Xmms og ogg filer
Fra : Henrik Kirk

Dato : 27-04-04 21:55

Haaber lidt jeg kunne faa et hint til et lille problem.

Jeg har installeret xmms paa mit debian system, men det kunne ikke
afspille ogg filer, fandt saa ud af at jeg skulle have vorbis-tools
installeret ogsaa.
Men det virker stadig ikke og jeg er ved at loebe toer for gode ideer.
Koere woody.

Haaber nogen har et hint

--

/Henrik Kirk webmaster 1900mtb.dk
-----------------

Fra : Michael U. Hove

Dato : 28-04-04 12:53

Henrik Kirk wrote:
> [...]
> installeret ogsaa.
> Men det virker stadig ikke og jeg er ved at loebe toer for gode ideer.

Hmm...

Nu er jeg ikke den store debian-haj - Slackware , og man kan sikkert
noget apt-get smart, men *jeg* ville hente:

http://www.vorbis.com/files/1.0.1/unix/libogg-1.1.tar.gz
http://www.vorbis.com/files/1.0.1/unix/libvorbis-1.0.1.tar.gz
http://www.xiph.org/ao/src/libao-0.8.4.tar.gz

Pakke dem ud, compile og installere.

Derefter hente:
http://www.xmms.org/files/1.2.x/xmms-1.2.10.tar.gz

Pakke ud, ./configure --help for at enable ogg (tror endda scriptet selv
checker for ogg), compile og installere.

Skulle virke

mvh.
Michael

Fra : Henrik Kirk

Dato : 28-04-04 23:52

> Skulle virke

TAkker for hjaelpen, kan ikke faa det til at virke, men har da faaet et
par ideer saa er der jo noget at arbejde videre med.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 29-04-04 06:24

Henrik Kirk wrote:

> TAkker for hjaelpen, kan ikke faa det til at virke, men har da faaet et
> par ideer saa er der jo noget at arbejde videre med.

Prøv at forklare hvad du har problemer med...det kunne jo være vi kan
hjælpe

BTW: Cool website!

Mvh
Michael.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-04-04 12:59

Henrik Kirk <henrik(ingenspam)@mediabits.org> writes:

> [...]
> installeret ogsaa.
> Men det virker stadig ikke og jeg er ved at loebe toer for gode ideer.

Har du installeret libvorbis0 pakken også? Alternativt har jeg på min
woody maskine også en pakke der hedder xmms-vorbis, måske den kan
nogle tricks?

Prøv at lave en

apt-cache search vorbis

Eller noget i den dur, der kommer hvert fald nogle pakker som sikkert
kan hjælpe dig med at få det til at virke.

På min sid maskine har jeg flg. installeret og der kan xmms IIRC hvert
fald sagtens spille ogg filer:

13:56 simpsons@bart% dpkg -l \*vorbis\* |grep ii
ii gstreamer-vorb 0.6.4-4 Vorbis plugin for GStreamer
ii libvorbis-dev 1.0.1-1 The Vorbis General Audio Compression...
ii libvorbis0a 1.0.1-1 The Vorbis General Audio Compression...
ii libvorbisenc2 1.0.1-1 The Vorbis General Audio Compression...
ii libvorbisfile3 1.0.1-1 The Vorbis General Audio Compression...
ii vorbis-tools 1.0.1-1 Several Ogg Vorbis Tools

/Thomas