MS Windows
briani 27239
Harddisk
Fra : Peter Hansen

Dato : 17-04-04 09:16

Hej til gruppen.

Jeg har i fødselsdagsgave fået en Harddisk på 250 gb. Jeg har i forvejen en
på 160 gb og vil selvfølgelig bibeholde den.
Mit spørgsmål er når jeg har sat den nye på 250 gb på som slave kan WinXp
Home så finde alle 250 gb ??.
Mener at have hørt at jeg først skal partionere den i mindre størrelser.

Med venlig hilsen¨

Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-04-04 09:29

Peter Hansen wrote:
> Mit spørgsmål er når jeg har sat den nye på 250 gb på som slave kan
> WinXp Home så finde alle 250 gb ??.

Du skal først være sikker på at din BIOS kan se så stor en disk, der efter
skal du have installeret servicpakke 1 på Windows Xp for at kunne se så
stor en disk. Hvis din windows er forholdsvis ny er SP1 indbygget.

Læs evt. lidt tilbage her i gruppen. Der bliver ofte spurgt om det, og det er
her jeg har min viden fra.

mvh
Henning

Fra : DonE

Dato : 17-04-04 10:41

Henning Præstegaard, satte sig på sit keyboard:

Hejsa!

> Du skal først være sikker på at din BIOS kan se så stor en
> disk,

Spørg sikkert lidt dumt! Men hvordan finder man ud af det?

--
DonE

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-04-04 11:38

"DonE" <Don_E@SKODnet.INVALID> wrote:

>Spørg sikkert lidt dumt! Men hvordan finder man ud af det?

Man sætter en stor harddisk i maskinen og håber at BIOS 'ser' den

Nogen gange kan kan man på bundkortfabrikantens site finde oplysninger om at BIOS version x.x understøtter diske over 128 Gb, men
ellers er det trial-and-error....

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-04-04 09:53

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har i fødselsdagsgave fået en Harddisk på 250 gb. Jeg har i forvejen en
>på 160 gb og vil selvfølgelig bibeholde den.

Når maskinen fungerer med din 160 Gb disk burde du ikke få problemer med 250 Gb.

Lidt ældre maskiner har kun 28-bit adressering og understøtter op til 137 Gb (binært 128 Gb) diske - Din maskine understøtter
48-bit adressering.

<mlr>