MS Windows
briani 27239
Starsdiskette med format.com
Fra : Andropov

Dato : 13-04-04 12:38

Jacob skrev:

>Jeg kan ikke få fat i en startdiskette med format.com, som jeg skal
bruge
>idet jeg skal formattere min harddisk. Har søgt efter bootdisketter

>nettet, men ingen af dem indeholder format.com.

>Er der en af jer, der ved hvor man kan downloade en startdiskette med
>format.com?

>Det nytter heller ikke at kopiere format.com fra
windows/system-mappen - har
>forsøgt.

Kan du ikke få windows til at lave en startdiskette eller er din
windows version gået så meget i udu ?
Hvilken windows bruger du ?

Der er noget til bootdiskette her:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Så vidt jeg husker kan du f.eks. ikke formatere c: drevet når du er
startet op i f.eks. windows 98. Ved ikke om det er noget sådant som er
gået galt i dit tilfælde..... Hvis man har windows 98 skal man boote
op i dosmode for at formatere c: drevet.

Fra : Jacob

Dato : 13-04-04 12:55

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> bruge
> på

> windows/system-mappen - har
>
> Kan du ikke få windows til at lave en startdiskette eller er din
> windows version gået så meget i udu ?

Tjo, via formateringsværktøjet (højreklik på diskettedrevet i Denne
computer).

Men det eneste jeg jo skal bruge er en enkel opstart i Dos (boot), hvorved
jeg har mulighed for at skrive "format c:" så jeg kan få renset c-drevet
fuldstændig og derefter geninstalleret hele baduljen...

> [...]
> gået galt i dit tilfælde..... Hvis man har windows 98 skal man boote
> op i dosmode for at formatere c: drevet.

Det er netop også dét, jeg har i tankerne...