Hvilket accespoint har længst rækkevidde??
Fra : Jesper

Dato : 22-04-04 20:12

Hej

Håber i kan hjælpe mig. Vil gerne kunne dele netværk med min bedstefar som
bor 200 meter væk. Hvordan ordner jeg lige den?

På forhånd tak
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-04 20:20

On Thu, 22 Apr 2004 21:12:21 +0200, "Jesper" <jesper@buhl.com> wrote:

>Hej
>
>Håber i kan hjælpe mig. Vil gerne kunne dele netværk med min bedstefar som
>bor 200 meter væk. Hvordan ordner jeg lige den?

Mend 2 retningsbestemte antenner.. Et på dit tag, og et på din
bedstefars tag, rettet mod hinanden.. og så accesspoint hos dig, og
klient hos din bedstefar eller omvendt.

Hvilket accesspoint der sender kraftigst kan jeg ikke lige vide.
Linksys er vist udemærket.

Der skal være fri sigt mellem begge antenner, ellers virker det ikke..

Man kan faktisk få rimelige billige antenner idag, med færdigmonteret
kabel.

Fx sådan 2 her:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwant/netmc2411wrpsma04.html

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 23-04-04 17:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> Hvilket accesspoint der sender kraftigst kan jeg ikke lige vide.
> Linksys er vist udemærket.

Hvis Jesper kigger efter et accespoint og klient (han leder sandsynligvis
efter 2 AP's han kan konfigurere til at køre bridgemode) med et Atheros
XR-serie (extended range) chipset i, så hjælper det. Sendeeffekten er ikke
meget højere, men modtageren er mere følsom (faktisk næsten lige så god som
de gamle Orinoco Classic Gold/Agere kort).

> Der skal være fri sigt mellem begge antenner, ellers virker det ikke..

Med 200 meter kan man klare ganske meget forhindring hvis man vælger
overstørrelse (for 200m) antenner. Man kan lede efter et eller andet der
reflekterer, og så bruge det til at kommunikere over.
Men der er naturlig grænser for, hvad der er realistisk at redde.

/Kasper

Fra : Jesper

Dato : 23-04-04 22:19

okay tak for hjælpen jeg må se om jeg ikke kan få noget sammensat så jeg kna
få det til at virke.