Problemer med DI-604 Router
Fra : P

Dato : 14-04-04 12:09

Hejsa.

Jeg er den ellers o.k. tilfredse ejer af en D-Link DI604 Router (i
forbindelse med min opkobling til dansk kabel tv).
Tidligere har jeg altid kunnet access routeren igennem IP'en:
192.168.0.1
Også derfor logge ind som "admin" med mit password.
Men nu kan jeg ikke længere, når jeg taster ip'en og forsøger, melder den
bare tilbage med:
"serveren blev ikke fundet - siden kan ikke vises".

Har nu prøvet - mens routeren er tændt, at trykke reset med en nål på
routeren, men det har heller ej hjulpet. Nogen med et konstruktivt indskud?

(Er desperat da mange net-applikationer ikke virker - da jeg vist skal have
ændret nogle porte :))

På forhånd tak,
v.h.

Fra : Jan

Dato : 14-04-04 13:31

Hej K,

Har du prøvet at skrive http://192.168.0.1 ? Det hjælper til tider. Hvis du
ikke kan connecte til routeren på den måde, kan den betegnes som defekt (når
du har resat den, self.).

Jan,
www.birkeholms.dk > Hjælp til netværket

Fra : P

Dato : 14-04-04 14:11

Hej!

"Jan"skrev i en meddelelse
> [...]
du
> ikke kan connecte til routeren på den måde, kan den betegnes som defekt
[snip]

Er prøvet - tak!... hmm... defekt? men den fungerer stadig - altså jeg
skriver jo her i NG lige nu :) ... men delvis defekt idet jeg ik kan logge
ind på den så....?
Eller kan det at den ikke kan logges ind på også have noget at gøre med, at
f.eks. mit Emule og lign. ikke virker (havde åbnet visse porte i application
inde i routerens opsætning).... ?

v.h.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-04-04 15:58

On 2004-04-14, P <spam@fake.com> wrote:

> Eller kan det at den ikke kan logges ind på også have noget at gøre med, at
> f.eks. mit Emule og lign. ikke virker (havde åbnet visse porte i application
> inde i routerens opsætning).... ?

Kan du pinge den eller telnette ind til den?

THomas

Fra : P

Dato : 14-04-04 18:25

Hej

"Thomas S. Iversen" skrev:
> Kan du pinge den eller telnette ind til den?
> THomas
[sniP]

Ja, kan sagtens pinge den..... .... ... .. . ?????
v.h.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-04-04 20:19

Fornylig havde jeg problemer med samme router. Men den kunne til gengæld
slet ikke bruges til at komme på nettet med.
Jeg fik hjælp forskellige steder fra, og det viste sig bl.a. at det var
vigtigt at følge den korrekte metode for at resette den.
Jeg fandt frem til 2 metoder.
1: Tag strømmen fra routeren. Tryk reset knappen ind og tilslut strømmen og
hold fortsat reset knappen inde i 10 sek.
Herunder skal dioderne så lyse efter hindanden i rækkefølge. Gør de ikke
det, men i stedet lyser de alle på een gang, gør man følgende:
2: Tag strømmen fra routeren. Tryk reset knappen ind og tilslut strømmen og
hold fortsat reset knappen inde i 10 sek, hvorefter strømledningen tages fra
igen og sættes til igen, alt imens du stadig holder reset knappen inde.
Sidstnævnte metode var den rette for mig.
Bemærk, at der kan gå op til 10 min efter denne behandling, før du igen har
kontakt til routeren.

Kurt

Fra : P

Dato : 15-04-04 16:27

"Kurt B. Andersen"
> Jeg fandt frem til 2 metoder.
> Kurt
[klip]

Tak for forsøget Kurt... Det virkede desværre ik...hmm.. var ellers sikker
på det ville virke.
æv!

v.h.

Fra : P

Dato : 15-04-04 19:42

Hej igen ...

Nu er jeg HELT rundt på gulvet!
Tog routeren med ud til en kammerat hvor jeg lige har opsat en lignende
router og opstilling som
hos mig selv...
Der kunne jeg godt logge ind på routeren og ændre indstillinger...
Hjemme igen... jeg kan stadig ik logge ind... men den "router" fint som
sådan...

Det er sgu da mystisk er det ik'?

v.h.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-04 20:44

P wrote:
> Tog routeren med ud til en kammerat
> Der kunne jeg godt logge ind på routeren
>
> Det er sgu da mystisk er det ik'?

Jo, men jeg tror det er et softwareproblem på
din maskine. Kan du læse en backup ind for
at prøve?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : P

Dato : 15-04-04 21:19

Hejsa

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev
> Jo, men jeg tror det er et softwareproblem på
> din maskine. Kan du læse en backup ind for
> at prøve?

[klip]

øh.. der stod jeg af:) gider du forklare "læse en backup ind" for mig?
Hvilket software taler du om her? jeg har XP? er ik helt med?
pft.
v.h.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-04 21:23

P wrote:
> øh.. der stod jeg af:) gider du forklare
> "læse en backup ind" for mig?

Har du taget en backup af din maskine på et tidspunkt?

> Hvilket software taler du om her?

Der findes mange, fx PowerQuest DriveImage, Symantec
Ghost m.fl.

> jeg har XP?

Der er bl.a. en gendannelsesfunktion samt en backupfunktion.

> er ik helt med?

Hvis du havde taget en backup kunne du læse den ind
istedet for en formatering :)
Softwareproblemer er tit umulige at finde.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : P

Dato : 15-04-04 21:27

Hey!

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev meget...

Jeg har ikke installeret noget software for at få routeren til at virke...ej
heller backup før sidste format :( ...det er jo ris til egen røv så....
Måske en formattering skulle prøves forsøgsvis?...

tak, vh..

Fra : Active

Dato : 15-04-04 21:42

Hej

Det er et meget velkendt problem at DI-604 med den nyeste firmware
lukker for muligheden at bruge web administrations delen efter et
stykke tid, det er en nødløsning som D-link har lavet for at den ikke
skulle blive for varm.
Den eneste måde der er for at komme i kontakt med den er at holde den
slukket et stykke tid (5 min.) for derefter at tænde den igen så
skulle det være muligt at komme ind i admin delen, hvilket jo er fedt
for så er log delen jo væk.
D-Link support har haft mig i røret med det her problem og til sidst
fik jeg lov til at få den byttet, det afviste jeg da jeg på det
tidspunkt de var villig til at se på 604'eren var jeg blevet godt træt
af lortet og ikke havde tænkt mig at bruge så meget som 1 øre mere på
den, den er ikke værd at bruge tid på.

mvh
mikkel

Fra : P

Dato : 18-04-04 12:28

"Active" <mikkel@privatenmail.mine.nu> skrev
> Det er et meget velkendt problem at DI-604 med den nyeste firmware
> lukker for muligheden at bruge web administrations delen efter et
> stykke tid

tak for tip...virkede heller ik...tror sgu de får den lige i hovedet så...
v.h.

Fra : P

Dato : 23-04-04 11:57

Hej Igen!

Har nu ringet til D-link support og den virker defekt - skal sendes ind!
Men...bare til almen info (til folk der senere søger på dette topic i google
groups)...snakkede med den venlige/kompetente supporter og måden han guidede
mig til reset af Di-604 var:
1. Alle kabler og strøm ud af den
2. Nål ind i reset og hold den inde
3. strøm til
4. så burde første wan, så 4,3,2,1 lyse...og idet 4 har lyst...slipper du
reset

....så er routeren resat!

god weeekend.
v.h.