findutils 4.1.5+
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-04-04 14:16

Hejsa

Jeg har en Solaris 8 med GNU findutils 4.1. Den er dog så gammel som
1994, og har det ikke voldsomt godt med store filer. Det betyder at
locate ikke virker og updatedb også virker meget dårligt.

Jeg har derfor været ved at kigge efter en nyere findutils. Jeg har
også fundet en changelog der fortæller at den skulle undrestøtte store
filer fra 4.1.5. Min Debian unstable kommer med findutils 4.1.20, så
noget er der sket siden 1994.

Problemet er så bare hvor jeg enten finder en Solaris-pakke med en
nyere findutil (jeg kører Solaris 8 på SPARC). Den jeg kan finde på
<http://www.sunfreeware.com/> er 4.1. Eller hvor jeg finder
kildekoden til en nyere findutils så jeg selv kan oversætte den? Så vidt jeg
kan se bor findutils på
<http://www.gnu.org/directory/GNU/findutils.html> og man kan downloade
sourcen til den 10 år gamle 4.1 på
<http://ftp.gnu.org/pub/gnu/findutils/findutils-4.1.tar.gz>.

--
Jacob

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-04-04 14:21

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> også fundet en changelog der fortæller at den skulle undrestøtte store
> filer fra 4.1.5. Min Debian unstable kommer med findutils 4.1.20, så

Ifølge Debianpakken kan sourcen findes på:
ftp://alpha.gnu.org/gnu/findutils/

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-04-04 15:05

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Ifølge Debianpakken kan sourcen findes på:
> ftp://alpha.gnu.org/gnu/findutils/

Herligt. Tak for det. Den virker fint, og jeg kan nu igen bruge locate
uden at få en segmentation fault.

Hvor ser du ovenstående URL i Debian-pakken? Jeg har prøvet 'apt-cache
show findutils', men den viser mig ikke ovenstående URL.

--
Jacob

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-04-04 17:13

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Hvor ser du ovenstående URL i Debian-pakken? Jeg har prøvet 'apt-cache
> show findutils', men den viser mig ikke ovenstående URL.

Der skal i /usr/share/doc/<pakkenavn>/copyright stå hvor
debianudvikleren har hentet sourcen fra. Denne fil er også tilgængelig
via http://packages.debian.org/

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart