LAN forbindelse
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 06:42

PC1: win2000 pro, tilhører workgroup "mingruppe"
PC2: win2000 server, tilhører samme workgroup.
Kun TCP/IP er installeret.

Der er ingen domain controller og jeg er logget ind med samme
brugerid/password på begge maskiner. Forbindelsen er via en ADSL router.

Nogle gange virker forbindelsen mellem dem godt nok, andre gange
forsvinder den helt (computerne kan ikke se hinanden) og kommer først
tilbage efter en genstart. Der er hele tiden internet forbindelse fra
begge, så kabler + netkort er gode nok.

Hvis jeg prøver at "browse mingruppe" på PC1, får jeg at vide, at
"Mingrupper is not accessible. The list of servers for this workgroup is
not currently available.", så PC1 kan altså end ikke se sig selv.

Gør jeg det samme på PC2, får jeg en liste med netop PC2.

Nogen idéer?

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 06:57

Tilføjelse: PC1 kan pinge PC2, men ikke omvendt.
Mine hosts filer er tomme, bortset fra 127.0.0.1 > localhost.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 09:17

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in message
> [...]

> Der er ingen domain controller og jeg er logget ind med samme
> brugerid/password på begge maskiner. Forbindelsen er via en ADSL router.

Har de manuel ip konfiguration ?
Hvilken router ?

--
Bjarne Duelund

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 09:55

Bjarne Duelund wrote:

> Har de manuel ip konfiguration ?

Jeg har fast-definerede IP numre på det interne netværk:
PC1 har 192.168.1.101.
PC2 har 192.168.1.2, 192.168.1.3 og 192.168.1.4.

> Hvilken router ?

Speedstream 5711 (TDC's ejendom).

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 10:00

> Jeg har fast-definerede IP numre på det interne netværk:
> PC1 har 192.168.1.101.
> PC2 har 192.168.1.2, 192.168.1.3 og 192.168.1.4.

Hvad er SubnetMask ?

--
Bjarne Duelund

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 10:05

Bjarne Duelund wrote:

> Hvad er SubnetMask ?

255.255.255.0

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 10:31

> 255.255.255.0

Prøv at check om NetBIOS er enablet på begge.
Det lyder som et browse (-master) problem.

--
Bjarne Duelund

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 10:34

"Bjarne Duelund" <duelund@_X_danbbs.dk> wrote in message

> Prøv at check om NetBIOS er enablet på begge.
> Det lyder som et browse (-master) problem.

Prøv at indtaste ip adresserne i LMHOSTS og reload (nbtstat -R)
Det burde løse problemet.

--
Bjarne Duelund

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 14:47

Det var NetBEUI, der manglede. Nu kører det.
Tak.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 16:53

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse news:407e925f$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det var NetBEUI, der manglede. Nu kører det.
> Tak.

Det burde også kunne køre uden. Det var NetBIOS jeg bad dig checke
Men nok om det hvis du er tilfreds med løsningen.

--
Mvh Bjarne Duelund
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 10:36

Bjarne Duelund wrote:

> Prøv at check om NetBIOS er enablet på begge.
> Det lyder som et browse (-master) problem.

Det er jeg ret sikker på, at det ikke er. Jeg vil senere i dag checke, om
det hjælper.

Tak for hjælpen indtil videre.