Hvordan ændres en faktor i excell ?
Fra : R.B.P.

Dato : 25-04-04 20:07

Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med flg. problem:

Jeg har oprettet et regneark med nogle varer jeg køber hjem fra USA.

I dette ark skal jeg have fundet frem til forskellige værdier, så som
den samlede pris når varen er landet i Danmark.

Det jeg gerne vil er at jeg som første faneblad kan sætte nogle variabler
ind. Variablerne er bla.: ($kurs) dollarkurs, (olieafg)olieafgift,
(toldafg)told

Når jeg så har oprettet næste faneblad, så skulle jeg gerne kunne oprette
feks en kolonne hvor jeg indtaster dollarprisen ($pris)på varen,
næste kolonne skal så udregne den danske pris automatisk fra formelen
(dkr= $pris * $kurs * toldafg)

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvordan jeg gør.

Mvh

R.B.P.

Fra : Mads

Dato : 26-04-04 14:27

"R.B.P." <nospam@thanks.com> wrote in message
> [...]

> (dkr= $pris * $kurs * toldafg)
>

> Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvordan jeg gør.

F.eks kan du i A1 skrive dollar kursen (6.12), marker så cellen og i Insert
menuen -> Name -> Define kan du så navngive dit område (f.eks "Dollarkurs"),
her kun en celle. PS. du kan ikke bruge navne indeholdende $-tegnet.

Herefter kan du i regnearket referere til indholdet at området, Dollarkurs,
ved blot at skrive Dollarkurs.

Mvh Mads

Fra : R.B.P.

Dato : 26-04-04 23:50