig ikke for at der ikke laves fejl i beregninger
 etc, jeg har kun lige tjekket med toyota prius, og der passede det
 fornuftigt.
 
 Jeg synes det kunne være sjovt at få en lille diskussion om hvilke biler der
 bliver bedre henholdsvis dårligere tilbud efter en omlægning.
 
 Med venlig hilsen
 
 Anders Olesen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mark Sandberg (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mark Sandberg
 | 
 Dato :  12-04-04 22:18
 | 
 |  | 
 "[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en meddelelse
 > Det er relativt interressant at smide forskellige modeller i, eksempelvis
 > kan jeg oplyse at en Lotus Elise ligger på ca. 100000 i afgift, og dermed
 > kunne ende på en udsalgspris på ca. 350.000kr. Noget billigere end idag,
 må
 > man sige.
 Hvad med motorcykler?
 De har sædvanligvis alle betinglerserne for en lav afgift.....
 - lav vægt, små motorer og god brændstoføkonomi -
 De bliver nok helt afgiftsfri    /Mark.
            
             |  |  | 
  [8260]Anders Olesen (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  12-04-04 23:44
 | 
 |  | 
 
            > Hvad med motorcykler?
 >
 > De har sædvanligvis alle betinglerserne for en lav afgift.....
 >
 > - lav vægt, små motorer og god brændstoføkonomi -
 >
 > De bliver nok helt afgiftsfri    Jeg er faktisk i tvivl om det også er planen at lægge afgiften om for
 motorcykler.
 Jeg har ikke umiddelbart set det nævnt.
 Mvh
 Anders O
            
             |  |  | 
  Anders Houmark (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Houmark
 | 
 Dato :  13-04-04 08:32
 | 
 |  | 
 
            Mark Sandberg wrote:
 > Hvad med motorcykler?
 >
 > De har sædvanligvis alle betinglerserne for en lav afgift.....
 >
 > - lav vægt, små motorer og god brændstoføkonomi -
 >
 > De bliver nok helt afgiftsfri    Man kan kun håbe.. puha en lækker cykel man så ville have råd til    -- 
 Anders Houmark
www.AndersH.dk Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk |  |  | 
  [8260]Anders Olesen (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  12-04-04 23:52
 | 
 |  | 
 
            > Jeg synes det kunne være sjovt at få en lille diskussion om hvilke biler
 der
 > bliver bedre henholdsvis dårligere tilbud efter en omlægning.
 >
 Jeg vil da godt lige komme med en mere:
 En Honda S2000 burde ende omkring 450.000. Dette for en let roadster med
 240hk.    Mvh
 Anders O
            
             |  |  | 
  Frederik (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  13-04-04 10:59
 | 
 |  | 
 "[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message
 news:407b1dd3$0$5951$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > Jeg synes det kunne være sjovt at få en lille diskussion om hvilke biler
 > der
 > > bliver bedre henholdsvis dårligere tilbud efter en omlægning.
 > >
 > Jeg vil da godt lige komme med en mere:
 > En Honda S2000 burde ende omkring 450.000. Dette for en let roadster med
 > 240hk.    > Mvh
 > Anders O
 >
 >
 Hmm.
 Kan ikke finde programmet.
 Vil du evt. smide det i en mail til mig f.caroe snabela suf.nu
 Mvh.
 Frederik
            
             |  |  | 
   [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 16:23
 | 
 |  | >Kan ikke finde programmet.
 >
 Har sendt det til dig.
 Alternativt ligger det i dk.binaer.motor, samme overskrift, tidsstempel
 12/4-2004 03:05
 Mvh
 Anders O
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  13-04-04 16:32
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 12 Apr 2004 22:48:48 +0200, "[8260]Anders Olesen"
 <a_k_olesen@varmpost.com> wrote:
 >Jeg har i binaer.motor smidt et lille program, der kan beregne
 >registreringsafgift på biler HVIS det radikale forslag (model c) bliver
 >realitet. Programmet kræver microsofts .net framework revision 1.1, hvilket
 >de fleste nok har indstalleret i forvejen, alternativt kan en anden nemt
 >lave et regneark der laver samme beregning.
 Man kan ikke se det mere    >Det er relativt interressant at smide forskellige modeller i, eksempelvis
 >kan jeg oplyse at en Lotus Elise ligger på ca. 100000 i afgift, og dermed
 >kunne ende på en udsalgspris på ca. 350.000kr. Noget billigere end idag, må
 >man sige.
 Hvad med importerede brugte biler?
 >Jeg synes det kunne være sjovt at få en lille diskussion om hvilke biler der
 >bliver bedre henholdsvis dårligere tilbud efter en omlægning.
 Kan jeg få programmet pr. mail? - thanx :)
 /Mogens
            
             |  |  | 
  Frederik (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  13-04-04 17:14
 | 
 |  | Skal man sætte kryds ved turbo, når det er en diesel?
 
 Så gælder det vel stort set alle dieseler, som så bliver ret dyre?
 
 Mvh.
 
 Frederik
 
 
 
 
 |  |  | 
   [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 18:29
 | 
 |  | "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
 news:407c11ca$0$495$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Skal man sætte kryds ved turbo, når det er en diesel?
 >
 > Så gælder det vel stort set alle dieseler, som så bliver ret dyre?
 >
 > Mvh.
 >
 > Frederik
 >
 Det er faktisk lidt uklart i forslaget synes jeg, men som jeg forstår det
 (og programmet er lavet) giver turbo en faktor 1,4 til slagvolumenet, mens
 diesel giver 1/1,4, således at en turbodiesel koster det samme som en benzin
 uden turbo.
 Mvh
 Anders O
 
 
 
 
 |  |  | 
    Frederik (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  13-04-04 19:17
 | 
 |  | 
 "[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message
 news:407c2376$0$14270$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
 > news:407c11ca$0$495$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Skal man sætte kryds ved turbo, når det er en diesel?
 > >
 > > Så gælder det vel stort set alle dieseler, som så bliver ret dyre?
 > >
 > > Mvh.
 > >
 > > Frederik
 > >
 > Det er faktisk lidt uklart i forslaget synes jeg, men som jeg forstår det
 > (og programmet er lavet) giver turbo en faktor 1,4 til slagvolumenet, mens
 > diesel giver 1/1,4, således at en turbodiesel koster det samme som en
 benzin
 > uden turbo.
 > Mvh
 > Anders O
 >
 >
 
 Hvis det er korrekt, tegner diesel jo  interessant.
 
 eks.
 
 Bmw 530 i   afgift:  315915
 
 Bmw 530 D afgift: 243123.6
 
 Diesel er billigere endnu hvis det opfylder Euro4.
 
 Dieselen koster i dag 805.000 kr standard benzinen 775.000 kr
 
 Benzinen vil så lande på ca. 575.000
 Dieselen på ca  511.000
 
 I regnestykket antages, at den afgiftspligtige pris er en tredjedel. På
 autocar.dk angives begge til at koste 236.425,5 kr. så jeg har muligvis, sat
 den for højt. Men der skal jo også moms på.
 
 Eller regner jeg forkert.
 
 Mvh.
 
 Frederik
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Frederik (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  13-04-04 19:43
 | 
 |  | 
 "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
 news:407c2e89$0$516$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message
 > news:407c2376$0$14270$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
 > > news:407c11ca$0$495$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > Skal man sætte kryds ved turbo, når det er en diesel?
 > > >
 > > > Så gælder det vel stort set alle dieseler, som så bliver ret dyre?
 > > >
 > > > Mvh.
 > > >
 > > > Frederik
 > > >
 > > Det er faktisk lidt uklart i forslaget synes jeg, men som jeg forstår
 det
 > > (og programmet er lavet) giver turbo en faktor 1,4 til slagvolumenet,
 mens
 > > diesel giver 1/1,4, således at en turbodiesel koster det samme som en
 > benzin
 > > uden turbo.
 > > Mvh
 > > Anders O
 > >
 > >
 >
 > Hvis det er korrekt, tegner diesel jo  interessant.
 >
 > eks.
 >
 > Bmw 530 i   afgift:  315915
 >
 > Bmw 530 D afgift: 243123.6
 >
 > Diesel er billigere endnu hvis det opfylder Euro4.
 >
 > Dieselen koster i dag 805.000 kr standard benzinen 775.000 kr
 >
 > Benzinen vil så lande på ca. 575.000
 > Dieselen på ca  511.000
 >
 > I regnestykket antages, at den afgiftspligtige pris er en tredjedel. På
 > autocar.dk angives begge til at koste 236.425,5 kr. så jeg har muligvis,
 sat
 > den for højt. Men der skal jo også moms på.
 >
 > Eller regner jeg forkert.
 >
 > Mvh.
 >
 > Frederik
 >
 >
 >
 >
 
 En 911 C2 vil blive afgiftsbelagt med 402610 efter din udregning. Det vil jo
 være en kæmpe prissænkning.
 
 Mvh.
 
 Frederik
 
 
 
 
 |  |  | 
      [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 21:02
 | 
 |  | 
 
            > En 911 C2 vil blive afgiftsbelagt med 402610 efter din udregning. Det vil
 jo
 > være en kæmpe prissænkning.
 >
 Ja, men derfor er det ikke nødvendigvis forkert. De har også selv nævnt at
 en boxster skulle falde ca. 200000, så det lyder ikke fuldstændig skævt.
 En Ferrari 360 CS bliver jo den rene tilbudsvare    Mvh
 Anders O
            
             |  |  | 
       [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 22:59
 | 
 |  | 
 
            > En Ferrari 360 CS bliver jo den rene tilbudsvare    Faktisk ca. 427000 i afgift, hvilket vil gøre den mellem 1,5 - 2 millioner
 billigere end idag.
 Det kan man da kalde en besparelse    Mvh
 Anders O
            
             |  |  | 
     [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 21:10
 | 
 |  | > Hvis det er korrekt, tegner diesel jo  interessant.
 >
 > eks.
 >
 > Bmw 530 i   afgift:  315915
 >
 > Bmw 530 D afgift: 243123.6
 >
 > Diesel er billigere endnu hvis det opfylder Euro4.
 >
 
 Det kan jeg ikke få til at stemme. Data taget fra bmw.co.uk:
 Diesel: 1670kg, CO2 184g/km, cm^3 2993, Diesel og turbo -> afgift 413965
 Benz: 1570kg, CO2 231g/km, cm^3 2979, -> afgift 375915
 
 Hvilke tal har du anvendt?
 Mvh
 Anders O
 
 
 
 
 |  |  | 
      Frederik (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  13-04-04 22:09
 | 
 |  | 
 "[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message
 news:407c492b$0$11589$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Hvis det er korrekt, tegner diesel jo  interessant.
 > >
 > > eks.
 > >
 > > Bmw 530 i   afgift:  315915
 > >
 > > Bmw 530 D afgift: 243123.6
 > >
 > > Diesel er billigere endnu hvis det opfylder Euro4.
 > >
 >
 > Det kan jeg ikke få til at stemme. Data taget fra bmw.co.uk:
 > Diesel: 1670kg, CO2 184g/km, cm^3 2993, Diesel og turbo -> afgift 413965
 > Benz: 1570kg, CO2 231g/km, cm^3 2979, -> afgift 375915
 >
 > Hvilke tal har du anvendt?
 > Mvh
 > Anders O
 >
 >
 Jeg har anvendt tallene fra www.bmw.dk  . Jeg har ikke regnet diesel plus
 turbo. Det forstod jeg på dig, at man ikke skulle.
 Mvh.
 Frederik
            
             |  |  | 
       [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 22:52
 | 
 |  | 
 
            > Jeg har anvendt tallene fra www.bmw.dk  . Jeg har ikke regnet diesel plus
 > turbo. Det forstod jeg på dig, at man ikke skulle.
 >
 Det gik også lidt stærkt, så måske fik jeg skrevet noget vrøvl    Altså: hvis du sætter hak i både diesel og turbo bliver resultatet lidt
 højere (pga. et tillæg for diesel), end hvis du ikke sætter hak i nogen af
 dem. En 2,0 turbo diesel er således næsten samme afgift som en 2,0 benzin,
 en 2,0 diesel uden turbo (en noget gammeldags maskine) svarer til en benzin
 på 2,0/1,4 -> ca 1,43L og en 2,0 benzin turbo svarer til en 2,8 benzin uden
 turbo.
 Dette er som jeg forstår teksten i forslaget, men netop på dette punkt er
 den lidt uklar synes jeg.
 Mvh
 Anders O
            
             |  |  | 
  Klaus Rejkjær (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Rejkjær
 | 
 Dato :  13-04-04 19:28
 | 
 |  | >
 > Kan jeg få programmet pr. mail? - thanx :)
 >
 Kunne du ikke være venlig at sende den ud til gruppen igen. Den kan ikke
 længere ses i binaer. Ellers vil jeg da også gerne have den sendt direkte.
 Tak.
 
 MVH Klaus
 
 
 
 
 |  |  | 
  [8260]Anders Olesen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8260]Anders Olesen
 | 
 Dato :  13-04-04 21:13
 | 
 |  | 
 
            > >Jeg har i binaer.motor smidt et lille program, der kan beregne
 > >registreringsafgift på biler HVIS det radikale forslag (model c) bliver
 > >realitet. Programmet kræver microsofts .net framework revision 1.1,
 hvilket
 > >de fleste nok har indstalleret i forvejen, alternativt kan en anden nemt
 > >lave et regneark der laver samme beregning.
 >
 > Man kan ikke se det mere    >
 Så er den smidt igen i dk.binaer.motor, tidspunkt 13/4-2004 22:10
 Mvh
 Anders O
 P.S. Alternativt kunne jeg evt. få den lagt på gruppens hjemmeside, hvem
 skulle man i så fald tage fat i?
            
             |  |  | 
 |  |