MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med Øø i XP DOS-Prompt!
Fra : P. H. Lundbech

Dato : 25-04-04 09:55

Har et gammelt dos program (Gyldendals Ordbøger) der efter
skiftet til XP mangler Ø og ø når kørt under DOS-prompt. Hvudden
får jeg den til at finde Øø? Skal jeg bruge command.com eller
cmd.exe? Er der nogle switches eller andre muligheder?

Hjælp bliver virkeligt påskønnet!

/ve

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-04-04 10:21

"P. H. Lundbech" <3212234@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får jeg den til at finde Øø? Skal jeg bruge command.com eller
> cmd.exe? Er der nogle switches eller andre muligheder?

Hej PH
Du skal køre i codepage 850 eller 865 og ikke i standard codepage som er så
hut jeg visker 377
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : P. H. Lundbech

Dato : 25-04-04 12:48

On Sun, 25 Apr 2004 11:20:53 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>Hej PH
>Du skal køre i codepage 850 eller 865 og ikke i standard codepage som er så
>hut jeg visker 377

Det løste mit problem! Mange tak!