MS Windows
briani 27239
Windows XP på en 675 mhz pc
Fra : MuLLe

Dato : 23-04-04 14:59

Er det muligt at få Windows XP, til at køre godt på sådan en maskine.
Jeg har prøvet at sætte det ind, men den køre meeeeget langsom.
Den skal jo også kunne spille, ikke bare køre internet.
Er der nogen der kan henvise mig til nogle sider, eller noget.
Hvor man kan læse om det, eller evt. tweak den så den kan køre.

Maskinen er:

675 mhz prosessor
448 mb ram PC133
TNT2 grafik kort.

Kan i hjælpe mig?

MvH MuLLe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-04 16:12

MuLLe skriver:

> Er det muligt at få Windows XP, til at køre godt på sådan en maskine.

Ja

> Jeg har prøvet at sætte det ind, men den køre meeeeget langsom.

That's life.
Hvad er den langsom til ?

> Den skal jo også kunne spille,

Hvilke spil ?

> Maskinen er:
>
> 675 mhz prosessor

Hvilken processor ?

> 448 mb ram PC133
> TNT2 grafik kort.

Indtil for knapt en måned siden kørte jeg XP pro på en AMD K6-3/450 med
320Mbyte RAM og et 64Mbyte TNT kort.

Windows, office, mail/news var en okay til, men spil, det blev for megt
for den.

Nuværende P4/3GHz 512Mbyte RAM + 128MByte Ati 9800XXL går lidt bedre

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-04-04 22:05

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der kan henvise mig til nogle sider, eller noget.
> Hvor man kan læse om det, eller evt. tweak den så den kan køre.

Jeg har en ekstra pc som er en 450 mhz med 386 mb ram.
Den kører faktisk win xp rimeligt godt. Men hvis det er nyere spil, så er
det nok dit tnt kort, som er problemet. Det billigste geforce2 er væsentligt
bedre.
tnt kort er ikke værd at bruge mere, hvis man også spiller.

Kurt

Fra : MuLLe

Dato : 23-04-04 23:03

Kurt skrev:
> [...]
væsentligt
> bedre.
> tnt kort er ikke værd at bruge mere, hvis man også spiller.

Det er nu ikke min pc, men min søsteres.
Men jeg ved da at hun spiller the sims og unreal tournament.
Ud over det så er det nok mest på nettet hun spiller.
Men det betyder jo, at i hvert fald disse spil skal virke.
Og det gør de ikke, hvis jeg bare instellere XP.
Så hvis jeg kunne finde en side, hvor jeg kunne læse om.
Hvad jeg kunne slukke i Xp, så ville det være skide godt.
Og nogle tweaks, til optimering af systemet.
Men jeg har, ikke en skid forstand på det.
Mit monster skal jo "bare" installeres, så køre den.

Kan du/i hjælpe........

P.S. Nyt hardware, har hun ikke råd til...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-04 07:39

In article <40899298$0$273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
mullde_berg@hotmail.com says...

> P.S. Nyt hardware, har hun ikke råd til...

Heller ikke nyere brugt?

Det koster ikke mange hundrede kroner at få mere skub under og det er
nok den eneste udvej til bedre ydelse.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 24-04-04 09:05

In news:40899298$0$273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
MuLLe typed:

> [...]
> Men det betyder jo, at i hvert fald disse spil skal virke.
> Og det gør de ikke, hvis jeg bare instellere XP.

Hvorfor skal der XP på den, kan hun ikke bruge 98 (spillene kan vel godt
køre på en 98'er).

> Så hvis jeg kunne finde en side, hvor jeg kunne læse om.
> Hvad jeg kunne slukke i Xp, så ville det være skide godt.
> Og nogle tweaks, til optimering af systemet.

Start med at lukke de services der ikke skal bruges:
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Slå alt det overflødige farveladesnask fra.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : MuLLe

Dato : 24-04-04 13:19

> Hvorfor skal der XP på den, kan hun ikke bruge 98 (spillene kan vel godt
> køre på en 98'er).
Hun skal ha' en konto, så hun ikke kan fucke op i den.
Og så køre hendes internet, af h...... til.

> Start med at lukke de services der ikke skal bruges:
> http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Denne side er helt sikker noget jeg vil se på, 1000 tak for den.
Det er jo ikke nemt at vide, hvad de forskellige servicer gør.

> Slå alt det overflødige farveladesnask fra.
Dette har jeg gjort, men tak alligevel.

> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
Vil du se mit casemod, så skriv.
Så kan jeg smide billeder i dk.binaer...

MvH MuLLe