2 router på samme netværk
Fra : claus v

Dato : 16-04-04 21:41

Hej Gruppe

jeg har møbleret om i boligen og skal enten til at trække nye netværkskabler
eller også skal jeg have min ekstra router til at virke som en switch

er det muligt

problemet består i at routeren tidligere stod i et værelse fra dette værelse
er der kabel til stuen samt et værelse andet sted
derfra er den nu flyttet til stuen

jeg troede så lige jeg var smart da jeg har en ekstra router så koblede jeg
bare den via det eksisterende kabel mellem værelse og stue på en lanport fra
router nr 1 til wlan på router nr 2 i værelset og troede så at jeg kunne
koble de 2 pc i værelserne på denne router men det virker ikke

nogen der har en ide om det er muligt eller skal jeg give op og købe en
switch istedet

claus v

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-04-04 23:00

"claus v" <claus@cybercity.dk> wrote:

> [...]

>router nr 1 til wlan på router nr 2 i værelset og troede så at jeg kunne
>koble de 2 pc i værelserne på denne router men det virker ikke

Hvis du de-aktiverer DHCP-serveren i router 2 og kabler til LAN-siden på den, burde det virke.

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-04-04 23:11

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Hvis du de-aktiverer DHCP-serveren i router 2 og kabler til LAN-siden på den, burde det virke.

PS Du skal nok også ændre router 2's LAN ip-adresse, det du'r ikke at den har samme ip-adresse som router 1.

<mlr>