MS Windows
briani 27239
Kan man slette Explorer og WMP ?
Fra : MH

Dato : 24-04-04 13:42

Kan man slette sin explorer og sin windows media player fuldstændigt fra sit
system, for så at downloade og instalere dem igen? Jeg har lidt på
fornemmelsen, at mit indlæg fra tidligere omhandlende en fejl på wmp 9.0 kun
kan rettes ved at fjerne det, og gen-installere. Samtidig, tror jeg også jeg
har en fejl i min explorer.

Håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak.

mvh
mh

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-04 15:33

"MH" <mikaelREMOVETHIS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> har en fejl i min explorer.
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak.

++++++++++++++++++++++
Hej.

Wmp 9.0 kan du fjerne inde i kontrolpanel>tilføj eller fjern
programmer>tilføj/fjern windows komponenter. Explorer bliver nok lidt svære
at fjerne, med mindre du mener internet explorer, så gøres det på samme
måde. Når du skal indstallere dem igen, går du bare ind på Windows Update,
og downloader dem.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-04 15:46

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>måde. Når du skal indstallere dem igen, går du bare ind på Windows Update,

Hvis det er Windows XP, så er det ikke så nemt.

Mediaplayer kan kun fjernes ved at gå til et tidligere
gendannelsespunkt fra før version 9 blev installeret.

Internet Explorer:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378
--
Knud

Fra : MH

Dato : 24-04-04 15:55

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse...
> [...]

Det er win. XP, sorry jeg ikke informerede om det.

> Mediaplayer kan kun fjernes ved at gå til et tidligere
> gendannelsespunkt fra før version 9 blev installeret.

Det forstår jeg ikke helt ? hvordan går jeg tilbage til >et tidligere
gendannelsespunkt< ?

mvh
mh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-04 16:38

"MH" <mikaelREMOVETHIS@stofanet.dk> skrev :

>Det forstår jeg ikke helt ? hvordan går jeg tilbage til >et tidligere
>gendannelsespunkt< ?

Læs f.eks.
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm
eller

Fra : MH

Dato : 24-04-04 16:00

"Jørgen Nielsen" skrev i en meddelelse ...
> programmer>tilføj/fjern windows komponenter.

Hr. Knud Gert Ellentoft påpeger at hvis det er Win XP, så er det ikke så
ligetil - vil du stadig mene, det blot skal fjernes i kontrolpanel?

> [snip] med mindre du mener internet explorer, så gøres det på samme måde.
Det er naturligvis internet explorer - my bad.

>Når du skal indstallere dem igen, går du bare ind på Windows Update, og
downloader dem.

Det lyder jo rimelig simpelt, jeg risikere ikke at ved at fjerne disse
komponenter, at miste "andet" end de programmer ?

mvh
mh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-04 16:45

"MH" <mikaelREMOVETHIS@stofanet.dk> skrev :

>Det lyder jo rimelig simpelt, jeg risikere ikke at ved at fjerne disse
>komponenter, at miste "andet" end de programmer ?

Man kan ikke via tilføj/fjern fjerne den IE-version, som Windows
er født med og da XP kommer med ver. 6 og der ikke findes nogen
nyere, så kan man ikke afinstallere IE på den nemme måde, kun
evt. opdateringer.

Hvordan det kan gøres, henviste jeg til med et link til MS.
--
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-04 16:54

"Jørgen Nielsen" skriver:

> [...]
> måde. Når du skal indstallere dem igen, går du bare ind på Windows Update,

Hvordan er det lige at man skal kunne gå ind på windows update
(hjemmeside) når du hjemmesideviseren (IE) er væk ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-04 18:26

> [...]
> (hjemmeside) når du hjemmesideviseren (IE) er væk ?
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
Hej Klaus.

Ja det er jo et godt spørgsmål det tænkte jeg ikke lige på...sorry.

Mvh. Jørgen Nielsen