Topcom trådløs og gammel IBM thinkpad
Fra : Ejnar

Dato : 15-04-04 17:54

Hej gruppe,
Bær over med mig, men jeg er ikke en netværkshaj. Dog har jeg vovet at købe
en Topcom skyracer prowbr 654 accesspoint og router samt trådløs pcmcia kort
til min datters gamle ibm thinkpad 380ed.
AP'en er sat op og fungerer på min standalone pc. Jeg har kabelmodem ind i
huset, kabelmodem sat til AP og Ap foubundet med PC via kabel.

Problemet er at den bærbare slet ikke vil acceptere kortet når jeg sætter
det i. Jeg har prøvet med et modemkort, som maskinen accepterer med det
samme, så slottet virker.
Bærbaren kører 98 SE, hvilket også skulle være godt nok.

Jeg har afprøvet kortet i min arbejdsbærbare, som finder kortet. Dvs kortet
fungerer.

Er 380ed'en bare for gammel.....? Hjælp, tak

mvh Kenneth

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-04-04 21:36

Hej

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> wrote:

> [...]
>samme, så slottet virker.
>Bærbaren kører 98 SE, hvilket også skulle være godt nok.

Jeg kender ikke Topcom, men kunne det tænkes at der skal installeres
noget software på maskinen _inden_ du sætter kortet i ?

Jeg bruger selv nogle Siemens PCMCIA kort, og dér _skal_ der installeres
software _inden_ man sætter kortet i for første gang, ellers bliver det
ikke genkendt, ej heller af Win XP - Kunne det samme være tilfældet
med Topcom ?

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Ejnar

Dato : 15-04-04 21:45

Du har ret, der skal installeres software iflg manualen. Det har jeg også
gjort. Efter instalaltion af software, skulle kortet automatisk blive fundet
af maskinen, men det gør den bare ikke....

Fra : KsNa

Dato : 15-04-04 21:56

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kortet
> fungerer.
>
> Er 380ed'en bare for gammel.....? Hjælp, tak

Måske, jeg har selv en IBM 380D/Win98 og den kan ikke bruge kort med en
32bit cardbus, det skal være et 16bit kort, men en IBM 380Z kan godt bruge
32bit.

Mvh.
Kim

Fra : Jens

Dato : 17-04-04 07:56

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske, jeg har selv en IBM 380D/Win98 og den kan ikke bruge kort med en
> 32bit cardbus, det skal være et 16bit kort, men en IBM 380Z kan godt bruge
> 32bit.

En 390E kan også bruge 32bit, men det er lige deromkring det skiller, så det
er sandsynligvis den bærbare der ikke vil med 32bit kort.

Manualen til den bærbare må kunne fortælle præcist om den kan bruge 32bit
elller ej.

Mvh Jens

Fra : Ejnar

Dato : 17-04-04 08:54

Hej gruppe,
Tak for svarene. Jeg har returneret udstyret, og købt Zyxel istedet. Det
fungerer fint, både AP og pc-kortene i de gamle maskiner. Måske har det
været forskellige typer af slot, har jeg fået at vide. Type I, II og III.
Men nu virker det.
mvh Kenneth