MS Windows
briani 27239
Diskoprydning
Fra : peter poulsen

Dato : 17-04-04 22:44

Det diskoprydningsprogram, der hører til Windows XP, kan også fjerne
tidligere systemgendannelsespunkter, men pludselig fungerer den facilitet
ikke, og jeg må fjerne gamle gendannelsespunker manuelt. Har nogen en
løsning?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-04 23:01

Hej peter poulsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> fjerne tidligere systemgendannelsespunkter, men pludselig fungerer
> den facilitet ikke, og jeg må fjerne gamle gendannelsespunker

Et gæt (jeg bruger ikke selv Win XP, derfor _gæt_):
Har du prøvet at slå systemgendannelse helt fra og genstarte?

(Derefter kan du så evt. slå det til igen, selvfølgelig).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : peter poulsen

Dato : 17-04-04 23:11

Ja, også det er forsøgt - løsningen ligger nok i en eller anden kode i
registreringsdatabasen. Men tak for forslaget.

Fra : Gnistn

Dato : 18-04-04 04:23

peter poulsen wrote:
> [...]
> tidligere systemgendannelsespunkter, men pludselig fungerer den
> facilitet ikke, og jeg må fjerne gamle gendannelsespunker manuelt.

Måske hjælper det at geninstallere system restore.

1. Start=>Run(kør)=>c:\windows\inf
2. Find frem til SR.INF i inf folderen
3. Højreklik på SR.INF og vælg installer

Put din Windows XP CD i hvis du bliver bedt om det og system restore vil
blive geninstalleret, efter en genstart er det klar til brug.

Jeg har ikke selv prøvet dette i praksis, så jeg ved ikke om man mister alle
tidligere restorepoints ved geninstallation af system restore men det gør
man højst sandsynligt nok. Måske en anden kan af/bekræfte dette?

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : peter poulsen

Dato : 18-04-04 12:58

Dit forslag lyder brugbart, hvis jeg bare havde en Windows XP CD, men jeg
var i sin tid så dum at købe en OEM-version af Windows XP sammen med
maskinen. Jeg vidste dengang ikke, at med en OEM-version kan man stort set
ikke foretage sig andet end at formatere og starte forfra. Jeg kan jo
manuelt fjerne de gendannelsespunkter, der hober sig op, men det driller
mig, at jeg ikke ved, hvorfor oprydningsprogrammet lige pludselig nægter at
udføre handlingen. Mange hilsener igen