Skift til sommertid rykker mine aftaler en~
Fra : Fragezeichen

Dato : 13-04-04 22:08

Hej gruppe,

jeg har konstateret, at alle mine aftaler i Outlooks kalender efter skift
til sommertid (windows' ur og outlook står til automatisk skift til
sommertid) nu står en time senere, end jeg har oprettet dem. F.eks. en
aftale, jeg i februar indtastede i april til start kl. 08.00 nu står som
start kl. 09.00.

Er der nogen, der ved, hvorfor og hvordan det evt. kan undgås?

M.v.h.
Lars Dam Kähler

Fra : Claus Sørensen

Dato : 14-04-04 21:52

Jeg har konstateret det samme. Mine faste aftaler er forskudt en time.
Møgirriterende.

Jeg prøvede lige at ophæve automatisk skift til sommertid i Outlooks
indstillinger. Så rettede aftalerne sig ind til det rigtige, men til gengæld
forskød alle fødselsdagsnoteringer sig med en time, så de strakte sig en
time ind i et andet døgn og dermed figurerede på to datoer hver. Akkurat
det, der skete, da det automatiske skift til sommertid fandt sted. Da
detekterede jeg det ikke som havende sammenhæng med sommertids-skiftet og
har derfor møjsommeligt siddet og rettet alle (der er mange) fødselsdage
inden for sommertidsperioden. Nu har jeg fundet ud af, hvad der forårsagede
miseren, men hvorfor i alverden sker det? Og hvordan forhindres det?

Med venlig hilsen
Claus Sørensen

Fra : Billyboy

Dato : 16-04-04 13:39

> [...]
> start kl. 09.00.
>
> Er der nogen, der ved, hvorfor og hvordan det evt. kan undgås?

Hej da jeg går ud fra at det er Outlook 2002 der refereres til kan
Servicepack 2 rette problemet. Husk Service pack 1 skal også være
installeret. De nævnte servicepacks er til Office XP (2002) og kan
downloades på http://download.microsoft.com eller se denne KB artikel
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;311774&Product=ol200
2

Mvh Billyboy

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-04-04 20:33

Jeg forsømte at skrive Outlook-version. Det er Outlook 2003. Så det angivne
råd om servicepåack til 2002 dur - uheldigvis - ikke som problemknuser for
mig.

Rent faktisk har jeg nu slået automatisk sommertid fra på min pc og - igen
møjsommeligt - rettet alle årligt tilbagevendende aftaler (føfdselsdage), så
de ikke fylder to dage, men kun en - som de skal. De øvrige aftaler i
sommertidsperioden - dem, der var blevet forskudt en time - har rettet sig
selv ind til de korrekte tidspunkter.

Men det er da irriterende ikke at kunne benytte den automatiske
sommertidsfunktion-

Med venlig hilsen
Claus Sørensen