MS Windows
briani 27239
Hvordan blive MSCE som systemadministrator~
Fra : rondo

Dato : 06-04-04 20:52

Jeg overvejer kraftigt at blive Microsoft certificeret som
systemadministrator men er i tvivl om, hvor mange og hvilke eksamener,
det kræver. Er der nogle, der kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg søger
også oplysninger om, hvor meget de enkelte eksamener koster at tage,
hvis man laver forarbejdet som selvstudie. Jeg vil meget gerne også
have links til steder, hvor jeg kan læse om certificeringer m.m.

Jeg ved godt, at dette ikke er den mest oplagte gruppe for dette
indlæg, men kan ikke finde enmere passende.

Med venlig hilsen

Ronnie Ziegler

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-04-04 21:35

"rondo" <newsnospam@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt, at dette ikke er den mest oplagte gruppe for dette
> indlæg, men kan ikke finde enmere passende.

prøv www.superusers.dk og søg på MCSE-certificeringerne - du skal have 7
moduler for at blive MCSE'er.

--
ahw

Fra : Snuden

Dato : 06-04-04 22:11

On Tue, 6 Apr 2004 22:34:56 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<karl@meget.smart.dk> wrote:

>"rondo" <newsnospam@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>prøv www.superusers.dk og søg på MCSE-certificeringerne - du skal have 7
>moduler for at blive MCSE'er.

Hm.. får en "Cannot find server or DNS error" ud af det link. Men prøv
evt. at gå direkte til leverandøren:
http://www.microsoft.com/learning/mcp/default.asp skulle have al den
information du har brug for.

Hvis du vil selvstudere skal du regne med en pris på 400-700 kr. pr.
bog og yderligere 1600 kr. pr. eksamination.

Held og lykke med det.

--
Snuden

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 11:13

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hm.. får en "Cannot find server or DNS error" ud af det link. Men prøv
> evt. at gå direkte til leverandøren:
> http://www.microsoft.com/learning/mcp/default.asp skulle have al den
> information du har brug for.

Ja, jeg konstaterede også at superusers server tilsyneladende er ude af
funktion.

> Hvis du vil selvstudere skal du regne med en pris på 400-700 kr. pr.
> bog og yderligere 1600 kr. pr. eksamination.

Du glemte: prisen for eksaminationen er excl. moms. bøgerne koster omkring
700 kr. inkl. moms. ´, f.eks. hos GAD.

--
ahw

Fra : Snuden

Dato : 08-04-04 12:34

On Wed, 7 Apr 2004 12:12:39 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<karl@meget.smart.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja, jeg konstaterede også at superusers server tilsyneladende er ude af
>funktion.

>Du glemte: prisen for eksaminationen er excl. moms.

Javel hr. lærer

>bøgerne koster omkring
>700 kr. inkl. moms. ´, f.eks. hos GAD

Nu _behøver_ man ikke lige handle hos GAD - bøgerne kan skaffes
billigere andetsteds. Fx. koster 2003 Core kittet ca. 2200 kr. hos GAD
mens Amazon gladeligt sælger det samme kit for omkring 1100 kr. Så
kommer der ganske vist forsendelse oven i men alligevel...

--
Snuden

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-04-04 12:57

> [...]
> mens Amazon gladeligt sælger det samme kit for omkring 1100 kr. Så
> kommer der ganske vist forsendelse oven i men alligevel...

Det er en god oplysning - den burde jeg have kendt til før jeg investerede
en formue i netop disse bøger - på den anden side havde Gad netop en seance,
hvor de faldbød varer for under halv pris. Således gav jeg for hele
core-serien 600 kr. da de havde deres udsalgsrunde. Det var ikke en dårlig
forretning.

--
ahw

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-04-04 22:20

> [...]
> systemadministrator men er i tvivl om, hvor mange og hvilke eksamener,
> det kræver. Er der nogle, der kan hjælpe mig lidt på vej?

Er det MCSA du mener ?
Uanset om det er MCSE eller MCSA finder du oplysninger her:

http://www.microsoft.com/learning/mcp/default.asp

og f.eks. her:
http://itcert.teknologisk.dk/infocert/microsoft/default.asp

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
MCSE NT4, MCSE 2000, MCSA 2003, MCSE 2003